کد خبر: 28036 A

معرفی بهترین کتاب‌های سال ۲۰۱۸

معرفی بهترین کتاب‌های سال ۲۰۱۸

جایزه فرماندار کل کانادا بهترین کتاب‌های سال ۲۰۱۸ این کشور را معرفی کرد.

ایران آرت: با انتخاب آثاری متمرکز بر احساسات، جادو و ایده‌های عمیق به عنوان برندگان جوایز فرماندار کل کانادا در سال ۲۰۱۸، شورای هنرهای کانادا نشان داد که ادبیات چه جایگاه مهمی در زندگی این کشور دارد.

به گزارش مهر، جایزه فرماندار کل کانادا با انتشار اسامی برندگان در دو فهرست هفت گانه ، بهترین آثار ادبی این کشور را در دو زبان فرانسوی و انگلیسی برگزید.

در بخش انگلیسی زبان برندگان شامل این آثار هستند:

در بخش داستان «جهان سرخ» نوشته سارا هنسترا به عنوان برنده انتخاب شد. این رمان با تمرکز بر اسطوره‌شناسی، تاریخ و فلسفه به سیاست‌ها و برابری جنسیتی پرداخته است. 

در بخش شعر «سرود کنار جاده» سروده سیسیلی نیکولسون به عنوان برنده انتخاب شد. در این مجموعه شاعر با اشاره بر چشم‌اندازهای کانادایی ایده‌هایی درباره مرزها، هویت، صنعت و سفر مطرح می‌کند.

در بخش نمایشنامه «بوتیچلی در آتش و یکشنبه در سودوم» نوشته جوردن تاناهیل به عنوان برنده انتخاب شد. این درام درباره تقسیمات اجتماعی است و با لحنی شاعرانه و بامزه از این مسایل سخن می‌گوید.

در بخش کتاب غیرداستانی «ماماس‌کاچ: بزرگ شدن یک عضو جامعه سرخپوستان کانادا» نوشته داریل جی.مک‌لئود به عنوان برنده انتخاب شد. این کتاب درباره خشونت‌های خانوادگی و آمیختگی بین‌فرهنگی است.

در بخش ادبیات نوجوانان «جارو: داستان یک دختر و هیولایش» نوشته جاناتان اوکسیر به عنوان برنده انتخاب شد. این کتاب برمفاهیمی از جمله این که چه چیزهایی ما را انسان می‌سازد، تمرکز دارد.

در بخش ترجمه از فرانسوی به انگلیسی نیز «فرود به شب» به ترجمه فیلیس آرنوف و هاوارد اسکات به عنوان برنده انتخاب شد.

برنده هر بخش یک جایزه ۲۵ هزار دلاری و یک نسخه با صحافی ویژه از کتابش دریافت می کند. ناشر هر کتاب منتخب نیز یک جایزه ۳ هزار دلاری دریافت می‌کند.

به تمامی نامزدهای راه یافته به بخش نهایی نیز هزار دلار برای تقدیر از کارشان اهدا می‌شود.

در بخش زبان فرانسوی زبان «سنتز» نوشته کارولین جورجز  در بخش داستانی به عنوان برنده انتخاب شد. جایزه بخش شعر به «دلیل گل‌ها» سروده میشل تراهان رسید و جایزه بخش نمایشنامه را «آمدن به جهان» نوشته آن ماری اولیویه دریافت کرد.

جایزه بخش کتاب غیرداستانی فرانسوی زبان نیز به «قبل از بعد: سفر به کوبا با جورج اورول» رسید و جایزه بهترین کتاب کودکان فرانسوی زبان به «فردیناند.اف، ۸۱ ساله، کاترپیلار» تعلق گرفت. در بخش کتاب تصویری نیز «مسیر کوه» نوشته مارین دوبوک جایزه برد و جایزه بهترین کتاب ترجمه از انگلیسی به فرانسوی به «جهان با تمرکز بر بارنی» تعلق گرفت.

اهدای این جوایز که از سال ۱۹۳۶ شروع شده، هر سال از سوی انجمن هنرهای کانادا صورت می‌گیرد و در مجموع ۴۵۰ هزار دلار بابت خلق ادبیات به برندگانش می‌پردازد.

جایزه ادبی جایزه فرماندار کل کانادا سارا هنسترا سیسیلی نیکولسون جوردن تاناهیل داریل جی.مک لئود جاناتان اوکسیر
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین