کد خبر: 29366 A

جایزه مارتین اسکورسیزی به انیس واردا

جایزه مارتین اسکورسیزی به انیس واردا

انیس واردا کارگردان کهنه‌کار فرانسوی جایزه افتخاری جشنواره فیلم مراکش را از دستان مارتین اسکورسیزی دریافت کرد.

ایران آرت: انیس واردا کارگردان بزرگ فرانسوی پس از دریافت جایزه افتخاری اسکار در سال ۲۰۱۷ و نخل طلای افتخاری کن در سال ۲۰۱۵ روز یکشنبه ۲ دسامبر (۱۱ آذر) در هفدهمین دوره جشنواره فیلم مراکش جایزه افتخاری را دریافت کرد.

به گزارش مهر، در ابتدای این مراسم بزرگداشت، تیری فرمو دبیر هنری جشنواره کن و کیارا ماسترویانی بازیگر فرانسوی به معرفی انیس واردا پرداختند و پس از آن مارتین اسکورسیزی که یک روز قبل تر جایزه افتخاری این جشنواره را به رابرت دنیرو اهدا کرده بود، این جایزه را به انیس واردا اعطا کرد.

در این مراسم تیری فرمو درباره واردا چنین گفت: فرانسوا تروفو همواره می گفت ژان رنوا سردمدارصنعت سینمای فرانسه است. وقتی نوبت به زنان می رسد، انیس واردا سردمدار آنهاست.

واردا که همدلیش با شخصیت های در حاشیه مانده را در چندین اثر مانند «چهره ها، مکان ها» به تصویر کشیده است، سخنرانی دریافت جایزه خود را نیز به این موضوع اختصاص داد.

او گفت: دنیا در خطر است، هزاران نفر وجود دارند که برای زنده ماندن می جنگند، برای دریافت یک حقوق مناسب، کمی احترام و ذره ای شادی و میلیون ها انسان دیگر نیز وجود دارند که تنها به دنبال سرپناه می گردند، ما که به این موضوع آگاه هستیم باید از آنها حمایت کنیم.

واردا قرار است در این جشنواره یک مسترکلاس نیز برگزار کند.

مارتین اسکورسیزی انیس واردا جشنواره فیلم مراکش
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین