کد خبر: 29070 A

کشف آثار جدیدی از خانم شاعر

کشف آثار جدیدی از خانم شاعر

مجموعه اشعار و مقالات جدیدی از شاعر مشهور آمریکایی پیدا شد.

ایران آرت: پس از ۶۰ سال مجموعه اشعار و مقالات "آن سکستون" شاعر و نویسنده آمریکایی که از لحنی شفاف‌تر نسبت به آثار معروف او برخوردار هستند، پیدا شد. 

تعداد قابل توجهی از اشعار سکستون شاعر سبک کانفشنال (سبک روایت شخصی‌ترین تجارب که در دهه ۵۰ میلادی در آمریکا به وجود آمد) که با روایتی شفاف‌تر نسبت به آثار معروف او، توسط محققین کشف و شناسایی شد.

به گزارش فارس، سکستون جایزه "پولیتزر" را بخاطر مجموعه شعرش با موضوع بیماری روحی و مرگ بدست آورد. او که خود شدیداً از بیماری روحی روانی و افسردگی رنج می‌برد در سال ۱۹۷۴ دست به خودکشی زد و در ۴۵ سالگی درگذشت. 

آثار بجای مانده از او شامل "اجرا در بدلم و راه بازگشت" در سال ۱۹۶۰ و " مرگ و زندگی" در سال ۱۹۶۷ که جایزه پولیتزر را برای او به ارمغان آورد.

آثار تازه کشف شده شامل ۴ مجموعه شعری و یک مقاله است که در دهه ۵۰ میلادی نوشته شده‌اند. بخشی از این اشعار در سال‌های ۱۹۵۸ و ۱۹۵۹ در مجله "کریستین ساینس مونیتور" چاپ شده‌اند. این اشعار توسط "زاخاری تورپین" استادیار دانشگاه آیداهو زمانیکه درحال تحقیق روی آرشیو دیجیتال سکستون بود کشف شدند. تورپین قبلا هم نوشته‌هایی از "والت ویتمن" را در همکاری با "ارین سینگر" استادیار بخش انگلیسی دانشگاه فن‌آوری لوئیزیانا کشف کرده بود.

این دو محقق پس از شناسایی اولیه این آثار با "لیندا گری سکستون" دختر سکستون که خود متخصص آرشیو و رمان‌نویس و نیز مجری آثار و کتابخانه ادبی مادرش است تماس گرفتند. این آثار اکنون توسط مجله "فیوگ" که نشریه‌ای ادبی در دانشگاه آیداهو است چاپ شدند.

نویسنده شاعر شاعر زن آن سکستون شاعره
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین