کد خبر: 28868 A

برج پیزا صاف‌تر شد

برج پیزا صاف‌تر شد

کجی برج پیزا کاهش پیدا کرده به مرور صاف‌تر نیز خواهد شد.

ایران آرت: برج پیزا به دلیل کجی در جهان شهرت یافته است اما حال کارشناسان اعلام کرده‌اند که این برج به تدریج صاف خواهد شد. به همین دلیل شاید این برج با بحران شناسایی که "کج بودن" آن بوده است، مواجه شود.

به گزارش ایران آرت، گروه ناظر برمرمت این برج می‌گوید که کجی برج پیزا به تدریج کاهش می‌یابد. به گفته گروه ناظر بر کار مرمت برج پیزا این بنا که به ارتفاع ۵۷ متر در قرون وسطی ساخته شده ظرف بیست سال گذشته به حالت عمودی متمایل شده است.

پروفسور سالواتورستیس، می‌‌گوید: به نظر می‌رسد که برج پیزا چندین قرن جوان‌تر شده است.

به نقل از بی‌بی‌سی، در سال ۱۹۹۰ از بیم ریزش برج پیزا برای نخستین بار طی ۸۰۰ سال گذشته آن را به روی بازدید عموم بستند. در این سال برج پیزا انحراف بیشتری پیدا کرده بود.

در سال‌های ۱۹۹۳ تا ۲۰۰۱ یک کمیته بین المللی که در راس آن پروفسور میشل جامیول کوفسکی، یک کارشناس لهستانی قرارداشت برای ثابت نگاه داشتن برج پیزا کار مرمت آن را آغاز کردند. در پایان کار از انحراف برج ۴۵ سانتی متر کاسته شده بود که ۲۰۰ میلیون پوند هزینه برداشت.

 

برج پیزا حدود یک میلیون نفر در سال بازدید کننده دارد و درآمد حاصل از فروش بلیت مبلغ مورد نیاز برای پاکسازی برج (بیش از ۹ میلیون دلار) را تامین کرده است.

معماری برج کج برج پیزا برج کج پیزا
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین