کد خبر: 29196 A

اجرای کردی بیژن کامکار و نجمه تجدد

اجرای کردی بیژن کامکار و نجمه تجدد

بیژن کامکار خواننده و نوازنده موسیقی ایرانی در تازه‌ترین فعالیت موسیقایی خود کنسرتی را در شهر کرمانشاه برگزار می‌کند.

ایران آرت: گروه موسیقی "هه و یار" با خوانندگی بیژن کامکار ساعت ۱۹ روز جمعه ۱۶ آذر ماه تازه‌ترین کنسرت خود را در تالار انتظار کرمانشاه برگزار خواهد کرد.

در این کنسرت بیژن کامکار خواننده، نجمه تجدد هم‌خوان، مهیار طریحی نوازنده سنتور، کامران احمدی نوازنده دف، مهرنوش ذوالفقاری نوازنده سنتور، مهرزاد اعظمی‌کیا نوازنده کمانچه، بیتا قاسمی نوازنده قیچک باس، مریم خدابخش نوازنده عود، حامد دارابی نوازنده تار و مرتضی مومنیان نوازنده بندیر و تمبک گروه اجرایی را تشکیل می‌دهند.

حامد دارابی مدیر هنری گروه "هه و یار" در گفتگو با مهر با اشاره به جزییات برگزاری این کنسرت توضیح داد: این کنسرت در دو بخش کردی و سنتی اجرا می‌شود که در بخش کردی قطعات در دستگاه شور و آواز اصفهان و در بخش سنتی قطعاتی در شور، افشاری و دشتی پیش روی مخاطبان قرار می‌گیرد. این در حالی است که خواننده هر دو پارت استاد بیژن کامکار است که خانم نجمه تجدد نیز به عنوان هم‌خوان در کنار این هنرمند حضور دارند. البته قطعات کردی کنسرت کاملا آهنگسازی شده که همراه با آن‌ها دو اثر از بیژن کامکار نیز اجرا می شود. در بخش سنتی نیز تلاش شده تا قطعاتی از آلبوم "دف و نی" به همراهی تصانیف قدیمی  برای علاقه‌مندان اجرا شود.

وی ادامه داد: به طور حتم برنامه‌ریزی‌هایی نیز برای برگزاری کنسرت در تهران داریم که بعد از قطعی شدن تالار و تاریخ برگزاری پیرامون این برنامه نیز اطلاع رسانی لازم صورت می‌گیرد. البته تا آنجا که پیش بینی شده سعی می کنیم تالار وحدت تهران را برای برگزاری کنسرت انتخاب کنیم.

بیژن کامکار که طی ماه‌های گذشته فعالیت های متعددی در عرصه اجرای زنده، پژوهش و داوری جشنواره‌های مختلف موسیقی داشته، چندی پیش نیز در جشنواره موسیقی دف نوازی "نوای رحمت" مورد قدردانی قرار گرفت.

بیژن کامکار نجمه تجدد گروه هه و یار
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین