کد خبر: 28686 A

یک جایزه ویژه دیگر برای خانم بازیگر

یک جایزه ویژه دیگر برای خانم بازیگر

بازیگر پیشکسوت سینما جایزه ریچارد هریس را دریافت خواهد کرد.

ایران آرت: جودی دنچ بازیگر ۸۳ ساله انگلیسی "جایزه ریچارد هَریس" را بخاطر مشارکت برجسته در حوزه فیلم بریتانیا از جشنواره "فیلم مستقل" دریافت می‌کند.

به گزارش فارس، دنچ به برندگان پیشین این جایزه نظیر "دنیل دِی لوئیس"، "هلنا بونام کارتر"، "چیوِتِل اجیوفور"، "جولی والترز"، "جان هارت" و "اِما تامپسون" می‌پیوندد. سال گذشته "وَنِسا ردگرِیو" این جایزه را دریافت کرد.

دنچ در فیلم‌هایی همچون "اتاقی با یک چشم‌انداز"، "یادداشت‌هایی بر یک رسوایی" و فیلم اخیر "جیمز باند" که در آن نقش رئیس جاسوس M را ایفا کرد، بازی کرده است. او همچنین در صحنه تئاتر و تلویزیون فعالیت‌های زیادی داشته و در آثاری بیاد ماندنی ظاهر شده است. 

جودی دنچ همچنین برنده جایزه اسکار "بهترین هنرپیشه نقش مکمل" برای "شکسپیر عاشق" و نیز برنده ۱۰ جایزه بفتا و ۸ جایزه لارنس اولیویه است.

مراسم جایزه سینمای مستقل بریتانیا در تاریخ دوم دسامبر در لندن برگزار خواهد شد. فیلم "سوگلی" اثر "یورگس لانتیموس" بیشترین نامزدی این جشنواره را به خود اختصاص داده است. فیلم‌های "حیوانات آمریکایی" و "تو واقعا هرگز اینجا نبوده‌ای" نیز در چند بخش نامزد دریافت جایزه جشنواره فیلم مستقل بریتانیا شده‌اند.

دنیل دی لوئیس ریچارد هریس جودی دنچ اما تامپسن هلنا بونام کارتر جان هارت
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین