کد خبر: 30580 A

یادداشت حسین علیزاده برای یک نقاش / نگارگر، تو بگو!

یادداشت حسین علیزاده برای یک نقاش / نگارگر، تو بگو!

حسین علیزاده، آهنگساز و نوازنده تار و سه‌تار از نمایشگاه "الحق مع علی" شامل آثار حسن روح‌الامین بازدید کرد.

ایران آرت: حسین علیزاده در دیدار از نمایشگاه "الحق مع علی" که در گالری شماره ۱ فرهنگسرای نیاوران برپاست با اشاره به درونمایه مذهبی آثار نقاشی حسن روح الامین گفت: هنر، تکنیک و عشق در آثار روح الامین در هم تنیده است.

وی افزود: با دیدن آثار این هنرمند این حس در من ایجاد می‌شود که گویی نقاش در صحنه واقعه حضور داشته است. همچنین می‌توان عشق و اعتقاد را در آثار روح الامین دید.

این موسیقیدان درباره شخصیت حسن روح الامین توضیح داد: اعتقادات این هنرمند صاف و آینه‌وار است و تجلی باورهایش در آثارش به بهترین شکل نمود یافته است.

علیزاده با اشاره به این مطلب که در موسیقی هم هنرمندان بسیاری به موضوعاتی با درونمایه مذهبی پرداخته‌اند، گفت: رابطه نزدیکی میان این هنرها وجود دارد. نقاش خلاق هم از تمام زوایا هنر سیالی را ساخته که شاید در ذهن هنرمند دیگر به شکل دیگری نمود می‌یافت. بیننده آثار روح‌الامین وقتی پا به این نمایشگاه می‌گذارد با تخیل یک عاشق رو به رو می‌شود که بسیار هم تاثیرگذار است.

وی در پایان سخنانش ارتباط معنوی هنرمند با هنر را بسیار مهم و ارزشمند عنوان کرد.

حسین علیزاده نوشته‌ای را نیز برای نمایشگاه "الحق مع علی" حسن روح‌الامین نوشت که در ورودی این نمایشگاه نصب شده است. در این نوشته آمده است: "رنگ‌ها در سکوتی باشکوه/ فریاد می‌زنند/ و زمین در حیرت از تصویرهایی که بر آن نقش می‌بندند/ هر طرحی و هر رنگی بر بوم/ نجوای عاشقانه ایست که تا ابد می‌خواند روز واقعه را/ کجاست ظالم؟ / کجاست مظلوم؟ / نگارگر، تو بگو."

نمایشگاه نقاشی حسن روح‌الامین با عنوان "الحق مع علی" حاصل یک سال فعالیت هنری این هنرمند و دارای درون‌مایه مذهبی است. این آثار عبارتند از فاتح خیبر، دروازه ساعات، خاتم رسولان، عادیات، لاهوت در تابوت، خلیل من و...

این نمایشگاه از ٧ تا ٢٠ دی در گالری شماره ١ فرهنگسرای نیاوران برپاست. علاقمندان می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه در روزهای عادی از ساعت ١٠ الی ٢٠ و در روزهای تعطیل از ساعت ١٤ الی ٢٠ به گالری شماره ١ فرهنگسرای نیاوران مراجعه کنند.

 

حسین علیزاده حسن روح الامین نمایشگاه الحق مع علی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین