کد خبر: 29437 A

اولین روستای عمودی طراحی شد / عکس‌ها

اولین روستای عمودی طراحی شد / عکس‌ها

طرح مجتمع مسکونی آینده در هند در صورت ساخت و اجرا می‌تواند پنج هزار نفر را در خود اسکان بدهد.

ایران آرت: طراحی مجتمع مسکونی آینده جدیدترین کار گروه معماری MVRDV است که در شهر پون (هشتمین شهر بزرگ هند) واقع شده است که با ۱۰۶۸ آپارتمان از زیرساخت های مهم در برابر رشد جمعیت این شهر به شمار می‌رود. این مجتمع مسکونی که بخشی از پارک بزرگ آنوراماست، در واقع یک روستای عمودی است که برای مدیریت و پوشش پنج هزار نفر در یک ساختمان طراحی شده است. طراحی مجتمع مسکونی آینده به لطف توسعه‌ی شهرسازی و ثبت قانون توسعه‌ی شهرک های مسکونی در حومه شهر ارائه شده است.

جوانان و متخصصان تکنولوژی هند به طیف گسترده‌ای از انواع آپارتمان های مسکونی با کیفیت بالا نیاز دارند و طراحی مجتمع مسکونی در حومه‌ی شهر های بزرگ برای آن ها بی نظیر است. این افراد می‌تواند فضای زندگی را دور از جوامع شهری داشته باشند و بین فضای آرامش بخش خانه و محیط شلوغ کار تفکیک مناسبی به وجود آورند. مجتمع مسکونی آینده شامل ویلا های کم تراکم، سویئت هایی با امکانات کامل و آپارتمان هایی کوچک برای سکونت بیست و پنج هزار نفر در پنج برج مرتبط به یکدیگر است.

 

photo_2018-12-07_15-21-40

به گزارش سایت آبگینه، طراحی مجتمع مسکونی آینده به علت ایجاد رقابت میان ساکنان شهر هند در قیمت گذاری آپارتمان های گران درون شهر، با یک ایده‌ی عملکردگرا و با هدف جایگزین کردن الگویی برای آپارتمان های ارزان قیمت بوده شکل گرفته است. گروه معماری MVRDV بر اساس تحقیقاتی که بر روی گونه شناسی و فرهنگ تعاملات شهرهای هند انجام داده بود، به جای طراحی و ساخت ساختمان های واحد و منفرد، خوشه‌ای متراکم از ساختارهای کوهستانی شکل متصل به یکدیگر طراحی کرد تا بتواند ۱۰۶۸ آپارتمان را در کالبد یک ساختمان مدیریت کند.

 

این مجموعه می‌تواند طیف گسترده‌ای از مردم هند که همه در یک سطح اقتصادی باشند و بتوانند یک آپارتمان جدید را با قیمتی مناسب خریداری کنند، شامل افراد مجرد، متاهل، خانواده های بزرگ و کوچک و افراد مسن از قشر متوسط جامعه را پوشش دهد. متراژ آپارتمان های مجتمع مسکونی آینده از ۴۵ متر تا ۴۵۰ متر متغیر بوده و به واسطه‌ی حجم شیبدار و رشته کوه مانند ساختمان، تمام واحد ها دارای پلان استاندارد و سیرکولاسیون و نورگیر مناسب هستند.

photo_2018-12-07_15-21-44

 

زمین های کوچک اسکیت و مینی گلف در داخل ساختمان طراحی شده‌اند تا فضای ورزش و تفریح از داخل خانه ها آغاز شود. امکانات تفریحی و عمومی این مجتمع با الهام پرفتن از ایده‌ی مگاسیتی لوکوربوزیه شکل گرفته است؛ به این صورت که فضای تفریح، زندگی، آموزش و اوقات فراغت در یک واحد بزرگ شکل بگیرد و نیاز به جابجایی از محل به محلی دیگر نباشد.

photo_2018-12-07_15-21-40 (2)

photo_2018-12-07_15-21-41

معماری ساختمان طراحی معماری مدرن روستای عمودی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین