کد خبر: 30749 A

واکنش خواننده آهنگ جام ملت‌ها به انتقادها / گفتند پول داده تا معروف شود!

واکنش خواننده آهنگ جام ملت‌ها به انتقادها / گفتند پول داده تا معروف شود!

بهرام قوچان‌نژاد ملقب به "ماهور" درباره واکنش مخاطبان به سرود رسمی تیم ملی برای جام ملت‌ها با صدای او صحبت کرد.

ایران آرت: مثل همیشه رونمایی از ترانه رسمی تیم‌ملی حرف‌ و حدیث‌هایی را در پی داشت. با این‌که گفته می‌شد فدراسیون برای تولید این ترانه به خواننده‌های سرشناس داخل ایران پیشنهاد همکاری داده، اما به خاطر مشکلات مالی نتوانسته کارش را به سرانجام برساند، درنهایت خواننده‌ای که سال‌هاست در نروژ زندگی می‌کند، ترانه‌ای را برای تیم‌ملی در جام ملت‌های آسیا اجرا کرد. روزنامه شهروند به همین بهانه با "بهرام قوچان‌نژاد" ملقب به "ماهور" که خواننده ترانه رسمی تیم‌ملی شده، همکلام شده است.

شاید تا چند هفته پیش خیلی از ایرانی‌ها اسم شما را هم نشنیده بودند. از چگونگی پیشنهاد فدراسیون و اجرای ترانه رسمی تیم‌ملی بگویید؟

من قطعه‌ای به نام "قهرمان" را قبلا تولید کرده بودم که منتشر نشده بود. مسئولان فدراسیون این ترانه را شنیده بودند و از من دعوت کردند به ایران بیایم. بعد از صحبتی که داشتیم، قرار شد ترانه "قهرمان" را منتشر کنیم، تا از این پس برای همه تیم‌های ملی در رشته‌های مختلف مورد استفاده قرار بگیرد. همچنین فدراسیون هم سفارشی برای اجرای ترانه رسمی تیم‌ملی به من داد و گفت که باید طی سه هفته آماده شود. آنها تاکید داشتند این ترانه که "افتخار" نام دارد، ساده باشد.

خودتان از خروجی کار راضی بودید؟

به هر حال دوست داشتند این ترانه جنبه عمومی داشته باشد و میان مردم پا بگیرد. ما هم این سبک را انتخاب کردیم و فکر نمی‌کنم مشابهی تا به حال داشته باشد.

مسئولان فدراسیون سراغ شما آمدند یا واسطه‌ای شما را به آنها معرفی کرده بود؟

هیچ واسطه‌ای بین ما نبود. آنها ترانه قهرمان را شنیده بودند و با من تماس گرفتند.

شاید همین که در ایران شناخته‌شده نیستید، شائبه‌هایی را به وجود آورد؟

تمام زندگی و کارم موسیقی است. من در نروژ دانشکده موسیقی دارم و در دانشکده رسمی این کشور هم تدریس می‌کنم. حدود ٢٧، ٢٨‌سال است که شبانه‌روز دنبال موسیقی هستم. البته از سه‌سال قبل در ایران هم مجوز رسمی گرفتم. به‌هرحال این‌که چنین وظیفه‌ای به من سپرده شد، موهبتی بود که نصیبم شد. قبول دارم که داخل ایران شناخته‌شده نبودم و با این ترانه شاید مردم بیشتر مرا بشناسند.

قبل از این‌که نام شما وسط باشد، گفته می‌شد فدراسیون مشکل مالی دارد. برای ساخت این ترانه پولی هم دریافت کردید؟

فعلا هیچ صحبتی از پول میان ما نشده، چون اصلا فرصتی نبود. ما خیلی سریع کار را شروع کردیم و چند روز قبل هم آن را تحویل فدراسیون دادیم. نیت من بیشتر کمک به تیم‌ملی بود. شاید بعدا بتوانیم بر سر مسائل مالی هم صحبت کنیم.

قرار است شما در حین برگزاری جام ملت‌های آسیا و در امارات هم فعالیتی داشته باشید؟

به من گفته‌اند که برنامه‌ریزی سفر امارات را می‌کنند. فعلا کنسرت یا اجرای این ترانه در امارات مشخص نیست.

بازخوردهایی که در این چند روز و بعد از انتشار ترانه داشتید، ‌مثبت بود؟

کسانی که اطراف من هستند و این ترانه را گوش دادند، کامنت‌های مثبتی برایم داشتند؛ هم از ریتم و هم از خود آهنگ استقبال کردند. البته منتقدانی هم هستند که قضایا را طور دیگری برداشت کردند و حرف‌هایی زدند که خیلی جالب نبود.

درباره این انتقادات واضح‌تر توضیح می‌دهید؟

صحبت‌هایی شنیدم که می‌گفتند من برای این‌که این ترانه را بخوانم، پول پرداخت کردم! این دسته معتقدند من می‌خواستم با این کار معروف شوم! من هم در جواب از یک جمله معروف استفاده کردم: "انسان‌های بدطینت هر چه در ذات خودشان هست، به دیگران نسبت می‌دهند". من طور دیگری بزرگ شدم و در ذات من نیست که به کسی پول یا رشوه بدهم.

تیم ملی تیم ملی ایران رضا قوچان نژاد ماهور خواننده پاپ بهرام قوچان نژاد
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین