کد خبر: 27998 A

توقف اجرای یک نمایش به خاطر کلاه‌گیس

توقف اجرای یک نمایش به خاطر کلاه‌گیس

اجرای نمایش «فاندو و لیز» به کارگردانی هوشمند هنرکار در تماشاخانه مهرگان متوقف شد.

ایران آرت: در حالی که نمایش «فاندو و لیز» از 29 مهرماه در تماشاخانه مهرگان روی صحنه رفته بود، فروش بلیت این نمایش از یک هفته قبل در سایت تیوال متوقف شده و در مراجعه حضوری به سالن اجرای نمایش هم بلیت‌فروشی صورت نگرفته است.

هوشمند هنرکار در گفت‌وگویی کوتاه با ایسنا درباره توقف ناگهانی اجرای نمایش خود ضمن تایید این اتفاق، گفت: آخرین اجرای «فاندو و لیز» جمعه‌ شب به تاریخ چهارم آبان ماه بود.

او در پاسخ به اینکه چه کسی نمایش را متوقف کرده بیان کرد، «اجرا توسط مدیر سالن تعطیل شده» و درباره چرایی آن هم فقط، توضیح داد: اجازه ندارم درباره این موضوع توضیح بدهم.

 ایسنا دلیل این اتفاق را از مهدی علی‌نژاد، مدیر تماشاخانه مهرگان جویا شد و او در پاسخ بیان کرد: آقای هنرکار در نمایش خود برای بازیگر زن بدون مجوز از «کلاه‌گیس» قرمز استفاده کرده و با وجود چند بار تذکر من تغییری به وجود نیامد. ضمن اینکه تیزر نمایش را هم بدون مجوز در فضای مجازی پخش کرده بودند و از آنجا که نتیجه پخش تیزر بدون مجوز یک نمایش دیگر را هنوز فراموش نکرده‌ایم (نمایش رویای شب تابستان که منجر به بازداشت موقت کارگردان و مدیر سالن شد) در نهایت تصمیم گرفتم سالن نمایش خالی بماند و پولی هم نگیرم ولی از حاشیه دور باشم و این کار با این شرایط اجرا نشود.

او با اشاره به اینکه «در این ماجرا تهمت‌هایی هم به من زده شد و مجموع این اتفاقات مرا به چنین تصمیمی رساند» در پاسخ به اینکه پیش از این نمایش‌های دیگری هم بوده‌اند که بازیگران زن با کلاه‌گیس بازی کرده بودند و چرا الان برای این نمایش چنین محدودیتی اعمال شده است؟ تاکید کرد:‌ همیشه در نمایش‌هایی که چنین روندی قرار بوده باشد، بخشی از کلاه‌گیس دست‌ کم با کلاه پوشانده می‌شد ولی در این نمایش اصلا این طور نبود و گاهی اتفاقاتی می‌افتد که از کنترل اداره کل هنرهای نمایشی هم خارج می‌شود. برای این مسئله هم آقای امیری (سرپرست شورای نظارت و ارزشیابی اداره کل هنرهای نمایشی) به من گفتند در رابطه با کلاه‌گیس یا اصلاحاتی صورت گیرد یا جلوی اجرا گرفته شود و برای این تذکر نامه کتبی از اداره کل داشتیم که به کارگردان نمایش هم ارائه کردم.  

هوشمند هنرکار نمایش «فاندو و لیز» را براساس نوشته فرناندو آرابال روی صحنه برده بود و پرستو کرمی، میثم یوسفی، مهناز غمخوار، علی طاهری و سیاوش خادم حسینی بازیگران این نمایش بودند. «فاندو و لیز» قصه‌ پنج انسانی است که در برهوت رهسپار شهر خیالی تار هستند.

تئاتر تماشاخانه مهرگان فاندو و لیز هوشمند هنرکار
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین