کد خبر: 29079 A

پشت پرده کنسرت‌های پاپ در ورزشگاه آزادی

پشت پرده کنسرت‌های پاپ در ورزشگاه آزادی

سازمان لیگ می‌گوید خوانندگان به صورت رایگان در ورزشگاه آزادی برنامه اجرا می‌کنند.

ایران آرت: سازمان لیگ درنظر دارد از این پس در ورزشگاه آزادی مقدمات برگزاری اجرای کنسرت توسط خوانندگان پاپ را فراهم کند. تاکنون در روز فینال لیگ قهرمانان آسیا و بازی پرسپولیس مقابل تراکتورسازی این اتفاق رخ داده و محسن ابراهیم‌زاده و مهدی جهانی به اجرای کنسرت پرداخته‌اند. بدون ‌شک برنامه اجرای کنسرت توسط خوانندگان پاپ در ورزشگاه می‌تواند ایده جذاب و خوبی باشد اما درباره صفر تا صد فعل و انفعال مالی اجرای این برنامه باید شفاف‌سازی صورت بگیرد.

به گزارش شهروند، حجت‌الله بهمنی، مدیر روابط عمومی و مسئول فرهنگی سازمان لیگ برتر درباره بسیاری از ابهامات به وجود آمده پیرامون برنامه برگزاری کنسرت صحبت‌های مهمی انجام داد. این مقام مسئول ابتدا در پاسخ به انتقاد خبرنگار "شهروند" که اگر قرار است به خوانندگان برای اجرا در ورزشگاه آزادی مبالغی هنگفت از جیب باشگاه‌ها پرداخت شود، اصلا نباید این پروژه ادامه داشته باشد، گفت: "طبیعتا حضور هواداران در ورزشگاه آزادی و اجرای برنامه برای آنها با توجه به بازتابی که اتفاقات فوتبال در فضای مجازی و سطح جامعه دارد، با برنامه‌های دیگر تبلیغاتی که همواره برگزار می‌شود، تفاوت دارد. بسیاری از خوانندگان خودشان به خاطر اهمیت فوتبال و جو ورزشگاه در حضور تماشاگران علاقه دارند برنامه اجرا کنند. در واقع می‌توان گفت که این برنامه برای آنها از نظر تبلیغاتی و ارتباط با مردم امتیاز‌های ویژه‌ای دارد و به همین ترتیب خوانندگانی که حاضر باشند به صورت رایگان برنامه اجرا کنند، به ورزشگاه دعوت  می‌شوند".

خوانندگان پاپ کشور به خاطر ضعف ساختاری و مشکلات مختلف معمولا کنسرت‌های خود را در سالن‌هایی که گنجایش آن بیشتر از ٣‌هزار نفر نیست، برگزار کنند. به هرصورت تاکنون هیچ‌وقت خواننده‌ای نتوانسته در ورزشگاه‌های بزرگ کشور برای طرفداران خود برنامه اجرا کند. حالا فکرش را بکنید که مسئولان فرهنگی سازمان لیگ تصمیم گرفته‌اند در حاشیه برگزاری مسابقات فوتبال در ورزشگاه‌ها مقدمات برگزاری کنسرت خوانندگان پاپ را هم فراهم کنند. به این ترتیب باید دید آیا تمام خوانندگان قبول می‌کنند به صورت رایگان از این موقعیت اجرا استفاده کنند یا بعضی از آنها درخواست دریافت پول می‌کنند.

همان‌طور که اشاره شد، مسئول روابط عمومی سازمان لیگ هرگونه پرداخت پول به خوانندگان برای اجرای برنامه را تکذیب کرد. به‌طور مثال برای بازی حساس پرسپولیس در مقابل تراکتورسازی هم با هماهنگی صورت‌گرفته بین مسئولان فرهنگی سازمان لیگ و باشگاه پرسپولیس‌، از مهدی جهانی دعوت شد تا در ورزشگاه آزادی برای تماشاگران آهنگ‌های خود را اجرا کند و این اتفاق به صورت رایگان رخ داد. شنیده می‌شود برای بازی استقلال مقابل پدیده مشهد هم سازمان لیگ مذاکراتی با گروه معروف سون برای اجرای برنامه انجام داده است که هنوز معلوم نیست توافق برای اجرای رایگان انجام شده یا خیر.

تنها ابهام باقیمانده درباره برگزاری کنسرت در ورزشگاه آزادی اما مربوط به اجاره سیستم صوتی مخصوص برگزاری برنامه است. سیستم صوتی ورزشگاه آزادی به هیچ عنوان جوابگوی چنین برنامه‌هایی نیست و مسئولان مجبور هستند سیستم صوتی مخصوص اجاره کنند که هزینه آن خیلی زیاد خواهد بود. به صورت مثال پیگیری‌های خبرنگار روزنامه شهروند نشان می‌دهد که خرید سیستم صوتی مناسب برای ورزشگاهی مثل آزادی چیزی نزدیک به دو‌میلیارد تومان هزینه در برخواهد داشت و از آنجایی که هیچ‌کسی توان پرداخت چنین مبلغی برای خریداری سیستم صوتی ندارد، مسئولان مجبور هستند برای ادامه برنامه کنسرت‌ها سیستم صوتی اجاره کنند و در این زمینه باید شفاف‌سازی مالی صورت بگیرد.

ورزشگاه آزادی کنسرت گروه سون مهدی جهانی محسن ابراهیم زاده
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین