کد خبر: 28834 A

دختر ایرانی استعداد جدید سینمای آسیا

دختر ایرانی استعداد جدید سینمای آسیا

نگار مقدم درباره کسب جایزه "استعداد جدید آسیا" و علاقه‌اش به بازی در پروژه‌های بین‌المللی گفت.

ایران آرت: نگار مقدم بازیگر جوانی است که در چند ماه اخیر به خاطر بازی در فیلم "درساژ" در چند جشنواره بین‌المللی مورد تحسین قرار گرفته و جایزه "استعداد جدید آسیا" در جشنواره بین‌المللی شانگهای را هم کسب کرده است.

به گزارش ایران آرت، این بازیگر 19 ساله چندی پیش برای حضور در جشنواره فیلم استانبول به ترکیه سفر کرد که در گفتگو با خبرگزاری آناتولی درباره احساس خود از نخستین حضورش در شهر استانبول گفت: اصالتا از ترک های شهر گنبد‌کاووس هستم، اما به زبان ترکی خیلی تسلط ندارم. ولی آن چه که از کودکی به گوشم می خورد و آشنایی داشتم، جنس زبانی که در استانبول محاوره می شود را برای من بسیار جالب کرد.

مقدم در ارتباط با سطح آشنایی‌اش از سینما و سریال‌های ترکیه بیان کرد: فیلم هایی از آقای نوری بیلگه جیلان را تماشا کردم. پیشتر نیز یک سریال ترکیه‌ای "کوزی و گونی" را دیده بودم. خیلی ها توصیه می کردند که حتما باید این سریال را تماشا کنم. نحوه بازی بازیگران آن را پسندیدم.

نگار مقدم درباره کسب جایزه "استعداد جدید آسیا" در جشنواره بین المللی شانگهای گفت: حدود هفت و هشت نامزد در این بخش از کشورهایی مانند فیلیپین، ژاپن، چین و ایران حضور داشتند و اما در نهایت من توانستم به این عنوان دست پیدا کنم.

وی در مورد نحوه انتخابش برای بازی در این فیلم، اظهار داشت: یکی از دوستانم در هنرستان فراخوان بازیگری برای فیلم را به من ارسال کرد. دفعه اول که تست بازیگری دادم، موفق نشدم و بعد برای بار دوم مراجعه کردم و توانستم به تدریج خود خود را با جریان وفق بدهم.

مقدم با بیان این که پیش از ورود به هنرستان تمایل به تحصیل در رشته های پزشکی داشته است، در رابطه با تاثیر این انتخاب و بازی در فیلم سینمایی بر زندگی‌اش گفت: خیلی تجربه عجیبی بود و یکی از بزرگترین اتفاقات زندگی من طی آن رقم خورد. این فیلم به لحاظ محتوا و ویژگی هایش من را در راستای مسیر آرزوهایم قرار داد.

این بازیگر ایرانی در رابطه با واکنش‌هایی که پس از نخستین تجربه اش با آنها مواجه شده است، افزود: با توجه به این که این فیلم در ایران اکران نشده است، با واکنش خاصی مواجه نشدم. یکی از نقدهایی هم که درباره شخصیت گلسا در فیلم درساژ صورت گرفته، متعلق به "هالیوود رپورت" بود که توجه من را جلب کرد. 

وی با بیان این که پس از درساژ جدیدا در یک فیلم کوتاه دیگری بازی کرده است، در خصوص حضورش در جشنواره های مختلف بین‌المللی اظهار داشت: جشنواره جنایت و مکافات سومین جشنواره ای است که شخصا در آن حضور پیدا کردم. زبان و فرم و جنس فیلم که بر انسانیت تاکید می کند، آن را جهانی کرده است. همزاد پنداری و ویژگی های دیگر این فیلم رضایت تماشاگران را جلب می کند.

مقدم در ارتباط با بازخوردهای فیلم درساژ در این جشنواره گفت:‌ واکنش ها پس از اکران این فیلم در جشنواره، نشان می دهد که تماشاگران به بعد اصلی فیلم پی برده‌اند، این موردی بود که می خواستیم از فیلم نتیجه گیری شود. ما خواهان این بودیم که موضوع اصلی توسط مخاطبان حس شود.

وی ضمن ابراز علاقه به حضور در پروژه های سینمایی ترکیه گفت: در حال حاضر گفتگو ها در مورد پروژه های آینده ادامه دارد و شخصا به کارهای بین المللی فکر می‌کنم.

درساژ پویا بادکوبه نگار مقدم
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین