کد خبر: 27872 A

رونمایی از بلندترین مجسمه جهان / عکس‌ها

رونمایی از بلندترین مجسمه جهان / عکس‌ها

بلندترین مجسمه جهان با ارتفاع 182 متر روز چهارشنبه افتتاح می‌شود.

ایران آرت: بلندترین مجسمه جهان که "مجسمه اتحاد" نام دارد تندیسی از سردار والابای پاتل است. سردار والابای پاتل که با القابی چون "مرد آهنین هند"، "متحدکننده هند" و "پدر جمهوری هند" شناخته می‌شود رهبر استقلال این کشور است و به‌ همین‌ علت در این کشور ۳۱ اکتبر روز تولد سردار پاتل باعنوان "روز اتحاد ملی" شناخته می‌شود.

امسال همزمان با جشن‌های این‌روز، مجسمه اتحاد با حضور نارندرا مودی نخست‌وزیر هند افتتاح می‌شود. "مجسمه اتحاد" در جزیره سدوبِت در رودخانه نارمادار در فاصله ۲۰۰ کیلومتری از شهر احمدآباد قرار دارد

PTI10_18_2018_000078B

به گزارش سایت چمدان، نارندرا مودی در سال ۲۰۱۰، زمانی‌که هنوز رییس‌وزیر ایالت گوجرات بود از طرح ساخت این مجسمه خبر داد و سنگ بنای این یادبود در سال ۲۰۱۳ گذاشته شد.

Statue-of-Unity-2-1

هزینه ۲ هزار و ۳۸۹ کرور (۲۳٫۸۹میلیارد روپیه) است و حدود ۳ هزار و ۴۰۰ کارگر و ۲۵۰ مهندس به‌ مدت ۴۲ ماه برای تکمیل این پروژه تلاش کردند.

Statue-of-unity-5

این مجسمه ۱۸۲ متری که بلندترین مجسمه جهان است دو برابر ارتفاع مجسمه آزادی با ارتفاع ۹۳ متر در نیویورک و چهار برابر تندس مسیح منجی با ارتفاع در ریودوژانیرو است. این مجسمه با ۹۰ هزار تن سیمان و ۲۵ هزار تن آهن ساخته شده است

Untitled12

پایه سه‌طبقه این سازه تالاری ۱۵۳ متری است که می‌تواند میزبان ۲۰۰ بازدیدکننده باشد.

شگفتی مهندسی این مجسمه در ضدلرزش و ضدزلزله‌بودن و مقاومت در برابر بادهایی با سرعت بیش‌ از ۶۰ متربرثانیه است

مجسمه مجسمه اتحاد والابای پاتل
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین