کد خبر: 30301 A

فرود اضطراری یک روانشناس مُد در شیراز / عکس

فرود اضطراری یک روانشناس مُد در شیراز / عکس

یک روانشناس مد و لباس از فرود اضطراری در شیراز و کنجکاوی‌اش درباره فلسفه لباس پوشیدن زنان ایرانی گفت.

ایران آرت: دان کرن (Dawnn Karen) مسافر پرواز بوئینگ 737 دوبی به نروژ بود که حدود دو هفته قبل به دلیل نقص فنی در یکی از موتورهای هواپیما در مسیر پروازی، مجبور به فرود اضطراری در فرودگاه بین‌المللی شهید دستغیب شیراز شد.

این هواپیما که یکی از موتورهایش از کار افتاده بود، با 170 مسافر و 18 کادر پرواز در فرودگاه شیراز به زمین نشست و مسافران پرواز از جمله اشلی دانکن تا زمان رسیدن هواپیمای جایگزین، برای چند ساعت در برخی هتل‌های شیراز اسکان داده شدند.

دان، روانشناس حوزه مُد و لباس و دارای سابقه فعالیت رسانه‌ای در بیش از 35 کشور دنیا از جمله نیویورک تایمز است.

او به خبرنگار ایرنا گفت: به عنوان یک آمریکایی، در این سفر تجربیات بسیار دلپذیری داشتم و هرگز اجازه ندادم که سیاست و روابط دیپلماتیک، نظرم نسبت به مردم ایران را خدشه‌دار کند، مردم ایران، شرایطی را فراهم کردند تا برخلاف آنچه در رسانه‌ها علیه ایران منتشر می‌شود تجربیات خوشایندی در کشورشان داشته باشم، بنابراین جا دارد از مهمان‌نوازی ایرانیان کمال تشکر را داشته باشم.

این هنرمند آمریکایی افزود: توانستم از یک خانم اهل شیراز درمورد روش صحیح استفاده از شال (حجاب) بپرسم و استفاده از آن را یاد بگیرم.

n83145576-72741021

وی با توضیح اینکه چگونه ترس و هراسش از فرود اضطراری در ایران به یک فرصت تبدیل شد، گفت: اگر چه از کار افتادن یکی از موتورهای هواپیما و کم شدن ارتفاع پرواز، تجربه‌ای هولناک بود اما توانستم در مورد رشته تخصصی‌ام که روانشناسی مد است و همچنین فلسفه نوع لباس پوشیدن زنان ایرانی اطلاعاتی کسب کنم و سطح اطلاعات تخصصی‌ام را در این حوزه ارتقا دهم.

او ادامه داد: به عنوان یک روانشناس مُد، به شدت به دنبال کشف حقیقت‌های نهفته در نوع لباس پوشیدن و علت این انتخاب هستم و طی این سفر توانستم با فرهنگ خاورمیانه‌ای درخصوص مُد و نیز نوع خاص پوشش زنان ایرانی آشنا شوم.

پوشاک ایرانی روسری فشن شال شال و روسری دان کرن پوشش زنان ایرانی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین