کد خبر: 27956 A

بلندترین مجسمه‌های دنیا را ببینید / از سیاستمدار هندی تا الهه‌ای در دریا

بلندترین مجسمه‌های دنیا را ببینید / از سیاستمدار هندی تا الهه‌ای در دریا

مجسمه والابای پاتل مرتفع‌ترین و مجسمه آزادی در نیویورک مشهورترین مجسمه‌های دنیا هستند.

ایران آرت: روزچهارشنبه 31 اکتبر بلندترین مجسمه جهان در ایالت گجرات در غرب هند ایستاد، البته این رکورد هم بی‌تردید روزی شکسته خواهد شد.

به گزارش ایران آرت، به همین بهانه در ادامه با مرتفع‌ترین و مشهورترین مجسمه‌های جهان آشنا خواهید شد.

حدود ۲۰۰ متر فلز، آب و خاک

photo_2018-11-02_11-16-38

بلندترین مجسمه جهان ۱۸۲ متر ارتفاع دارد و والابای پاتل، سیاستمدار هندی را نشان می‌دهد. "مجسمه اتحاد" در هند که ۳۵۵ میلیون هزینه برداشته، موضوع اختلاف هم شده است. بنابر گزارش بی‌بی‌سی، هزینه هنگفت ساخت این مجسمه به‌ویژه در میان کشاورزان محلی نارضایتی ایجاد کرده است. مجسمه دیگری که در نزدیک بمبئی در حال ساخت است و ارتفاع آن از "مجسمه اتحاد" بیشتر است، گرانتر تمام خواهد شد.

نمادی که بارها کپی شده

2

به گزارش دویچه‌وله، ارتفاع این مجمسه تنها نصف ارتفاع مجسمه پاتل است، اما مجسمه پاتل در شهرت به گرد پای آن نمی‌رسد: مجسمه آزادی در نیویورک که در سال ۱۸۸۶ به صورت رسمی نصب شد. این میراث فرهنگی یونسکو با سبک نئوکلاسیک یکی از شناخته‌شده‌ترین نمادهای آمریکا است و تا کنون بارها کپی شده است. به عنوان مثال دو کپی از این مجسمه در توکیو (ژاپن) و آلزاس (فرانسه) هستند.

اعجوبه جهانی جدید

3

گردشگرانی که در کنار تندیس ۳۰ متری مسیح می‌ایستند، مانند این تندیس منظره‌ای حیرت‌انگیز از ریو دو ژانیرو (برزیل) را در برابر دیدگان خود دارند. این منظره و این مجسمه که در سال ۱۹۳۱ نصب شده، به یکی از جاذبه‌های گردشگری تبدیل شده است. این تندیس مسیح که در جنوب دومین شهر بزرگ برزیل قرار دارد، از سال ۲۰۰۷ جزو عجایب هفتگانه جدید است. شهر باستانی ماچو پیچو (پرو) و دیوار چین هم جزو عجایب جدید هستند.

غول طلایی

photo_2018-11-02_11-16-41

کسی که گذرش به جنوب شرقی آسیا افتاده، با چنین منظره‌ای آشناست: تندیس‌های طلایی غول‌پیکر از بودا که زینت‌بخش بسیاری از معابد محلی هستند. تندیس ۱۱۶ متری (۱۲۹ متر با پایه) لایکیون ستکیار در میانمار که در سال ۲۰۰۸ تکمیل شد، یکی از آنهاست. این تندیس در کنار مجسمه بودا ژونگیوان چین یکی از بلندترین مجسمه‌های بودا در جهان است.

الهه‌ای در دریا

5

شخصیت منحصر به فرد مجسمه "گوآن یین" در جنوب چین در تصویری هوایی به خوبی به چشم می‌آید. این تندیس در سال ۲۰۰۵ نصب شد. گوآن یین که در فرهنگ محلی به عنوان الهه همدردی گرامی داشته می‌شود، یکی از نگاره‌های مهم در فرهنگ بودایی شرق آسیاست. این تندیس ۷۸ متری در ساحل جنوبی استان هاینان بلندترین تندیس گوآن یین جهان است.

رکوردهای کم‌دوام

6

تندیس ۴۸ متری بودا در معبد دونگلین در شانگهای چین در سال ۳۸۶ میلادی ساخته شده است. این تندیس در مقایسه با بودا بیش از ۱۰۰۰ تُنی ژونگیوان چندان حیرت‌انگیز جلوه نمی‌کند، اما بلندترین مجسمه جهان است که بودا آمیتابه را نشان می‌دهد - البته تا زمانی که این رکورد هم شکسته شود.

مجسمه سردیس مجسمه بودا گوآن یین مجسمه پاتل مجسمه آزادی نیویورک
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین