کد خبر: 30625 A

ماجرای کنسرت استاد شجریان با لباس گرمکن

ماجرای کنسرت استاد شجریان با لباس گرمکن

حسین علیزاده خاطره‌ای جالب از کنسرت مشترکش با محمدرضا شجریان در کارولینای شمالی را بازگو کرد.

ایران آرت: آیین افتتاحیه باغ هنر بم، عصر امروز (پنجشنبه ۱۳دی) با حضور جمع کثیری از هنرمندان حوزه‌های موسیقی و تجسمی و ادبیات در شهر بم برگزار شد.

سیدعباس سجادی که اجرای این مراسم را برعهده داشت، در ابتدا گفت: این پروژه توسط استاد محمدرضا شجریان آغاز شد و با همراهی مردم و خودروسازان کرمان رقم زده شد. وی به کتایون خوانساری و رایان شجریان (همسر و فرزند شجریان) خیر مقدم گفت و از ایرج بسطامی، داریوش رفیعی و دیگر هنرمندان شهیر این شهر به نیکی یاد کرد.

در ادامه، شمس لنگرودی پشت تریبون قرار گرفت و قطعه شعری را قرائت کرد.سپس شهسوارپور، فرماندار بم در سخنانی گفت: باغشهر بم ثبت میراث جهانی است و تنها جایی که نیاز داشت باغ هنر بود که خوشبختانه امروز افتتاح می‌شود. از طرف مردم بم از آقای شجریان که خشت بنای این مجموعه را گذاردند، تشکر می‌کنم و برای ایشان آرزوی سلامتی دارم.

به گزارش فارس، حسین علیزاده، آهنگساز و نوازنده شاخص کشورمان هم در این مراسم اظهار داشت: امروز روز هیجان‌انگیز و بزرگی برای من است. وی سپس خاطره‌ای از تور کنسرت‌های ۱۵ سال قبل با محمدرضا شجریان و کیهان کلهر در کارولینای شمالی بیان کرد و گفت: شجریان کسالت پیدا کرد و ما می‌خواستیم اعلام کنیم برنامه بدون شجریان برگزار می‌شود. قرار بود همایون روی صحنه بخواند، اما اندکی قبل از کنسرت، شجریان سرم به دست و با لباس گرمکن در سالن حاضر شد و نخواست در خانه بماند.

علیزاده افزود: عشق آدم را قادر به هر کاری می‌کند و وقتی از آمریکا برگشتیم و زلزله بم رخ داد، فکر کردیم باید در این موضوع سهیم باشیم و بلافاصله کنسرت "همنوا با بم" طراحی شد که یک همدلی محض بود و انگیزه‌مان ایجاد چنین مکانی (باغ هنر بم) بود. وی گفت: شجریان امروز اینجا نیست، اما دلش اینجاست. بخاطر دارم او می‌گفت این شهر باید پر از امید و نغمه شود تا مردم دلشان زنده شود.

این آهنگساز گفت: خودم هم تعهد می‌دهم که در بحث آموزش این مرکز مشارکت داشته باشم. علیزاده گفت: برای حفظ اسم شجریان تعهد داده‌ایم و تعهد داریم. صدا و خاطرات او همیشه جاودانه خواهد بود.

وی اظهار داشت: باید از کیهان کلهر هم تشکر کنم که سهم بسزایی در ایده برای شروع این پروژه سهم عمده‌ای داشت. حسین علیزاده این مراسم را با نوازندگی خود و گروهش به پایان برد.

13971013000531_Test_PhotoN

حسین علیزاده محمدرضا شجریان همایون شجریان کیهان کلهر
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین