کد خبر: 28831 A

درخواست سیاسی راجر واترز افسانه‌ای

درخواست سیاسی راجر واترز افسانه‌ای

خواننده و نوازنده افسانه‌ای گروه "پینک فلوید" خواستار حمایت از افشاگر ویکی‌لیکس شد.

ایران آرت: راجر واترز از بنیان‌گذاران گروه معروف موسیقی "پینک‌فلوید" از  اکوادور تقاضا کرد به حفاظت از جولیان آسانژ، ناشر ویکی‌لیکس در برابر آمریکا ادامه دهند.

راجر واترز که برای تقاضای ادامه محافظت سفارت اکوادور در لندن از جولیان آسانژ از "لنین مورِنو" رئیس‌جمهور به این کشور سفر کرده است، از مقامات دولت خواست تا از آسانژ ناشر سایت افشاگر رسوایی‌های سیاسی آمریکا در مقابل تهدید به دستگیری و استرداد او به دولت ایالات متحده، به محافظت خود ادامه دهند.

به گزارش فارس، راجر واترز بریتانیایی و از مشاهیر موسیقی "راک اند رول" و فعال سیاسی اجتماعی این تقاضا را در کنفرانس خبری روز سه‌شنبه که در شهر "کیتو" و در جمع ساکنین آمازون برگزار شده بود، عنوان کرد.

بنیان‌گذار پینک‌فلوید در این کنفرانس خبری گفت: "او نیازمند محافظت است. ما نمی‌توانیم بگذاریم ایالات متحده آمریکا و بریتانیا و تمام دیگر همدستان امپراتوری شیطان، این مرد بزرگ را دستگیر و به قتل برسانند و این نیتی‌ است که آن‌ها حتما انجام خواهند داد."

واترز در حالی این خواسته را عنوان کرده که به تازگی برخی دادگاه‌های آمریکا بصورت مخفیانه حکم به استرداد آسانژ به آمریکا داده‌اند.

جولیان آسانژ ۴۷ ساله در سال ۲۰۱۲ پس از افشاگری علیه آمریکا به سفارت اکوادور در لندن پناه برد و متعاقب آن از سوی "رافائل کورِآ" نماینده آقای مورِنو رئیس‌جمهور اکوادور به وی پناهندگی اعطا شد و از وی در برابر هرگونه تعقیب و پیگرد قانونی محافظب به عمل آمد.

پینک فلوید راجر واترز جولیان آسانژ
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین