کد خبر: 28083 A

هشتمین سالانه هنر دیجیتال تهران در سه گالری تهران

هشتمین سالانه هنر دیجیتال تهران در سه گالری تهران

سالانه‌ هنر دیجیتال تهران با حضور بیش از ۴۰ شرکت‌کننده‌ در 3 محل برگزار می‌شود.

ایران آرت: هشتمین دوره‌ تادااکس با درون‌مایه‌ "پیدا و پنهان" و با حضور بیش از ۴۰ شرکت‌کننده‌ ایرانی و بین‌المللی از ۸ کشور جهان در سه فضای گالری محسن، مرکز نبشی و طبقات هنری آواسنتر از ۱۸ تا ۲۵ آبان‌ماه برگزار می‌شود. دو فضای نمایشگاهی گالری محسن و مرکز نبشی میزبان بیش از ۳۰ چیدمان است و طبقات هنری آواسنتر محل برگزاری ۱۵ اجرای دیداری‌­-­شنیداری و نمایش ویدیو به همراه ۱۲ گفت‌و‌گوی هنرمندان درباره‌­ی آثارشان و ۱ نشست درباره هنر، دانش و تکنولوژی خواهد بود.

 آثار به‌­نمایش­‌ درآمده در این دوره از فستیوال از طریق فراخوان انتخاب شده‌­اند و در راستای بهبود کیفیت انتقال ایده و نحوه‌ تعامل با هنرهای بینارشته‌ای، تیم راهنمای فستیوال در دو نوبت در هر دو فضای گالری محسن و مرکز نبشی به برگزاری تور و پاسخ‌گویی به سوالات مخاطبان خواهند پرداخت. به استثنای اجراهای دیداری‌-شنیداری، بازدید از تمامی فضاهای نمایشگاهی و حضور در کلیه‌ی سخنرانی‌ها برای عموم آزاد است.

سالانه‌ هنر دیجیتال تهران (تادااکس) در سال ۱۳۹۰ با هدف گشودن دریچه‌­هایی نو به هنر بینا‌رشته­‌ای و نیز ایجاد فضایی کارآمد و مستقل برای علاقه­‌مندان این حوزه در تهران بنیان­‌گذاری شد. هزینه­‌ بالای تجهیزات و ابزارها از یک سو و نبود موقعیت‌ها و بسترهای همکاری میان فعالان ایرانی و بین‌المللی در رشته‌های مختلف از سوی دیگر، امکان حضور، کسب تجربه و فعالیت هنرمندان، مهندسان و دانشمندان را در عرصه­‌ی هنرهای آمیخته با تکنولوژی و دانش با محدودیت روبه­‌رو کرده است. به همین دلیل به‌ندرت ظرفیت­‌های این‌چنینی برای نمایش و ارائه‌ آثار با این رویکرد فراهم شده است.

تادااکس طی برگزاری هفت دوره‌ پیاپی با حضور بیش از ۲۵۰ شرکت‌کننده‌ ایرانی و بین‌المللی از ۲۰ کشور، همواره سعی بر آن داشته است تا با گسترش افق‌های دید و بسط همکاری‌ها از طریق تخصیص بودجه‌های حمایتی، تعامل با بخش فرهنگی سفارت‌ها، همکاری با دانشگاه‌ها و فستیوال‌های بین‌المللی، برگزاری سخنرانی‌ها و نیز کارگاه‌های آموزشی به غنی‌تر کردن این بستر بپردازد.

هشتمین دوره‌ تادااکس روز جمعه ۱۸ آبان  آغاز به کار کرده و تا ۲۵ آبان ادامه داد. علاقه مندان می توانند در روز افتتاحیه ساعت ۴ عصر تا ۱۰ شب و روزهای شنبه تا پنجشنبه ۱۲ ظهر تا ۸ شب به نشانی خیابان ویلا، نبش کوچه خسرو، پلاک ۵۱ ، مرکز نبشی-  مدرس شمال، ظفر شرقی، کوچه ناجی، خیابان فرزان، خیابان نوربخش، بلوار مینا، پلاک ۴۲، گالری محسن - و خیابان پاسداران، خیابان موحد دانش(اقدسیه)، جنب سفارت چین، مجتمع تجاری آواسنتر، طبقات هنری مراجعه کنند.

 

گالری محسن مرکز نبشی تادااکس
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین