کد خبر: 30687 A

برای نخستین بار

زنده یاد اصغر محمدی در دهمین حراج تهران

زنده یاد اصغر محمدی در دهمین حراج تهران

برای نخستین بار اثری از اصغر محمدی، هنرمند نوگرا که در 46 سالگی، زندگی را بدرود گفت از طریق حراج تهران وارد بازار هنر می شود.

ایران آرت : این هنرمند شاخص که بسیاری نبوغ و هنر متفاوت او را باور داشتند اسفند 1363 دار فانی را وداع گفت در حالی که آثار چندانی از او به جای نمانده است. 

 اصغر محمدی که فارغ التحصیل دکترای تاریخ هنر در سوربن پاریس بود، در هنگام درگذشت ناگاه و زود هنگامش رئیس هنرستان تجسمی پسران بود. 

بهنام کامرانی، نقاش و استاد دانشگاه درباره آثار این هنرمند معتقد است:" آثار اصغر محمدی تلاش هنرمندی نوگرا در اوج دوره‌ی تجددگرایی در ایران است." و سروژ بارسقیان نقاش و منتقد هنری می گوید:" اگر امروز جامعه‌ای به نام جامعه تجسمی ایران داریم با حضور و تلاش افرادی چون اصغر محمدی است."

از محمدی یک قطعه نقاشی بسیار زیبای انتزاعی آبی رنگ با تکنیک رنگ روغن روی چوب که سال 1346 خلق شده در دهمین حراج تهران ارائه می شود که 110 در 110 سانتی متر ابعاد آن است؛ حراج تهران قیمت 25 تا 35 میلیون تومان برای آن پیشنهاد داده است. 

اصغر محمدی

زنده یاد اصغر محمدی که شهریور 1317 در بروجرد متولد شد، او نخستین بار سال 1348 به ششمین بی ینال پاریس راه یافت و بعد از آن بارها و بارها نمایشگاه های متعدد در این شهر برگزار کرد، اتفاقی که در تهران معمولا در گالری و تالار قندریز رخ می داد. 

اثر اصغر محمدی به عنوان قطعه نود و چهارم روی میز دهمین حراج تهران می رود. 


 

اصغر محمدی حراج تهران دهمین حراج تهران
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین