کد خبر: 28274 A

افشای رازهای زندگی میشل اوباما در کتاب خاطراتش / بارداری به شیوه لقاح آزمایشگاهی

افشای رازهای زندگی میشل اوباما در کتاب خاطراتش / بارداری به شیوه لقاح آزمایشگاهی

میشل اوباما گفت که هر دو دخترش به روش لقاح مصنوعی به دنیا آمده‌اند.

ایران آرت: نخستین و تنها بانوی اول سیاهپوست آمریکا که هشت سال همراه همسرش باراک اوباما در کاخ سفید اقامت داشت، در آستانه انتشار کتاب خاطرات خود مهمان یک برنامه تلویزیونی صبحگاهی شد. کتاب ۴۲۶ صفحه‌ای «شایسته» روز سه‌شنبه در آمریکا منتشر می‌شود و به نظر می‌رسد با توجه به محبوب بودن میشل اوباما در میان مردم، خیلی زود وارد فهرست پرفروش‌ها شود.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، خانم اوباما با حضور در برنامه «صبح به خیر آمریکا» در شبکه ABC درباره ماجرای سقط جنین خود در ۲۰ سال پیش چنین گفت: «نمی‌دانستم سقط جنین چقدر شایع است و به همین دلیل احساس تنهایی و شکست می‌کردم. ما درباره این مسائل با هم حرف نمی‌زنیم و دوست داریم با درد خودمان تنها باشیم. به نظرم خیلی مهم است که با مادران جوان درباره واقعیت سقط جنین حرف بزنیم.»

میشل اوباما که حالا ۵۴ سال دارد، در ۳۴ یا ۳۵ سالگی به روش لقاح مصنوعی IVF باردار شد و نخستین دخترش مالیا را به دنیا آورد. ساشا هم حاصل همین روش است و ۱۷ سال سن دارد. شاید برای برخی عجیب باشد اما میشل و باراک اوباما هم در دوران سخت زندگی خود سراغ مشاور خانواده رفته و از او کمک گرفته‌اند؛ زوجی تاریخ‌ساز که زمانی دور از هم زندگی می‌کردند و بعدها به نخستین ساکنان رنگین‌پوست کاخ سفید تبدیل شدند.

از دیگر نکته‌های مهم کتاب خانم اوباما، شایعه‌ای است که دونالد ترامپ درباره محل تولد باراک اوباما منتشر کرد. به گفته میشل، این شایعه که باراک اوباما جایی خارج از خاک آمریکا به دنیا آمده و نمی‌تواند رئیس‌جمهوری ایالات متحده باشد، به شدت زندگی خانوادگی آنها را به خطر انداخت. سرانجام باراک ناچار شد سند تولد خود در هاوایی را منتشر کند و ترامپ هم با بی‌میلی پذیرفت که رئیس‌جمهوری وقت آمریکایی (با پدری کنیایی) است.

میشل اوباما که قصد دارد بخشی از درآمد خود را از محل نوشتن و انتشار کتاب به بنیادهای خیریه اهدا کند، سفر تبلیغاتی «شایسته» را روز سه‌شنبه از شیکاگو آغاز می‌کند؛ جایی که بلیت‌های ۳۰ دلاری تا چند هزار دلاری آن از مدت‌ها پیش فروخته شده است. مجری این برنامه اوپرا وینفری، چهره سرشناس دنیای رسانه است.

برخی معتقدند خانم اوباما با سفرهای تبلیغاتی خود قصد دارد جایگاهش را به عنوان نامزد احتمالی دوره آینده انتخابات ریاست‌جمهوری بیازماید. نظرسنجی‌های اخیر چنین برآورد کرده‌اند که اگر میشل نامزد شود، ۱۳ امتیاز بیش از ترامپ خواهد داشت. این در حالی است که برتری وینفری بر ترامپ ۱۲ امتیاز است.

باراک اوباما میشل اوباما کتاب شایسته
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین