کد خبر: 27824 A

اعتراض به ممنوعیت نوازندگی زنان / شهری که کنسرت در آن ممنوع است

اعتراض به ممنوعیت نوازندگی زنان / شهری که کنسرت در آن ممنوع است

مدیرعامل خانه موسیقی به عدم صدور مجوز نوازندگی به زنان در برخی شهرستان‌ها انتقاد کرد.

ایران آرت: نشست خبری کنسرت‌های پژوهشی که قرار است زمینه‌ای برای اجرای گروه‌های موسیقی جوان در خانه هنرمندان ترتیب دهد، با حضور حمیدرضا نوربخش (مدیرعامل خانه موسیقی) در خانه هنرمندان برگزار شد.

به گزارش ایران آرت، در این مراسم دو موزیسین از دو شهر اصفهان و قم به انتقاد از شرایط موسیقی در شهر و استان خود پرداختند. سرپرست گروه موسیقی "کاشان" از عدم صدور مجوز به نوازنده‌های خانم برای اجرای صحنه‌ای در اصفهان انتقاد کرد که حمیدرضا نوربخش نیز با او همراه شد و گفت این چندپارگی در صدور مجوز اجرا در استان‌های مختلف را نمی‌شود توجیه کرد. همچنین سرپرست گروه "شوق" از قم نیز نارضایتی‌اش از اینکه در شهر قم اجازه برگزاری کنسرت داده نمی‌شود را ابراز کرد.

آن‌طور که ایلنا گزارش داده، مجید خلیق سرپرست گروه موسیقی "کاشان" از اصفهان ضمن اشاره به مشکلات به این موضوع اشاره کرد که در اصفهان، نوازندگان خانم نمی‌توانند روی صحنه بروند و اداره ارشاد این استان به نوازندگان خانم مجوز رفتن روی صحنه را نمی‌دهد.

نوربخش نیز در این مورد گفته است: یکی از اعتراضات جدی ما که بارها و بارها مطرح شده است در مورد همین موضوع است. خود اداره ارشاد مجوز این کار را نمی‌دهد و این چندپارگی را به هیچ عنوان نمی‌توان توجیه کرد. این که یک مدیر ارشاد در یک استانی به گروهی که نوازنده خانم دارد مجوز ندهد بارها و بارها مورد اعتراض ما قرار گرفته است و این جا نیز بار دیگر مطرحش می‌کنیم.

همچنین مهدی قاسمی سرپرست و خواننده گروه موسیقی "شوق" از قم نیز گفته است: من از شهری آمده‌ام که اجازه نداریم در آن کنسرت برگزار کنیم. سال ۹۵ کنسرتی در قم برگزار کردیم با گروهی به نام مهبد و به خاطر یک سری شیطنت‌ها، هم مدیر کل ارشاد قم دچار مشکل شد و هم وزیر ارشاد. در صورتی که آن کنسرت هیچ مشکلی نداشت.

گفتنی است؛ کنسرت های پژوهشی خانه هنرمندانی نیمه دوم سال ۱۳۹۷ با همکاری خانه هنرمندان ایران و خانه موسیقی ایران میزبان علاقه مندان موسیقی ایرانی خواهد بود.

حمیدرضا نوربخش خانه موسیقی کنسرت های پژوهشی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین