کد خبر: 30366 A

جذابترین چهره این روزهای سینما و تئاتر ایران/عکسها

جذابترین چهره این روزهای سینما و تئاتر ایران/عکسها

ایران آرت :  در حالیکه جیب فرهنگی دولت از همیشه خالی تر است، ظهور یک سرمایه گذار تازه توانسته پرچم تولید را در سینما و حتی تئاتر بالا نگاه دارد. به طور مثال فقط یک پروژه تئاتری به لطف حمایت او توانسته نزدیک به 300 فرصت شغلی پدید آورد.

هر چند که برخی رسانه های همیشه دلواپس قصد کردن این بخش از کار بزرگ او را نبینند و با طرح اتهاماتی که حتمن برای شما آشناست تلاش دارند او را از راهی که برگزیده پشیمان کنند تا مانند دیگر چهره های متمول اقتصادی در خفا به خرید و فروش سکه بپردازد اما به فضای فرهنگ و هنر ورود نکند! 

در عین حال رسانه ها خبر می دهند اگر این آقا هشت فیلمش را از جشنواره فیلم فجر پیش رو بیرون بکشد، جشنواره از منظر کیفی آسیب می‌بیند. 

راستش اغراق نمی کنند، همه فیلم های این فهرست با سرمایه ایشان در دست ساخت است:

"متری شش و نیم" به کارگردانی سعید روستایی و تهیه کنندگی سیدجمال ساداتیان، "سرکوب" به کارگردانی رضا گوران و تهیه کنندگی حبیب اسماعیلی، "سرخپوست" به کارگردانی نیما جاویدی و تهیه کنندگی مجید مطلبی، "بی‌حسی موضعی" به کارگردانی حسین مهکام و تهیه کنندگی حبیب رضایی،" تفریق" به کارگردانی مانی حقیقی، "لتیان" به کارگردانی علی تیموری و تهیه کنندگی مجید مطلبی، "قاتل و وحشی" به تهیه کنندگی و کارگردانی حمید نعمت الله،"از عشق" به کارگردانی امیر ثقفی و تهیه کنندگی مستانه مهاجر...

پیش از همه اینها نمایش پر سر و صدای "بینوایان" اثر حسین پارسایی با نقش آفرینی ستاره های تئاتر و سینما که هر شب، شب 2500 تماشاگر را می سازد نام او را سر زبان ها انداخته است: محمدصادق‌رنجکشان. 

محمدصادق رنجکشان، رئیس هیات مدیره و همچنین موسس یکی از پیشرو ترین آژانس های مسافرتی و توریستی ایران است: "دلتابان"

دلتابان بیست و سه سال است که تاسیس شده و در سه سال پیاپی 94، 95 و 96 در دولت کاملا متفاوت به عنوان برگزیده برتر ملی گردشگری انتخاب شده است.

البته حضور این آقا با آن سبیل خوش فرم سپید شده در هنر به سال های قبل تر و پروژه هایی به نفع مردم و نوسازی پایتخت بازمی گردد: رنجکشان در بازسازی سینما آستارا که یکی از قدیمی ترین سینماهای تهران محسوب می شود با سیدجمال ساداتیان همکاری داشته و این سالن را به سرانه فرهنگی تهران اضافه کرده است. 

البته توجه دلتابان به جامعه هنری مسبوق به سابقه است مثلا این شرکت در روزهای جام جهانی 2018 روسیه تعدادی از بازیگران از جمله پوریا پورسرخ و یوسف تیموری را با هزینه خود به مسکو فرستاد و از آن مهم تر در ایام برگزاری مسابقات اقدام به تولید مستندی با عنوان "ایران به توان دو" به تهیه کنندگی فرناز امیری کرده است. 

محمدصادق رنجکشان

پیش از این ها هم همیشه در ضیافت های این شرکت چهره هایی مانند مرحوم ناصر ملک مطیعی، محمدرضا شریفی نیا، مجید مظفری، امیر جعفری... حضور داشته اند.

حالا درست روزهایی که سینماگران و اهالی تئاتر از بیکاری می نالند و فضای هنر از شور و نشاط لازمه کم بهره است حضور موسس دلتابان با انرژی نو توانسته نگاهها را به خود جلب کند. و در یک پروژه تئاتری بینوایان که این روزها در هتل اسپیناس در حال اجراست بیش از 300 فرصت شغلی از روی صحنه تا پشت صحنه برای اهل هنر آفریده است و بدیهی ست این عدد به واسطه ساخت هشت فیلم سینمایی چند برابر شده است. این کمترین اتفاق از رهگذر سرمایه گذاری اوست.

شاید نوع انتخاب رنجکشان در وادی هنر سبب شده برخی رسانه ها که دیگر مردم شیوه برچسب سازی و انگ زنی های شان را فوت آبند، بر آن دارد تا با تندروی دلواپسانه او را از راه آمده پشیمان سازند و عقب رانند. این معدود رسانه ها بدون ارائه هیچ گونه سند و مدرکی فقط اتهام های کور و کلی می زنند تا سرمایه های تازه،  خیال ورود به فرهنگ و هنر را از سر بدر کنند، آنها از نگاه نو در این وادی حذر دارند و راستش خوشحالی و نشاط اجتماعی را نمی پسندند. این رسانه ها هنرمندانی فقیر گرفتار دو زار بودجه های دولتی و مردمان و جامعه ای خموده و افسرده را می پسندند. از این رو ترجیح می دهند چهره های متمول شناخته شده که دستکم سه چهار دهه است آوازه کار اقتصادی موفق شان شهره خاص و عام است پنهانی سکه و دلار و ملک خرید و فروش کنند اما فیلم و تئاتر تولید نکنند!! 

... بگذریم. 

محمدصادق رنجکشان توانسته دلتابان مورد توجه و محبوبی را پدید آورد، این را از کانال تلگرام شرکتش که  21 هزار نفر فالوئر دارد می توان دریافت، اما اینکه در عالم هنر هم به این توفیق دست میابد یا خیر زمان روشن خواهد کرد. 

جالب اینجاست که از او مصاحبه ای نیافتیم، حتی به تکرار اتهامات رسانه های دلواپس پاسخی نداده، تنها یادداشتی از او در سایت دلتابان منتشر شده که شاید این چهره جذاب این روزهای جامعه هنری را بیشتر به شما بشناساند:

مفتخرم اعلام نمایم بیست و اندی سال پیش در یک روز پاییزی ، بنا به علاقه ذاتی خود به مقوله سفر و گردشگری و آشنایی مردم با جاذبه های توریستی ایران زیبا و سایر مناطق جهان، اندیشه راه اندازی مجموعه ای پویا و مستعد در بنده بوجود آمد ، پس از تحقیق و بررسی در این زمینه نسبت به تاسیس شرکت خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی دلتابان اقدام  نمودم. در ابتدای راه با استخدام سه کارمند شروع به فعالیت نمودم و با تلاش ، اراده و پیشرفت امور  جاری شرکت ، با جذب تعداد بیشتر پرسنل کارآمد ، تحصیلکرده و حرفه ای و لطف پروردگار بزرگ و مهربان توانستیم توسعه ای چشمگیر در صنعت گردشگری کشور ایجاد و جایگاه ویژه ای برای دلتابان فراهم نماییم . هم اکنون که در حال نگارش این متن هستم افتخار می کنم که خانواده بزرگ دلتابان با بهره گیری از دانش و تخصص 280نفر از پرسنل مجرب ، مشتاق و دلسوز ، توانسته است ضمن کسب تندیس گردشگری برتر ملی طی سه سال متوالی ، خدمات شایان توجه ای به بخش توریسم کشور که همانا ارائه سرویس و امکانات لوکس سفر با استفاده از پروازهای منظم و ایمن شرکت های هواپیمایی داخلی و بین الملی ، گارانتی هتل های معتبر و زنجیره ای پنج ستاره در سراسر دنیا و در اختیار داشتن دو هتل 5و4 ستاره پارمیدا و هلیا در جزیره زیبای کیش خدمات مناسبی برای یک سفر بیاد ماندنی خانوادگی و کاری ، برای مسافران ورودی و خروجی فراهم سازیم و هم اکنون در جایگاهی که ایستاده ایم جز با حمایت مسافران و مشتریان قدیمی و وفادار میسر نگردیده ،  که هر روز با رضایتمندی و معرفی تورهای دلتابان توسط مسافران همیشگی باعث جذب مشتریان جدید و  موجب دلگرمی و تلاش بیشتر ، جهت ارتقای سطح کیفی بسته های جدید سفر در مسیرهای خاطره انگیز  میگردند.دراینجا مجدداً از تک تک همکاران صدیق خود و تمامی دوستانی که به نحوی باعث بالندگی و پیشرفت و توسعه دلتابان در این سالها شده اند سپاسگزاری می نمایم.

 

 

 

ناصر ملک مطیعی مجید مظفری محمدرضا شریفی‌نیا محمدصادق رنجکشان محمد صادق رنجکشان
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین