کد خبر: 28599 A

حمله تند مجری معروف به طرفداران استن لی

حمله تند مجری معروف به طرفداران استن لی

مجری معروف آمریکایی می‌گوید طرفداران استن لی مرگ او را بیش از حد بزرگ کرده‌اند.

ایران آرت: بیل مار، مجری جنجالی شوی "بی‌درنگ با بیل مار" شبکه‌ی HBO، به تازگی با ارسال متنی در وبلاگ شخصی خود اهمیت کتاب‌های مصور و کامیک را به عنوان یک مدیوم زیر سؤال برده است. مار در نوشته‌ی خود از مردم آمریکا به خاطر "تلف کردن هوش خود بر روی مسائل احمقانه" انتقاد کرده و می‌گوید هوادارن مرگ "استن لی" را بیش از حد بزرگ کردند.

به گزارش سی نما، مار می‌نویسد: "کسی که مرد-عنکبوتی و هالک را خلق کرده از دنیا رفته و حالا آمریکاییان ماتم گرفته‌اند. ماتمی عمیق برای مردی که الهام‌بخش میلیون‌ها انسان بوده که چه کنند؟ تا شاید فیلمی تماشا کنند. یک نفر را دیدم که نوشته بود "از اینکه در دنیایی زندگی می‌کنم که "استن لی" هم در آن وجود دارد خدا را شکر می‌کنم." شخصاً قدردان آنم که در دنیایی با اکسیژن و درخت زندگی می‌کنم. در حال حاضر هیچ حسی نسبت به کتاب‌های کامیک ندارم. در دوران کودکی گاهی آن‌ها را می‌خواندم و به "پسران هاردی" (The Hardy Boys) علاقه داشتم. اما در آن زمان هم کودکان و هم بزرگسالان می‌دانستند که کتاب کامیک برای بچه‌هاست، و وقتی که بزرگ شدی باید به سراغ کتاب‌‌های مخصوص آدم بزرگ‌ها بروی، کتاب‌هایی که در آن‌ها از عکس خبری نیست."

وی در ادامه می‌نویسد: "اما حدوداً بیست سال قبل اتفاقی افتاد… بزرگسالان تصمیم گرفتند که از کارهای کودکانه دست نکشند. بنابراین وانمود کردند که کتاب‌های مصور درواقع ادبیاتی پیچیده است و از آنجا که ما در آمریکا بیش از ۴۵۰۰ کالج داریم – و این بدان معناست که ما باید بیشتر از افراد باهوش استاد داشته باشیم – بعضی از افراد کوته‌فکر باید با نوشتن عناوینی مانند "مبحث دیگری و کژآیینی در موج‌سوار نقره‌ای" استاد دانشگاه می‌شدند. و حالا وقتی که بزرگسالان مجبور می‌شوند کارهای بزرگسالانه مثل پرداخت بیمه‌ی خودرو انجام دهند، آن را "مسئولیت بزرگسالانه" می‌نامند و به گونه‌ای رفتار می‌کنند که کاری بس سخت و طاقت‌فرساست."

"بیل مار" در پایان تأکید می‌کند: "نمی‌گویم که لزوماً احمق‌تر شده‌ایم. یک فرد معمولی از جهات مختلف نسبت به دهه‌ی ۱۹۴۰ وقتی که شب‌نشینی‌ها فراتر از "سه کله‌پوک" و موزیکال "کارمن میراندا" نمی‌رفت، باهوش‌تر شده است. مشکل اینجاست که ما هوش خود را صرف مسائل احمقانه می‌کنیم. سخنی به گزاف نیست اگر بگوییم "دونالد ترامپ" تنها در کشوری می‌توانست برگزیده شود که کتاب‌های کامیک در آن اهمیت دارند."

لی دوشنبه هفته گذشته در سن ۹۵ سالگی درگذشت.

استن لی مجری معروف بیل مار بی درنگ با بیل مار
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین