کد خبر: 29333 A

معرفی بهترین داستان کوتاه جهان عرب

معرفی بهترین داستان کوتاه جهان عرب

نویسنده عراقی برنده جایزه بهترین داستان کوتاه جهان عرب شد.

ایران آرت: هیئت داوران جایزه الملتقی ویژه مجموعه داستان‌های کوتاه جهان عرب به ریاست دکتر سعاد العنزی، ضیاء الجبیلی، نویسنده عراقی را برای مجموعه داستان کوتاه "هیچ آسیاب بادی در بصره نیست" که از سوی انتشارات دارالسطور در بغداد منتشر شده بود به عنوان برنده سومین دوره برگزاری این جایزه معرفی کردند.

جایزه الملتقی ارزشی به مبلغ 20 هزار دلار امریکایی دارد و اثر برگزیده با هماهنگی ناشر آن به زبان انگلیسی ترجمه خواهد شد.

به گزارش ایبنا، "ابتکار درد" نوشته محمد جعفر از الجزایر،"کونکان" نوشته سعد محمد رحیم از عراق، "مامن دوری" نوشته منصوره عزالدین از مصر و " آیا لباس من را می‌خری" نوشته بلقیس الملحم از سعودی به عنوان نامزدهای نهایی برای دریافت این جایزه معرفی شده بودند که هر کدام جایزه نقدی 5 هزار دلاری را با خود به خانه می‌برند.

داستان‌های اثر برگزیده به انعکاس‌های سه جنگ مهم در عراق از جنگ ایران و عراق تا جنگ خلیج (فارس) و جنگ علیه خشونت و افراطی‌گری که هنوز عراق دارد با آن دست‌پنجه نرم می‌کند می‌پردازد.

هیئت داوران جایزه الملتقی درباره اثر برگزیده گفتند "داستان‌های این مجموعه که مسائل مربوط به جنگ را با نگاهی فانتزی و در عین حال واقع‌گرایانه روایت می‌کنند بین داستان‌های خیلی کوتاه و بلند در نوسان هستند. نویسنده در این اثر با بهره‌گیری از زبان طنز جنگ را به موضوع پرسشی بزرگ تبدیل کرده و بیهودگی و نابودگی و تمایل راستین برای نجات از بیهودگی مرگ را به‌خوبی به تصویر کشیده است."

مازن شدید، نویسنده فلسطینی و  شهلا العجیلی، نویسنده سوری به ترتیب به عنوان برندگان دور اول و دوم این جایزه معرفی شده بودند.

جایزه جایزه ادبی داستان داستان کوتاه جایزه الملتقی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین