کد خبر: 30578 A

آثاری از اوژن دولاکروا در موزه متروپولیتن/ گزارش تصویری

آثاری از اوژن دولاکروا در موزه متروپولیتن/ گزارش تصویری

نمایشگاه آثار مهم‌ترین نقاش جنبش رمانتیسیسم در فرانسه، در موزه متروپولیتن برپاست.

ایران آرت: آثاری از اوژن دولاکروا، نقاش شهیر فرانسوی در موزه متروپولیتن به نمایش گذاشته شده است. این نمایشگاه تا ششم ژانویه برپا خواهد بود.

اوژن دولاکروا، نقاش بزرگ فرانسوی در ۲۶ آوریل ۱۷۹۸ در سن موریس به دنیا آمد و در ۱۳ اوت ۱۸۶۳، در پاریس درگذشت. او را مهم‌ترین نقاش جنبش رمانتیسیسم در فرانسه می‌دانند.

نوشته‌اند دولاکروا علایق وسیع و متنوعی داشت. عنوان انقلابی افراطی از آن رو به او تحمیل شده بود که نمی‌توانست معیارهای آکادمیک را بپذیرد. بحث‌های مربوط به یونانیان و رومیان، که در آن‌ها بر طراحی درست تاکید می‌شد و پیوسته از شبیه‌سازی تندیس‌های کلاسیک سخن می‌رفت، برای او جالب توجه نبود. او معتقد بود که در نقاشی، رنگ از طراحی و خلاقیت از دانش، بسیار مهم‌تر است. در حالی که دومینیک انگر و پیروانش شیوه فاخر را می‌پروراندند و پوسن و رافائل را ستایش می‌کردند، دولاکروا با ارجح دانستن نقاشان ونیزی و روبنس، هنرشناسان را به شگفتی وامی‌داشت.

اوژن دولاکروا از دانش‌آموختگان دانشسرای عالی ملی هنرهای زیبای پاریس بود. او از موضوعات فاضلانه‌ای که آکادمی به تصویر در آوردنشان را از نقاشان می‌خواست خسته بود، و در سال ۱۸۳۲ به شمال آفریقا سفر کرد تا دربارهٔ رنگ‌های تابناک و آرایه‌های رومانتیک جهان عرب پژوهش کند.

تابلوی آرام‌کردن طوفان در دریا، نام اثری از اوژن دولاکروا است که حوالی سال ۱۸۵۳ میلادی ترسیم شد. تابلو یکی از معجزات منسوب به عیسی (ع) به نام "آرام‌کردن طوفان" را به تصویر کشیده‌است. این اثر به‌همراه حدود ۲۰۰۰ تابلوی باارزش دیگر در سال ۱۹۲۹ میلادی از سوی لوئیزین هاومایر، مجموعه‌دار بزرگ و فعال حقوق زنان به نگارخانه ملی هنر در واشینگتن دی. سی اهدا شد.

1

2

3

4

5

6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

موزه متروپولیتن اوژن دولاکروا
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین