کد خبر: 30451 A

نیکی مظفری: مُد همیشه جذاب است

نیکی مظفری: مُد همیشه جذاب است

نیکی مظفری که این روزها مشاور دبیر جشنواره ملی طراحی پارچه و لباس کودک و نوجوان است، از جذاب بودن مُد و اهمیت خلاقیت و نوآوری می‌گوید.

ایران آرت: نیکی مظفری، مشاور دبیر دومین جشنواره ملی طراحی پارچه و لباس کودک و نوجوان، گفت: در طراحی لباس کودک خلاقیت نقشی اساسی را ایفا می کند و باید در چارچوب فرهنگ خودمان، لباس هایی جذاب برای کودکان و نوجوانان طراحی کنیم.

وی درباره اهمیت فرهنگ سازی در کودک با نوع پوشش آنها به ایرنا گفت: اهمیت فرهنگ در طراحی لباس همیشه قابل بحث و حائز اهمیت است چرا که یک طراح باید براساس سن، موقعیت، شرایط اقلیمی و فرهنگی به طراحی لباس کودک آگاه باشد. 

وی گفت: بر اساس سن کودک و جنسیت لباس برای آنها طراحی می شود و فصل، متریال، تار و پود و رنگ در قامت فرهنگ به طراح کمک می کند تا لباسی برگرفته از آداب و سنن یک ملت را خلق و آن را عرضه کند.

مشاور دبیر دومین جشنواره ملی طراحی پارچه و لباس کودک افزود: طراحی باید به گونه ای باشد که کودک با لباس ارتباط برقرار کند و باید بدانیم برای چه موقعیتی لباسی را برای کودک تهیه می کنیم. 

مظفری ادامه داد: لباس از نوزادی تا نوجوانی بر اساس شرایط مختلف و بر اساس سلیقه کودک و نوجوان باید با الیاف راحت و در چارچوب رعایت اصول بهداشتی، با ظرافت هایی که اشاره شد طراحی شود. فضای کودکانه پر از رنگ است و کودک به رنگ ها علاقه دارد و فضای کودکانه برگرفته از رنگ های شاد است و این مهم در طراحلی لباس در نظر گرفته شود. 

وی با اشاره به حضور طراحان کاربلد در کشورمان تاکید کرد: همیشه مُد جذاب بوده و خلاقیت و نوآوری همیشه مورد توجه است. طراحی هایی در لباس داریم که می تواند مخاطب را جذب کند. گاه تغییر برخی جزییات که برگرفته از خلاقیت است می تواند ما را به مد ملی نزدیک کند. 

مظفری گفت: طراحان لباس با بروز رسانی خود می توانند به طراحی لباس های ملی کمک کنند و می توان طراحی به روز و جذاب در چارچوب قواعد فرهنگی خود برای کودکان و نوجوانان داشته باشیم. 

این بازیگر سینما و تلویزون ادامه داد: مد سازی می تواند با راه اندازی موج ایجاد شود و این مهم برگرفته از خلاقیت طراحان در طراحی لباس برای همه اقشار از جمله کودکان و نوجوانان می تواند به سرانجام برسد. 

نیکی مظفری بازیگر و طراح لباس به درخواست مینو پدرام دبیر دومین جشنواره ملی طراحی پارچه و لباس کودک و نوجوان چندی پیش به عنوان مشاور هنری این دوره از جشنواره منصوب شد.

نیکی مظفری جشنواره طراحی پارچه و لباس کودک و نوجوان جشنواره ملی طراحی پارچه و لباس کودک و نوجوان
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین