کد خبر: 29253 A

ماجرای حجاب و گردن نماینده زن مجلس!

ماجرای حجاب و گردن نماینده زن مجلس!

ایران آرت :  در حالی که بسیاری رسانه ها رسمی جملات جنجالی پروانه سلحشوری، نماینده مجلس شورای اسلامی را سانسور کردند، فارس این جملات را در قالب طنز نوشته است:

فارس با سویه تخریب این نماینده نوشت : پروانه سلحشوری که به بیان سخنان عوامانه مشهور شده است روز گذشته باز هم با سخنانش خوراک طنز کاربران فضای مجازی را فراهم کرد. 

فارس نوشت: این نماینده اصلاح‌طلب در دانشگاه شهید بهشتی گفت: "همین که من گردنم را عمل کردم و دستم سال‌هاست درد می‌کند ثمره سال‌ها پوشیدن چادر بود

احتمالا نیاز به توضیح نیست که این جمله را برخی رسانه های رسمی بازتاب ندادند از جمله ایسنا که بعدتر می توانید آن را ملاحظه کنید. 

فارس اما انتشار این جملات را با طنزهای گاه گزنده همراه کرده است، فارس نوشت:" این ماجرای آرتروز گردن و چادر پروانه سلحشوری در فضای مجازی میان کاربران دست به دست شد. یکی از کابران فضای مجازی نوشته است:‌ ایشون ظاهرا چادر هلال احمر  را به همراه متعلقاتش روی سر حمل میکرده وگرنه چادر رسمی کشور سنگینی نداره که کسی ارتروز بگیره! کاربری با نام «فارسی» هم با کنایه نوشته است: تقصیر چادرم بود وگرنه دولت و مجلس خوبی داشتیم...!

 خانم سلحشوری چه گفته بود؟ 

ایسنا نوشت پروانه سلحشوری در همایش "پوشش بانوان ایرانی پس از انقلاب" که در دانشکده ادبیات دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد حجاب را از مباحث پر چالش بعد از انقلاب عنوان کرد و گفت: خصوصا بحث حجاب اجباری از موضوعاتی است که مطرح می‌شود. اوایل انقلاب اعتراضاتی به حجاب اجباری بود. موضوعاتی از این دست مطرح شدند.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه بیشتر مردم ایران هنوز معتقد به حجاب هستند و آن را باور دارند، یادآور شد: البته دختران و زنانی هستند که باور به حجاب ندارند. سوال این است آیا ما پس از ۴۰ سال از انقلاب توانسته‌ایم دختران و زنان‌مان را باورمند به حجاب کنیم؟ قطعا نهادهای سیاستگذار و مجری اشتباهاتی داشته‌اند که نه تنها نتوانسته‌ایم حجاب را برای اقشار جامعه نهادینه کنیم بلکه گاهی آموزه‌های ما اثر عکس داشته است.

سلحشوری خاطرنشان کرد: من معتقدم که الزاما پوشیدن چادر به معنای حجاب کامل نیست. گاهی برخی با همین پوشش چنان آرایشی دارند که خود حجاب را زیر سوال می‌برد.

این نماینده مجلس در بخش دیگری از اظهاراتش با بیان اینکه دخترانی که پوشش بهتری دارند زودتر ازدواج می‌کنند و در رابطه عاطفی با جنس مخالف موفق‌تر عمل می‌کنند ادامه داد: متاسفانه بعد از انقلاب نه تنها در مورد حجاب بلکه در بسیاری از موارد ایدئولوژیک عمل شد. ما فقط روی ظاهر اسلامی کار کردیم و ریاکاری کردیم. در حالیکه محتوا را رها کردیم و اصل دین را به جوانان آموزش ندادیم.

سلحشوری با اشاره به سابقه تحصیل و زندگی خود در هند گفت: من ۱۰ سال در هند زندگی کردم. در آنجا چادر و مقنعه چانه‌دار به سر می‌کردم، اما به نظرم واقعا نیاز است نگرش جدیدی را حاکم کنیم. این نحوه پوشش برای خود من آسیب‌زا بود.

وی افزود: ما باید نوع حجابی را تعریف کنیم که در ابتدا آسیب زننده نباشد.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه برخی معتقد به حق انتخاب در پوشش هستند، گفت:" در دین اسلام حجاب مورد تاکید قرار گرفته و من به عنوان یک زن مسلمان به آن معتقدم و آن را رعایت می‌کنم. اما سوال این است آیا برای کسی که نماز نمی‌خواند یا روزه نمی‌گیرد گشت ارشاد تعیین می‌شود؟ حقیقت این است که ما به سمت ایدئولوژیک کردن حجاب رفتیم و حجاب از ابتدا به عنوان یک امر سیاسی و نه فرهنگی مطرح شده است. همین سیاسی شدن کار را خراب کرد."

وی همچنین یادآور شد:" سوال این است چرا کشورهای خاورمیانه و خصوصا ایران بیشترین آمار مصرف لوازم آرایش را دارند؟ حتی زنان ایرانی ما در خارج از کشور هم به این نوع آرایش عادت کرده‌اند. ما یکی از مظاهر جامعه اسلامی را حجاب تعریف کردیم ولی نتوانستیم آن را به نسل بعد از خودمان منتقل کنیم. ما شاهد این هستیم در ترکیه با وجود فیلم‌هایی که فرهنگ منحطی را نشان می‌دهند زنان با حجاب هر سال افزایش پیدا می‌کنند و این تغییر در ترکیه بسیار ملموس است، اما ما نتوانسته‌ایم کاری کنیم که جوان حجاب را با دلش بپذیرد. زیرا ظاهر را ترویج کرده‌ایم. مگر اخلاق دروغ نگفتن، ریا نکردن و ده‌ها صفت دیگر جزو صفات اسلامی نیست؟ پس چرا دروغگویی در کشور ما بیداد می‌کند؟

این مدرس جامعه شناسی درباره موضوع ازدواج سفید نیز گفت: ازدواج سفید یک پدیده اجتماعی نوظهور است که نمی‌توانیم آن را کتمان کنیم. در ازدواج‌های سفید این دختران هستند که ضرر می‌کنند و به خاطر رابطه عاطفی ایجاد شده آسیب می‌بینند.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به بودجه میلیاردی صدا و سیما اظهار کرد:ما باید بپذیریم سیاستگذاری‌های گذشته ما موفق نبوده است وگرنه تلویزیون به صورت انحصاری تبلیغات می‌کند. الان چند سال است که شبکه‌های مجازی باب شده است. سوال این است این دستگاه‌ها با چنین بودجه‌هایی چرا موفق نشده‌اند جوان مسلمان تربیت کنند؟ مثلا حوزه علمیه با بودجه میلیاردی چرا در این زمینه موفق نبوده؟ چرا دستگاه‌های تبلیغاتی با این بودجه‌های هنگفت در بحث حجاب ناکارآمد بوده‌اند؟

 

پروانه سلحشوری زنان بدحجاب حجاب اجباری دختران خیابان انقلاب
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین