کد خبر: 29316 A

اولین ابرقهرمان آسیایی به سینما می‌آید

اولین ابرقهرمان آسیایی به سینما می‌آید

"شنگ-چی" اولین ابرقهرمان آسیایی‌تبار مارول به سینما می‌آید

ایران آرت: استودیوی مارول مراحل تولید "شنگ-چی" (Shang-Chi) اولین فیلم ابرقهرمانی با شخصیت اصلی آسیایی تبار را آغاز کرد. این استودیو "دیو کالاهام" نویسنده‌ی چینی-آمریکایی را برای نگارش فیلمنامه به خدمت گرفته و طبق اعلام منابع نزدیک به پروژه، مارول به دنبال همکاری با کارگردانان آسیایی و آمریکایی-آسیایی است که تمایل دارند فیلمی شبیه به "پلنگ سیاه" تولید کنند.

به گزارش سی نما، داستان آن فیلم به فرهنگ آفریقاییان و آمریکاییان آفریقایی تبار گره خورده بود، شمار زیادی از بازیگرانش سیاه‌پوست بودند و "جو رابرت کول" نویسنده‌ی سیاه‌پوست فیلمنامه‌ی آن را نوشت و "رایان کوگلر" سیاه‌پوست کارگردانی را برعهده داشت. هدف مارول این است که فیلمی مشابه با فیلمسازان آسیایی تبار در مورد ابرقهرمانی آسیایی تبار تولید کند.

استودیوی مارول پس از دستیابی به موفقیت‌هایی که با فیلم "مرد آهنی" آغاز شد، بسیاری کنجکاو بودند بدانند چندگانه‌های ابرقهرمانی بعدی "کوین فایگی" چه تفاوتی با فیلم‌های قبلی دارند. به این ترتیب مشخص شد که یکی از مضامین اصلی تنوع نژادی در پشت صحنه و جلوی دوربین خواهد بود.

کالاهام که گفته می‌شود مهارت زیادی در بنا کردن دنیای فیلم‌های چندگانه دارد، برای روایت داستان "شنگ-چی" از تجارب شخصی خود به عنوان یکی چینی-آمریکایی استفاده خواهد کرد. وی اخیراً در نگارش فیلمنامه‌ی فیلم "واندر وومن ۱۹۸۴" با "پتی جنکینز" و "جف جانز" همکاری کرده و در حال نوشتن فیلمنامه‌ی قسمت دوم انیمیشن "مرد عنکبوتی: درون دنیای عنکبوتی" برای سونی است. او همچنین پیش‌نویس‌های اولیه‌ی فیلم "زامبی‌لند ۲" را به رشته‌ی تحریر درآورده، پروژه‌ای که فیلمبرداری آن از ژانویه آینده آغاز می‌شود. وی نویسندگی و تهیه‌کنندگی سریال کمدی "ژان-کلود ون جانسون" با بازی "ژان کلود ون دام" آمازون و چندگانه‌ی "بی‌مصرف‌ها" (Expendables)، ریبوت "گودزیلا" و دو سریال کمدی دیگر در نت‌فلیکس را هم در کارنامه دارد.

شخصیت "شنگ-چی" اولین بار با نویسندگی "استیو انگلهارت" و "جیم استارلین" در دسامبر سال ۱۹۷۳ در ویژه‌نامه‌ی شماره ۱۵ مارول ظاهر شد. فیلمنامه‌ قرار است این کاراکتر را امروزی کرده و از کلیشه‌های مرسوم آن زمان اجتناب کند. آن کتاب کامیک در زمانی منتشر شد که فیلم "اژدها وارد می‌شود" به فیلمی پرفروش در سراسر دنیا تبدیل شده بود. در کتاب کامیک، "شنگ-چی" در استان هونان جمهوری خلق چین متولد شده و فرزند "فو مانچو" است که رؤیای سلطه بر جهان را در سر دارد و او را از دنیای بیرون جدا نگه داشته است. مانچو هنرهای رزمی را به پسرش می‌آموزد و در نهایت او را آزاد می‌گذارد اما برای به اجرا درآوردن فرمان‌های پدر.

مارول تاکنون با فیلمسازان بااستعداد زیادی از نژادهای مختلف شامل "آنا بودن" و "رایان فلک" در "کاپیتان مارول"، "رایان کوگلر" در "پلنگ سیاه"، " تایکا ویتیتی" در "ثور: رگنوراک"، "کلوئی ژائو" در "جاودانان" (The Eternals) و "کیت شورتلند" برای فیلم جداگانه‌ی "بیوه‌ی سیاه" با بازی "اسکارلت جوهانسون" همکاری کرده است.

مارول ابرقهرمان شنگ چی استودیوی مارول ابرقهرمان آسیایی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین