کد خبر: 29922 A

یک محکومیت عجیب / تماشای اجباری یک انیمیشن برای شکارچی گوزن‌ها

یک محکومیت عجیب / تماشای اجباری یک انیمیشن برای شکارچی گوزن‌ها

دادگاهی در آمریکا شکارچی غیرقانونی صدها گوزن را به یک سال زندان تماشای کارتون کلاسیک و خاطره‌انگیز "بامبی" محکوم کرد.

ایران آرت: دیوید بری که متهم اصلی یکی از بزرگ‌ترین پرونده‌های شکار قاچاقی صدها گوزن در ایالت میسوری است، به دستور قاضی باید هر ماه یک بار به تماشای انیمیشن "بامبی" محصول ۱۹۴۲ استودیو دیزنی بنشیند. این شکارچی سنگدل و همدستانش در عین حال به پرداخت ۵۱ هزار دلار جریمه شامل هزینه‌های دادگاه هم محکوم شده‌اند.

به گزارش همشهری آنلاین، بری، پدرش، دو برادر او و یک مرد دیگر در سال‌های اخیر در کار شکار غیرقانونی، ماهیگیری و تله‌گذاری موقت و دائمی در حیات وحش ایالت میسوری بودند و بر اساس آنچه در اسناد و مدارک موجود در پرونده آمده، شکارچی‌ها فقط سر گوزن‌ها را برمی‌داشتند و لاشه حیوان‌ها را در طبیعت رها می‌کردند. پرونده شکار غیرقانونی گوزن‌ها در میسوری از ۲۰۱۵ در جریان بود و پس از نزدیک به سه سال به نتیجه رسید.

دیوید بری که پدری همنام خودش دارد، بر اساس حکم قاضی رابرت جورج باید نخستین بار پیش از ۲۳ دسامبر ۲۰۱۸ کارتون "بامبی" را دیده باشد. از آنجا که او یک سال در زندان ایالتی خواهد بود، دست‌کم تا پیش از پایان سال آینده میلادی ۱۱ مرتبه دیگر این فیلم قدیمی را تماشا می‌کند بلکه دیگر از فکر شکار کردن حیوان‌های بیچاره بیرون بیاید.

بری کوچک به جرم حمل غیرقانونی سلاح به ۱۲۰ روز حبس اضافی محکوم شده است. اگر حکم دیدن "بامبی" در چهار ماه بعدی حضور او در زندان هم اعمال شود، شاید بتوان شکارچی سنگدل ایالت میسوری را پیگیرترین مخاطب کارتون کلاسیک دیزنی با ۱۶ بار تماشا در ۱۶ ماه دانست.

پلیس آمریکا پس از حدود ۹ ماه تعقیب و مراقبت توانست پدر و برادر بری را تابستان امسال به اتهام شکار غیرقانونی در دو ایالت میسوری و نبراسکا و کشور کانادا دستگیر کند. در مجموع ۱۴ نفر از ساکنان میسوری به اتهام ۲۳۰ مورد شکار در ۱۱ ایلات آمریکا تحت تعقیب قرار گرفته‌اند.

انیمیشن کارتون انیمیشن بامبی دیوید بری
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین