کد خبر: 30639 A

توضیح درباره سه فیلم پر سروصدا که از فجر بازماندند

توضیح درباره سه فیلم پر سروصدا که از فجر بازماندند

دبیر سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر درباره فیلم "آشغال‌های دوست داشتنی" و روند انتخاب فیلمها توضیحات تازه‌ای ارائه کرد.

ایران آرت: ابراهیم داروغه زاده دبیر سی و هفتمین  دوره جشنواره فیلم فجر در حاشیه نشست خبری اعلام اسامی فیلمهای بخش سودای سیمرغ جشنواره فیلم فجر گفت: فیلم "آشغال‌های دوست داشتنی" تا سال 96 پروانه نمایش نداشت و نتوانست پروانه نمایش بگیرد. همه تلاشمان را می‌کنیم که برای این فیلم  اکران بگیریم. به نظرم فیلم آشغال‌های دوست داشتنی فیلم خوبی است.

وی ادامه داد: این فیلم درباره گفت و گو و وحدت  است. درباره ایران و توصیه به وحدت ملی است. امیدوارم اختلاف نظرها درباره آن برطرف شود و مثل همه فیلم‌هایی که مشکل داشتند و سو تفاهماتی ایجاد شد و بعدها برطرف شد، مساله ای ایجاد نشده و مشکل آن حل شود. چراکه پخش هیچ فیلم سینمایی نمی‌تواند معضلی برای نظام ایجاد کند. امیدوارم درباره حوزه فرهنگ که حوزه‌ای نرم است انعطاف داشته باشیم.

به گزارش ایلنا، دبیر سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر در پاسخ به این سوال که آیا این رویه که هیات انتخاب تنها بخشی از بعضی از فیلم ها را دیده اند، عنوان کرد:این اختیاری است برای فیلمسازی که فیلمش کامل نشده که فیلمش را برای حضور در جشنواره کامل کند. ما می خواستیم این فرصت را از فیلم ها نگیریم. ضمن این که اکثریت فیلم ها نسخه کامل یا نسخه قابل قضاوت داشته اند.

دبیر جشنواره فیلم فجر در پاسخ به این سئوال که آیا فیلم مصائب شیرین ساخته علیرضا داودنژاد را دیده اند و همچنین سرنوشت فیلم ژن خوک  گفت: نسخه ای از فیلم مصائب شیرین به جشنواره نرسیده است و فیلم ژن خوک نیز از طرف هیات انتخاب رد شد .

ابراهیم داروغه زاده درباره نحوه داوری فیلم های بخش انیمیشن بیان کرد:سه فیلم انیمیشن داشتیم که امکان رقابت با فیلم های بخش سودای سیمرغ نداشتند. این فیلم ها داوری و نمایش دارند و جایزه ویژه هیات داوران به یکی از فیلم ها تعلق می گیرد.

جشنواره فیلم فجر سعید سهیلی محسن امیریوسفی علیرضا داود نژاد مصائب شیرین 2 آشغال های دوست داشتنی ژن خوک
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین