کد خبر: 28129 A

نامه خودکشی بودلر حراج می‌شود / 234 هزار یورو برای نامه 173 ساله

نامه خودکشی بودلر  حراج می‌شود / 234 هزار یورو برای نامه 173 ساله

نامه شاعر نامدار فرانسوی به معشوقه‌اش در یک حراجی به فروش رسید.

ایران آرت: مهدی فروتن: نامه‌ای که شارل بودلر 173 سال پیش قبل از خودکشی ناکام خود به معشوقه‌اش نوشته بود، در یک حراجی در فرانسه 234 هزار یورو فروخته شد.

به گزارش ایران‌آرت، شاعر نامدار قرن 19 فرانسه در 30 ژوئن 1845 در 24 سالگی نامه‌ای فوق‌العاده به جین دووال نوشت از تصمیم خود برای خودکشی خبر داد. بودلر که به شدت مقروض بود و به آینده خود در عرصه شعر و شاعری اطمینان نداشت، در آن نامه خطاب به معشوقه خود و منبع الهام بسیاری از شعرهایش نوشته بود: «وقتی این نامه به دست تو برسد، من مرده‌ام و در این دنیا نیستم.»

بودلر که معتقد بود دیگر نمی‌تواند زندگی کند، دست به خودکشی زد اما زنده مانده و 22 سال دیگر هم زندگی کرد. او سرانجام سال 1867 در 46 سالگی از دنیا رفت و نامه خودکشی‌اش این هفته در حراج‌خانه اوزنا در فرانسه با قیمت پایه 60 تا 80 هزار یورو چکش خورد. این حراجی روز چهارم نوامبر برگزار شد و یک خریدار شخصی برای به دست آوردن نامه بودلر 234 هزار یورو هزینه کرد.

photo_2018-11-06_10-14-38

بر اساس آنچه مدیران حراج‌خانه اوزنا اعلام کرده‌اند، نامه موسوم به خودکشی بودلر بدون تردید فوق‌العاده‌ترین نامه‌ای است که از این شاعر برجسته در دست مجموعه‌داران شخصی وجود دارد. در بخشی از نامه بودلر چنین آمده است: «من خودم را می‌کشم چون از خوابیدن خسته‌ام و از بیدار شدن خسته‌ام و تاب تحمل آن را ندارم. من خودم را می‌کشم چون خودم را فناناپذیر و جاودانه می‌دانم و به آن امید دارم.»

شارل بودلر، شاعر و مقاله‌نویس و منتقد نامدار فرانسوی و یکی از پیشروترین مترجمان آثار ادگار آلن پو بود. برجسته‌ترین مجموعه شعر او «گل‌های رنج» یا «گل‌های دوزخی» است که در 1840 منتشر کرد و جنجال فراوان به پا کرد.

شاعر نامه شارل بودلر
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین