کد خبر: 29203 A

نقاشی در لحظه با تابلوهایی که دکوراتیو شده‌اند

نقاشی در لحظه با تابلوهایی که دکوراتیو شده‌اند

رایکا میلانیان گفت: آثارم وابسته به احساس لحظه است و موضوع خاصی را برای نقاشی در نظر نمی‌گیرم.

ایران آرت: نمایشگاه نقاشی رایکا میلانیان در گالری گلستان برپاست. در این نمایشگاه 17 تابلو به نمایش درآمده است که با اکریلیک و میکس مدیا بر روی بوم کار شده‌اند. او با اشاره به اینکه مجموعه فعلی در سه سال گذشته شکل گرفته است به هنر آنلاین گفت: آثارم وابسته به احساس لحظه است و به همین دلیل هیچ پیش طرحی برای کار خود ندارم و موضوع خاصی را در نظر نمی‌گیرم.

میلانیان افزود: در آثار جدیدم با وجود اینکه فضای آبستره قبلی حفظ شده است اما این بار طبیعت بی‌جان هم در آنها دیده می‌شود و کمی حال و هوای تابلوها تغییر کرده است. آثار جدید من کمی دکوراتیو شده‌اند اما این تغییر ناخودآگاه بوده است. در مجموعه قبلی، حضور خط فارسی دیده می‌شد اما آن خطوط هم بداهه بودند و بدون اتود زدن یا آشنایی من با خوشنویسی، تنها با حرکت کاردک بر روی بوم شکل می‌گرفتند.

7RlViog2yiLW

او با اشاره به رنگ‌های موجود در آثار خود گفت: رنگ آبی در آثار من زیاد دیده می‌شود چون علاقه زیادی به آن دارم، اما همه آثارم در یک مایه رنگی نیست و از همه رنگ‌ها استفاده می‌کنم. به کارگیری رنگ هم وابسته به لحظه است و در آثار خود از رنگ‌های متفاوت بهره می‌برم.

میلانیان افزود: بیش از 25 سال است که نقاشی آبستره انجام می‌دهم. شاید در دوره دانشگاه مجبور بودم که نقاشی رئال انجام دهم اما ذهن من به آن سمت تمایل نداشت و روحیه‌ام باعث شد به نقاشی انتزاعی روبیاورم. در طول این سال‌ها با وجود اینکه همه آثارم آبستره بودند اما تفاوت‌هایی در آنها وجود دارد و در طول زمان شیوه کارم در مجموعه‌های مختلف تغییر کرده است. گاه فرم‌ها تغییر کرده‌اند، گاه آبستره مطلق بوده است، گاه فیگورهایی در آثارم حضور داشتند و... . البته ویژگی‌هایی در همه آثارم وجود دارد که باعث پیوند میان آثار شده و مخاطب پیگیر متوجه تعلق تابلوها به من می‌شود.

Yxgoz7TFphPJ

نمایشگاه نقاشی رایکا میلانیان تا 14 آذر در گالری گلستان به آدرس دروس، خیابان شهید کماسایی، شماره ۳۴ برپاست.

 

گالری گلستان رایکا میلانیان طبیعت بی جان
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین