کد خبر: 27818 A

ماجرای میترا خانم و شهردار سابق/عکس

ایران آرت : خبرگزاری فارس نوشت:محمد علی نجفی در شهریور ماه سال ۹۶ شهردار تهران شد و اواخر اسفند به دلیل بیماری استعفا داد و در ابتدای سال ۹۷ بهشت را ترک کرد.

در همان ایام موضوعات زیادی درباره استعفای نجفی مطرح شد. اما همسر جدید شهردار سابق تهران بعد از ۸ ماه پرده از حواشی برداشت و گفت: هر فردی می تواند عاشق شود و ازدواج کند ،همه انسان ها تا زمانی که جان دارند حس دوست داشتن در وجودشان است.

وی در گفت و گو با کانال خبری امید مردم افزود:هر انسانی یک زندگی خصوص دارد؛ چه آقای دکتر نجفی و چه هر شخصیت دیگری ؛درست نیست با کسی که واقعا اینقدر برای کشور و نظام زحمت کشیده است ،اینطور رفتار کنند؛ با تمسخر صحبت کنند که ایشان چرا ازدواج کرده است .

خانم جدید آقای نجفی ادامه می دهد: یه عده می گویند اینها طلاق می گیرند و اختلاف سنی دارند، این حرف ها چیست؟ این سخنان را می گویند  تا به زعم خود برای تخریب دکتر نجفی نظرها را جلب کنند، متاسفانه به من تهمت زدند که من زن صیغه ای دکتر نجفی هستم در حالیکه من عقد نامه دارم و حتی اگر صیغه هم باشد هیچ مشکلی نداشت.


وی با اشاره به تهمت هایی که به او و همسرش زده‌اند تاکید می کند: به ما تهمت زدند که ایشان روابط نامشروع داشته است، من قول می دهم به همه مردم تا الان من هیچ چیز بدی از دکتر نجفی ندیدم ؛اگر رسانه ای که ادعای شفاف سازی دارد و به همسر من تهمت زده که رابطه نامشروع داشته ،من می گویم؛ اولا ایشان شاکی خصوصی ندارد و در ضمن من خودم قول می دهم اگر هر مشکلی بود ؛شفاف سازی کنم؛ ولی حق دیگران نیست در حریم  خصوصی ما وارد شوند.
متیرا نجفی با اشاره به انتشار کلیپ صوتی از وی در فضای مجازی می گوید: تقریبا چند ماه پیش یک کلیپ در خارج از کشور ساخته شد که صداهای من را تقطیع کرده بریده بریده به هم وصل کردند تا مرا تخریب کنند در حالیکه واقعیت چیز دیگری بود.
همسر دکتر نجفی ادامه می دهد:تمام حساب های بانکی من و آقای دکتر نجفی قابل بررسی است، شفاف هستیم، بیایند و بررسی کنند ما هیچ چیز سیاهی در زندگی نداریم.
وی با اشاره به نحوه ازدواجش با دکتر نجفی تاکید کرد: آقای دکتر نجفی از من خیلی محترمانه خواستگاری کردند و من هم بعد از مشورت با خانواده به ایشان جواب مثبت دادم، این زندگی سر گرفته است، دلیلی ندارد که عده ای دنبال حواشی باشند؛ هر موضوعی و مسئله ای پیش بیاید با مدرک و سند از آقای دکتر نجفی در رسانه ها اعلام می کنم؛ ما اردیبهشت 97 با هم ازدواج کردیم و متاسفانه بر اساس عکس زناشویی ما گفته اند چون رابطه نامشروع داشته با او ازدواج کرده است.تهمت زننده ها را به خدا واگذار می‌کنیم.
وی در خاتمه خاطر نشان کرد: واقعا اگر مردم منتظر اتفاقی هستند؛ هر مسئله ای از طرف اقای نجفی به عنوان خلاف باشد، من در رسانه ها اعلام می‌کنم.

بعد از انتشار این خبر فاطمه دانشور عضو سابق شورای شهر به صحبت های همسر دوم نجفی در ایسنتاگرام واکنش نشان داد و گفت: همان بهتر که نجفی استعفا داد.

فاطمه دانشور عضو اصلاح طلب سابق شورای شهر تهران گفت: امروز در میان انبوه اخبار در رسانه های اجتماعی؛اظهارات خانم میترا نجفی همسر آقای نجفی شهردار پیشین تهران توجهم را جلب کرد؛ برخی استعفاء جنجالی و پر از ابهام شهردار سابق تهران را به این خانم مربوط می دانند؛ خانمی که به گفته ایشان و با استناد به متن منتشر شده ظاهراً اردیبهشت امسال به عقد دائم آقای نجفی در آمده اند؛ خب من خیلی به ارتباط این ماجرا و استعفای شهردار سابق وارد نمیشوم اما چیزی که برایم بعنوان یک زن و فعال اجتماعی حوزه توانمند سازی زنان و کودکان آسیب دیده مهم است نادیده گرفتن همسر اول آقای دکتر نجفی و هزاران زن همچون ایشان است که احساسات،  نجابت ،  وفاداری و مهربانی شان نادیده گرفته می شود ،زنانی که بیشتر عمر و جوانی خود را پای همسرانشان گذاشته اند و اکنون در میانه مصاحبه خانم میترا من مجال یافته ام تا در میانه این غوغا از سکوت آنها بگویم! متاسفانه این قصه سر دراز دارد و بسیار در سطح مدیران دولتی و خصوصی کشور دیده میشود، آشکار یا پنهان، موقت یا دائم ! درد سهمگینی که هر چقدر به لایه های پایین تر جامعه می رویم اثراتش سخت تر و خرد کننده تر است.

وی بیان کرد: من با اثر این مصاحبه در حوزه سیاست و ... کاری ندارم؛ این مصاحبه بسیار بی باکانه به قبح زدایی از ازدواج مجدد و چند همسری پرداخته است؛ امری که هر چند از نظر شرع و قانون پذیرفته است اما طرح این گونه اش در رسانه ها به هیچ وجه پذیرفته نیست و گویی ما در ایران می خواهیم همچون کشورهای حاشیه خلیج فارس باشیم!

دانشور گفت:متاسفانه این مصاحبه هرچند در دفاع از ازدواج رسمی و قانونی خانم و آقای نجفی در رسانه های اجتماعی منعکس شده و دفاع از این پیوند حق ایشان است؛ اما ظاهراً خانم نجفی دو نکته را فراموش کرده اند:
اول؛ یادشان رفته که به ترویج تعدد زوجات و قبح زدایی از آن پرداخته اند که در فرهنگ حاکم بر جامعه ما علی رغم عدم اشکال شرعی و قانونی، چندان پذیرفته نیست.
دوم؛ از تکریم و یاد کردن از همسر اول دکتر نجفی غافل شده اند و ظاهراً می خواهند خانه خوشبختی شان را که حقشان هست بر روی ویرانه های زندگی زنی دیگر از جنس خودشان بسازند و این عین بی اخلاقی است!

 


عضو سابق شورای شهر تهران گفت: همسر اول آقای دکتر نجفی و هزاران زن همچون ایشان که درگیر ماجرای ازدواج مجدد همسرشان شده اند شاید چیزی نگویند؛ بسازند و دم نزنند اما من می گویم اولین حس و تجربه تلخی که برای این زنان و مادران رخ می‌دهد حس ناخوشایندی است؛ می شکنند و شاید به روی خودش نیاورند اما آنها زن هستند و مملو از احساسات، کنار آمدن زن هم از جنس صبوری و مهربانی است؛ ازدواج دوم ، سوم و ... تا زمانی که همسر اول وفادار ایستاده است را عین بی اخلاقی میدانم و دوست ندارم این مصاحبه زمینه ساز ترویج این رفتار در جامعه شود؛ پس میترا خانم از شما به عنوان یک زن می خواهم کمتر مصاحبه کنید؛ چون دیدم خیلی با افتخار مصاحبه کرده اید و از کار خودتان و دکتر دفاع کرده اید،این حق شماست اما ای کاش به اثرات ویرانگر این مصاحبه و اثری که بر جامعه می گذارد هم فکر می کردید؛ نمی خواهم این ماجرا دلیلی شود برای دیگر آقایانی که آنها هم بخواهند چند همسری پیشه کنند، و فردا جامعه و ما گرفتار اثرات آن در میان همسران و فرزندانشان باشیم، شاید بگویید من سیاه نمایی میکنم یا با شما مشکلی دارم؛ نه این روایت را اگر مثل من پای درد مددجویان و آسیب دیدگان در مهرآفرین بنشینید دیگر قضاوت بدی نخواهید کرد...

دانشور افزود: اما به عنوان عضو سابق شورای شهر تهران با جناب دکتر نجفی سخنی دارم؛ آقای دکتر! کار خوبی کردید که استعفا دادید! چون مردی که پای عهد با همسری که یک عمر به پایش نشسته نایستد پای عهدش با مردم و شهروندان شهرش هرگز نمی ایستد..

 

محمدعلی نجفی میترا نجفی
نظرات خوانندگان
  • محمد
    پاسخ

    چطور وقتی بهاره رهنما میره همسر دیگری میگیره و پیمان قاسم خانی ول میکنه حرفی از نجابت و اخلاق و مهربانی نمیزنید خانم دانشور فمنیست ؟؟؟

    • ناشناس

      <b>اول اینکه بهاره رهنما جدا شده بود و بعد از اون رفت دوباره ازدواج کرد نه وقتی که همسر داشت،... کسی مشکلی با ازدواج مرد/زن مطلقه نداره صحبت از چند همسریه میفهمی این چیزا رو؟ </b>

    • علی

      باید ما الگویی باشیم برای جوانان.شیر که سلطان جنگل است وقتی پیر میشود فقط سلطانی میکند واز گروه خود مراقبت میکند.من علت را فقط پولهای باد اورده میدانم

  • ث
    پاسخ

    خانم دانشور زيبا سخن گفتيد ، خانم ميترا نجفي اين شعر را هرگز فراموش مكن من اگر از نظر يار خاكسار شدم رقيب نيز چنين محترم نخواهد ماند

    • ناشناس

      و چقدر زود به معنای واقعی این شعر رسیدند!!!

  • ناشناس
    پاسخ

    <b>متاسفم برای زنی که بهم ریختن زندگی زن دیگر را عشق وعاشق شدن میداند وحق خود میداند که حق دیگران را پایمال کند حالم از این مردان نامرد بهم میخورد اینانی تا زنی لبخندی به انان زدند همه ی زندگی گذشته را زیر پا میگذارند </b>

  • ناشناس
    پاسخ

    باتشکر از خانم دانشور وتاسف فراوان از ناجوانمردی مردانی که در حق همسر وفرزندان خود اینطور جفا می کنند .امیدوارم متخصصین مسایل اجتماعی باتوجه به اثرات سو اینگونه رفتار وپیامدهای ان مانند خانم دانشور لب به تقبیح اینگونه اعمال بگشایند وچنین کسانی را به چالش بکشند

  • تارا
    پاسخ

    عشق پیری گر بحنبد سر به استعفا زند

  • مسعود
    پاسخ

    آقای نجفی خیلی هم کارشان درسته. لطفا وقتی از زندگی خانوادگی آدم ها چیزی نمی دونین قضاوت نکنین.

    • ناشناس

      <b>حالا شما میدونید؟؟؟خوب اگر میرفت ی زنی با ختلاف سنی کمتر میگرفت ....باب طرف بیش از سی سال اختلاف سنی داره ...نجفی هم پیر میشه و نتوان وقتی نجفی 80 سالش بشه این خانم 40 ساله است پس باید....</b>

    • الهه

      اگه کارش درست بود آخر سر مجبور نمی شد زنش رو بکشه

  • نسرین
    پاسخ

    اون از آقای مهاجرانی این هم از ایشون. اصلاح طلب ها یه چیزی شون میشه

  • دکتر
    پاسخ

    واقعا دکتر نجفی چه ربطی به مهاجرانی داره؟ این رفته زن رسمی گرفته اون با چهار تای دیگه هم زمان بود. تازه کجای مهاجرانی اصلاح طلب بود؟

    • ناشناس

      پ نه پ
      مهاجرانی اصولگرا بود
      😈😈😈😈😈

  • مشهدی
    پاسخ

    گناه که نکرده تجدید فراش کرده دیگه. خانم دانشور هم با این تحلیل های آبکی فمینیستی شان همان بهتر که توی شورای شهر نیستن. تکلیف این همه زن بی سرپرست چی میشه واسه خودتون همین جوری افاضات می کنی. قلمبه سلمبه حرف زدن هنر نیست، باری از دوش جامعه بردار

  • سه زنه
    پاسخ

    من کارمند دولتم، آبدارچی ام، سه تا هم زن دارم. خیلی هم با هم خوبیم. زندگی شیرینی هم داریمبه همه هم توصیه می کنم انقد خوبه

    • ناشناس

      حتما زنهات خرجتو میدن داداش

    • مریم

      هی خدا بازافتخارم میکنن همه مردا همینجورین

  • Fatemeh
    پاسخ


    به کجا میرویم
    متن بسیارزیبایی بود. خدا ما رایک لحظه بخود وانگذارد.

    • کتی

      منم یه خانم کلاه بردارم. ازدواج می کنم مهریه می گیرم. انقدر خوبه

  • عسل
    پاسخ

    این جور حرفا اصلاح طلب اصولگرا ور نمیداره. بهتره دماغ ها را از زندگی خصوصی هم بیاریم بیرون

  • ایرانی
    پاسخ

    همان بهتر که رفتی نجفی

  • سارا
    پاسخ

    میترا نجفی نه میترا استاد صحیح است!

    • ناشناس

      <b>به قول سعدیُ؛ تیردرپهلوبهترازپیردرپهلوٌ... منتظرخزانی دیگرباش</b>

  • mm
    پاسخ

    پس معلوم شد چرا از شهرداری رفت

  • زهرا
    پاسخ

    آفرین و درود بر دکتر نجفی دستشو میبوسم اینهمه زن ودختر محرد و مطلقه تبارک الله

  • مریم
    پاسخ

    حالم به هم می خوره از نظراتی که میگن این همه زن مطلقه و مجرد، واسه این زن ها هم مرد مطلقه، زن مرده و مجرد وجود داره، لازم نکرده شمایی که زن و بچه داری به فکر زنان بی شوهر باشی. خیلی آدمی و دنبال هوسرانی نیستی به دوتا جوون تو فامیلت کمک کن زن بگیرن. والا الان اونی هم که زیاده پسر مجرد و مطلقه، دوست دارید خانم تون هم الطفاتی به این آقایون داشته باشن؟

  • سحر
    پاسخ

    <b>کسانی که ازنجفی دفاع میکننداگه به سرخواهریامادریادخترتون میومدهم دفاع میکردید</b>

  • مسعود
    پاسخ

    واقعا برای آقای نجفی متاسفم

  • ترانه
    پاسخ

    <b>واقعا برای اقای نجفی و میترا استاد متاسفم مخصوصا اقای نجفی....</b>

  • بینام
    پاسخ

    اولا ممنون از خانم دانشور واقعا دست مریزاد شما معلومه که از شیر زنان پاک ودلیر مون هستید چقدر دفاعیه محترمانه شما رو خواندم لذت بردم دست شما رو می بوسم بعنوان یک زن احساس کردم در این وادی وانفسا که متاسفانه همیشه ما زنان بیشترین ضربه رو از خود هم جنسانمون خوردیم و همچنان این تهدیدات برای زندگی همه هست فقیر وغنی هم نمی شناسد واقعا دفاع جانانه شما از همسر اول اون اقا خیای دلگرم کننده بود من حس کردم اگر روزی هم جنس پن به من چنین خیانتی کنه هستند زنانی هم مثل شما که از مظلوپیتم دفاع کند و حداقل مرحمی برای این زخم عمیق باشد بازهم سپاس باز هم تشکر خواهشا شما که دستی در امور دارید از تلاش برای شناساندن این گونه زنان ویران گر و خرابه نشین دریغ نکنید این گونه زنان خیانتشان به هم جنسان خودشان بدتر از حیانت یک مرد به همسرش می باشد چون مرد خاصیتش همینه چون عقرب اول تا اخر ولی اگر زنی نجابت داشته باشد راضی به نابودی یک زندگی نمی شود

  • ناشناس
    پاسخ

    سلام

  • ناشناس
    پاسخ

    واقعا متاسفم

  • کمالیان
    پاسخ

    بنده موافق بااین ازدواج نیستم اول این که فاصله سنی زیاد درآینده نزدیک شرایط را برای خانم یعنی همسرجدید سخت خواهد کرد ودرمرحله دوم شما ناراحتی قلبی دارید این ازدواج نمیتونه درجهت درمان شما کمک کنه بلکه شرایط بدتری از نظر جسمی روبه رو خواهید شد.

  • جعفر
    پاسخ

    منم برای تمام اصلاح طلب ها متاسفم , کشور رو به بازی گرفتن , آخه الان چند وقته کلا کشور رو رها کردن و به عیش و نوش,پرداختن .

  • انسان
    پاسخ

    واقعا حیف اون زنی که یه عمر به پای همچین مردی نشسته اونوقت ما توقع داریم اینا برای ملت کا انجام دهند به جای این که شرایطی فراهم کنند که جوانها بتونند زن بگیرند خودشون از نبود امکانات ازدواج برای جوانها اینجوری سوءاستفاده میکنندودخترها مجبورند با یکی هم سن باباشون ازدواج کنن

    • ناشناس

      تو از کجا می دونی یه عمر به پاش نشسته و گل بی عیب و نقص ؟؟؟

  • ناشناس
    پاسخ

    کسانی که از کار ش دفاع میکنن به سر دختر وخواهر وعزیزای خودشونم بیاد بازم همینجوری از طرف دفاع میکنن

  • تام
    پاسخ

    آفرین به شجاعت خانم دانشور چه جور بعضیا دلشون میاد بدون توجه به احساسات زن اول از کار آقای نجفی تمجید کنند آره اقای نجف یه زن جدید رو به قول خودش خوشبخت کرده ولی زن اولشو نابود کرد

  • ناشناس
    پاسخ

    واااای

  • رضا
    پاسخ

    با سلام
    اولا که عشقهای زمینی همه الکیه
    عشق واقعی فقط به خداست و اطاعت از فرمان او
    اگه چند همسر داشتن اشتباس ابتدا این ایراد را به احکام خدا و عملکرد ائمه باید گرفت
    اگه اینکار اشتباهه پس چرا اینقدر داره رواج پیدا میکنه و عموما مخفیانه پس یک نیازه
    علت مخالفت با داشتن همسر دوم عموما از طرف خانم اوله چون ترش از پل کذشته و بفکر مشکل دیگر بانوان که شانس کمتری برای ازدواج دارند نیستند
    در صورتیکه همین بانوان اول درصورت طلاق به زمره همین همسران ثانویه تبدیل میشوند
    با وجود این همه پسر بی مسئولیت که تن به ازدواج نمیدهند و این همه دختر سن بالا و بانوان بیوه در جامعه چه راهکاری میشه پیدا کرد
    ازدواج دوم اگه از ابتدا در جامعه وجود داشت هیچگاه جامعه ما به این همه بی بندوباری کشیده نمی شد که دامن همه خانواده ها رو گرفته چرا که پسر با وجود این همه دلباخته هیچ تمایلی به ازدواج ندارند چراکه که به وفور همجا دخترهای درمانده رو پیدا میکنند که با چند وعده ساده به ده نشون میفتند
    واقعیت اینکه حسادت زنانه در نژاد زن ایرانی باعث شد که این سنت الهی مقهور واقع بشه
    مردان ما جهادشان در راه اسلام نبرد و جانفشانی بود ولی جهاد بانوان ما جهاد بزرگتریه و آن جهاد نفس است و برای نجات جامعه از فساد باید پا روی حسادت (خصلت شیطان) زنانه شان بگذارند که اگه این کارو انجام بدهند کافیست دو سه درصد مردان ما دو همسر داشته باشند آنگاه چون آمار دخترها کمتر از پسرها میشود اون موقعه پسرها برای لزدواج سرو دست مشکنن و دیگر دخترها برای ازدواج دست به هرکاری نمی زنند

    • پازوکی

      من یه آدم مذهبی هستم. اما شما هر کی هستی فقط و فقط یه هوس بازی . که داری زمین و زمان رو به هم میدوزی تا بگی من اجازه دارم ۴ تا زن بگیرم.

    • ناشناس

      چون به خلوت میروند ان کار دیگر میکنند.جملگی..

    • سپیده

      رسما جای مغز تو سرت پهن کار گذاشتن

  • بانو
    پاسخ

    با سلام دوستان لطفا نظر آقای رضا را چند باره بخوانیم و بدون جهت گیری سیاسی و مذهبی ووووبه موضوع نگاه کنیم جامعه ما را همین حب و بغض ها و یک طرفه صحبت کردن به فنا کشانده است مردان شاید در خفا خیلی کارها انجام دهند ولی همانطور که فکر می کنیم به زن اول ظلم میشود به زنان مجرد چندین برابر ظلم میشود بهتر است منصفانه قضاوت کنیم.ممنون

  • ناشناس
    پاسخ

    باسلام
    اسلام این همه دستور داده ایا مردها واقعاتک تک دستورات اسلام رو به طور کامل انجام میدن که حالا به ازدواج میرسه میگن قران گفته خدا برا ی اضطرار راه رو باز گذاشته نه برای هوا وهوس من که به همسرم میگم اگه یک همچین غلطی بکنه روزگارش رو سیاه میکنم بعد هم میرم اصلا یک مردی که زن داره میره زن میگیره شاید لیاقتش همونه کسی هم لازم نیست به زن اول ترحم کنه .بعد هم مردهایی که باداشتن زن میرن یه زن دیگه میگیرن چرا از اول اومدن با این خانم ازدواج کردن میخواست وایستن تا با همین زن ازدواج کنن.بعدهم حتما یه ظلمی کردنم که که خدا به واسطه زن دوم مجازاتشون میکنه.

  • ملیحه
    پاسخ

    آفرین به خانم دانشور ،،خاک بر سر هر چی بی معرفت خائن چه مرد چه زن

  • نصیری
    پاسخ

    درشان نجفی نبود این کار تاوان زیادی اطلاح طلبان دادند

  • سلام ، چند کلمه به آقای نجفی عرض میکنم
    جناب دکتر نجفی شما یه زمانی وزیر آموزش و پرورش بودید و به نوعی معلم فرزندان این جامعه
    پس از خود گذشتگی، وفاداری ، مهربانی و زحمات بی دریغ همسر اولتون رو فراموش کردید و پایبند به تعهد خودتون نبودید
    چطور فرزندان این جامعه میخوان از شما درس بگیرن
    پس به قول خانم دانشور همان بهتر که استعفا دادید شمایی که به این راحتی زیر پایبندی وتعهد خود زدید چطور میخواستید به این ملت خدمت کنید و تعهد داشته باشید
    البته برای ما این بی تعهدی مسئولین تازگی نداره
    جای بس تاسف

  • رضا
    پاسخ

    با سلام مجدد
    به نظر من کسانی معترضا که فقط به موضوع صرفا احساسی نگاه میکنند نه منطقی
    اتفاقا در ازدواج اول تقش هوس بیشتر و پررنگتره
    در ازدواج دوم منطق و ارزش بیشتر نمایانه چون در ازدواج دوم چندان غرایز جنسی تاحدودی برطرف شده
    من یه سئوال دارم چرا سه نفر انسان بر اساس اصول انسانی نبایستی بتوانم در کنار هم زندگی کنن
    تنها دلیلش خودخواهی یک یا دو نفر در این بینه
    که مسلما اون شخص مرد خانواده نیست
    زنان ایرانی عموما حسود هستند و تحمل هوو را ندارند و تمامی احکام دینی و اصول انسانی را در توحیح این غریزه نبی میکنند
    مگر همسر دوم انسان تیست؟
    جه چیز دیگری جز حسادت زناته مانع این امر ضروری میشه
    خواهشا مخالفین به جای بیان مطالب احساسی دلیل ارایه بدن
    شما فکر میکنید خانمی که تن به ازدواج با یک مرد متاهل میدهد تحت فشار نیست پس اگه متین کاری میکنه بخاطر اینه که راه دیگه پیش رو تداره و اگه ما این مسیر مشروع را به روش ببندیم دست بکارهای نا مشروع خواهد زد که دودش به چشم همه داره می ره و من بعد بیشتر هم خواهد شد

    • سینا

      برای کاربر رضا
      چون شما تاکید دارید روی حسود نبودن و زمین و زمان رو دارید چنگ میزنید که بگید چند همسری خوب هست، امیدوارم هر کسی که هستیدمرد یا زن، دقیقا همین اتفاق برای شما بیافته. برای مثال زن شما، با مرد دیگه ای ارتباط برقرار کنه و باهاش روهم بریزه. و واقعا نامرد هستید اگر حس حسادت داشته باشید. اونوقت یادتون باشه که نباید اینطور فکر کنید که : "خر شما از پل گذشته و دیگران (پسران مجدد) رو کمک نکنید".
      حکیم ابوعلی سینا فرمودند که وقتی برای یک کار اشتباه هزار تا دلیل میارید، انگار هزار و یک کار اشتباه انجام دادید!
      امیدوارم شما هم از شیطلان پیروی نکنید ، دچار غرور نشید ، خودخواه نباشید و تحمل داشته باشید که زن شما با چند نفر در ارتباط باشه. در هر صورت شما که انقدر خوب از جامعه شناسی خبر دارید ، باید سهم مهمتری در اصلاح جامعه داشته باشید.

    • سینا

      دنیا محل امتحان هست واقعا و خیلی زود زندگی همه ما تموم میشه. مهمترین تفاوت انسان و حیوان هم این هست که به عهدش پایبند باشه. وگرنه تو باقی چیزا برابر هستیم.
      کاربر رضا، هیچ دلیلی بر این نیست که مرد-زن که وضعیت خوبی (مالی) داره چند همسر انتخاب کنه. پس آسمون ریسمون بهم نبافید برای توجیه یک هوس رانی. پسر-دختری که ازدواج نکرده بهتره مشکلی رو خودش حل کنه نه شیرجه بزنه تو زندگی دیگران وخونه یکی دیگه رو خراب کنه.
      موضوع خیلی ساده و قابل فهم هست.

    • ناشنتس

      واقعا خنگی

  • رضا
    پاسخ

    با سلام
    یکی از حرفهایی که پشت سر مردانی که قصد گرفتن همسر دوم میزنن اینه که میگن اینگونه مردان هوسران هستند و به ازدواج نگاه غریزی دارند در صورتیکه مخالفت همسر اول به ازدواج دوم معنای غریزی داره چون اضافه شدن یه فرد دیگر به خانواده در بسیاری از موارد مشکلی ایجاد نمی کنه مثل حضور دائم خواهر شوهر یا خوار زن بنا به ضرورت در خانواده ولی وقتی صحبت همسر دوم پیش میاد چون همسر اول میدونه همسر دوم حق رابطه جنسی دارد مخالفتش شروع میشه همین نشانگر اینکه مخالفین همسر دوم نگاهشون به ازدواج نگاه جنسیه نه عقلی و انسانی
    همسران اول اگه نگاه جنسی و حسادت زنانشان را کنار بگذارن و به موضوع انسانی نگاه کنه هیچ مشکلی بوجود نخواهد آمد
    اگر بهشت خداوند را خواهانید پا روی نفستان بگذارید

    • مریم ۵۸

      بانظر آقای سینا کاملا موافقم و نظرات آقای رضا رو محکوم میکنم...آقای سینا بی نهایت منطقی صحبت کردن خصوصا راجع به حسادت و خیانت همسررضا...امیدوارم سر آقای رضا بیادو مشکلاتو لمس کنه...

  • ناشناس
    پاسخ

    با سلام وتبریک به آقای نجفی و همسر محترمشان . من با نظرات آقا رضا کاملا موافقم

    • ناشناس

      احسنت کسی که به همسر اولش وفادار نیست همان بهتره که استعفا بده تجدید فراش زمانی می کنن که همسرشون فوت کرده یا جدا شدند بی بند و باری رو رواج می دادند این جناب هوس باز

  • هیوا
    پاسخ

    اینکه این ازدواج درسته یا خیر فقط به خودشون مربوطه .ولی بنده به عنوان یک فرد متاهل همیشه دراین موارد یک نکته را بیاد میاورم وآن اینکه خانمی که شوهرش زن دوم گرفته بجای مظلوم نمایی و داد وبیداد اولین کاری که باید بکنه راست وحسینی به زندگی گذشته اش نگاه بکنه و ببینه چی کم گذاشته برای شوهرش که یک زن دیگر رو به اون ترجیح دادند . خواهرهای عزیزم متاسفانه خیلی از بانوان آداب و رسوم شوهر داری را بعد از ازدواج به کلی فراموش می کنند ومرد زندگی برای آنان صرفا یک نان آور و شریک زاد وولد محسوب میشه . همین کمبودها ، بی توجهی ها ، کم محلی ها باعث میشه دل یک مرد با لبخند زنی دیگر در بیرون بلرزد.ودریک کلام مردی که درخانه صبحانه بخورد بیرون ساندویچ نمی خورد .

    • پریسا

      ممکنه نجفی تحت فشارازسوی زن اول ودخترش زن دوم روبه قتل رسونده باشه

  • عسل
    پاسخ

    مگه زن انسان نیست چطور مرد احتیاج داره تجدید فراش کنه اگه به دلش زد اما زن بسوزه وبسازه خوشبختانه علم هم برای همه توجیحتان زده تو دهنتون دلیل تراشی واسه چند همسری مردا نکید

  • ناشناس
    پاسخ

    نه اینکه مردها خیلی اداب همسرداری روبلدن

  • ناشناس
    پاسخ

    احسنت به خانم دانشور

  • ناشناس
    پاسخ

    شما هم که مطالب روشنگری رو سانسور میکنید مطالب تکراری میزارید مطالبی که براتون گذاشتم عالی بود کلیدواژه ها پیامبر قران -حضرت علی-اضطرار ازدواج دوم

  • رضا
    پاسخ

    <b>با سلام
    عسل خانم اگه نگاه به ازدواج فقط بعد حیوانی و جنسی داشته باشه حق با شماست
    ولی نگاه انسانی به ازدواج که گوشه کوچکی از آن روابط جنسی باشه و معضلات اجتماعی بخاطر پائین آمدن آمار لزدواج و بالا رفتن سن بانوان و افزایش طلاق و بالا رفتن آمار بیوه ها و سوء استفاده مردان فرصت طلب و نیاز جنسی و طبیعی انسانها و مشکلات مالی زنان بی سرپرست و احکام دینی را کنار هم بگذاریم گرفتن همسر دوم برای مردان متمکن نه یک خواست شخصی بلکه یک واجب عینه
    حسادتها و خودخواهیهای خود را کنار بگذارید بعد قضاوت کنید
    جامعه در حال حرکت بسمت خطرناک است
    و تمامی مجردها و مردان متمکنن و زنان خودخواه بایستی در آخرت پاسخگو باشند</b>

  • رضا
    پاسخ

    دنیا محل گذره و تمام این عشق و عاشفیها که از آن گفته و شنیده میشه فانی و بی ارزشه
    عشق واقعی و فنا ناپذیر عشق به خالق عشق یعنی خداست
    و با وجود عشق به خداست که ما میتوانیم در جهت رضای او همدیگرو دوست داشته باشیم
    شهدا عاشق خدا شدن و بواسطه این عشق عاشق به خدمت به خلق شدن و هیچ از عشقبازی دیگر شهدا احساس حسادت که نمی کردند عاشق همدیگر هم بودند چون همه ذوب در عشق خدا شده بودن
    اگر واقعا دایه عاشقی دارید عاشق خواست معشوقه خود باشید
    هرکه دراین بزم مقربترست. جام بلا بیشترش میدهند

  • ناشناس
    پاسخ

    مردی که در خانه صبحانه نمیخورد لیاقتش همون سندوویچه

  • ناشناس
    پاسخ

    سلام به همه بانوانی که باید برای مردان همیشه مانند یک زن جوان باشند مثل یک مرد کار کنندمانند یک زن مسن فکرکنند جای کمبود عاطفی کودکیشان را پرکنند ودرنهایت هم یک زن برای شوهرشان پیداکنند.
    چرا بعضی ها درمقابل حقیقت میایستند وازخودشان حکم صادر میکنند چرا شمایی که از شرایط ازدواج خبر ندارید برای خودتان حرف میزنید.موقع عقد مردها تعهدنامه امضا میکنند که زن دوم نگیرندمگر بارضایت زن دوم.
    توضیح اینکه مردهایی که بعد از تعهد به همسرشان خیانت میکنند خائن هستند منکه میدانم شما هم چند مطلب در مورد مجازات خائنیین دراسلام بخوانید در قیامت چه مجازاتی برای خائنیین در انتظارشان است .خدادر روز قیامت به اینطور مردها نگاه نمیکند.

  • بي نام
    پاسخ

    <b>واقعا شرم آوره به جاي دلسوزي براي مملكت و مردم چه ها مي كنند</b>

  • رضا
    پاسخ

    بله کسی که برخلاف عقد نامه عمل کنه همسرش میتونه درخواست طلاق کنه همین
    اون شما ازش میگید خیانت به مملکت و برخلاف احکام دینی باشه
    نظر این حقیر این نیست که مردهای متمکن بدون رضایت همسرشان دست به اینکار بزنند
    .بنده میگم اگه مرد براساس ضرورتها قصد چنین کاری داشت بعلت حسادتهای زنانه مانع این امر نشوند و به آن در حکم جهاد فی سبیل الله نگاه کنند و مرد هم عدالت و این بزرگواری همسر را قدر بداند و همسر دوم هم قدرشناس این گذشت باشد
    و دست به دست هم میهین خویش کنیم آباد

    • مریم

      آقای محترم هدف از ازدواج به وجود آمدن کانون گرم است که با وجود چند تا زن از هم می‌پاشد نه صرفا وجود یک مرد که خرج چند زن را بدهد بعد هم چرا احساس زن به زن دیگری حسادته و احساس مرد به مرد دیگر غیرت؟

  • سیاره
    پاسخ

    <b>
    واقعا جای تاسف داره کسی که از خانواده فرهنگی باشه بره زندگی یه نفر دیگه رو بخاطر اون خواسته هاش خراب کنه</b>

  • پریسا
    پاسخ

    سلام.به نظرمن وقتی مردی با 66سال سن با خانمی همسن دخترش ازدواج کند.جز هوسرانی چه اسم دیگری میتوان رویش گذاشت .اقایان محترم اگر این کار را پدرتان با مادرتان انجام میداد یا برای دخترتان،خواهرتان پیش میامد بازهم دم از اسلام ودستورات اسلام میدادید چطور مجابشان میکردید.ازنظرانسانی و برابری حقوق زن و مرد نگاه کنید چرا و به چه جرات به خودمان اجازه میدهیم انسان دیگری را بیازاریم.به خصوص اگر کسی باشد که تمام جوانی زیبایی خود را در زندگیش به پای مردش گداشته و چه بسا موقعیت هایی را به خاطر همسرش از دست داده .اسلام ازدواج مجدد را با رضایت همسر اول و در صورتی که عدالت کاملا رعایت شود عنوان کرده است .الان چند نفر میدانند عدالت یعنی چه؟؟؟؟ واقعا عدالت چه معنی میدهد.کاری نکنیم که عاقبتش گریبانگیرخودمان شود.بنای خوشبختی بر روی ویرانه بدبختی دیگری ممکن نیست......

  • پریسا
    پاسخ

    میهن خویش را کنیم آباد!!!!!!!!!!!!!!!! ابادی را درچه میبینید؟؟؟؟؟؟؟؟

  • ناشناس
    پاسخ

    هرزنی هم که رضایت بده حتما یا ازشوهرش متنفر ولی به خواطر بچه هاش نمیخواد از شوهرش جدا بشه یا اگه متنفرهم نباشه با اکراه وبا دلایل شخصی کنار میاد .
    اگه زن اول فرشته هم که باشه حسادت هم نداشته باشه که حسادت نیست حقش هست که کس دیگه وارد زندگی خصوصیش نشه زن دوم حق وحقوق بیشتری برای خودش میخواد .زن اول هر قدر هم که خوب باشه کی میتونه زن دوم رو تضمین کنه که این زن خیرخواه زن دوم باشه ودشمنش نشه .من توفامیل دیدم که بچه هاشون همشون باهم دشمن هستن حاضر نیستن که طرف مقابلش چیزی حتی برای خوردن داشته باشه تمام خصلت ها ی شیطانی رو مثل تنفر حسادت و...به بچه هاشون اموزش میدن با این ادم ها جامعه ویران میشه نه اباد مردی هم که چند تا زن داره شاید زنهاش جلوش یه ذره با هم خوب باشن وتوهم هم داشته باشه که چند زنی که داره با هم خوبن ولی فکر نمیکنه که از هر زنی که بچه دار میشه یک دشمن از بچه ی یک زنش برا ی بچه ی زن دیگش درست میکنه پشت سرش هم زنهاش بهش فحش میدن وارزوی مرگ براش دارن .

  • ناشناس
    پاسخ

    من زن دومی رو میشناسم که از نزدیکان هست شوهرش کشاورز بود تمام محصول رو تقسیم میکرد بین دوتا زنش ولی به بچه های خودش نمیداد میگفت برن از پدرشون بگیرن شما حساب کنید .
    یک پسرش ازداج کرد طلبه بود فقط شهریه میگرفت من ازش شنیدم که میگفت دارم نمیدم میخوام ابروی شوهرم رو ببرم به اینجا میرسه بعد هم میگفت شوهرم دیوانه است پسرش خیلی سختی کشید با اون همه محصول کشاورز ی حتی یک ریال هم برای پسرش خرج نکرد فقط به خاطر اینکه ابروی شوهرش رو ببره .هر چند وقت هم یه دعوا به پا میکرد از دست شوهرش شکایت میکرد حتی شوهرشو زندان هم برد.
    همسر این طلبه هم به خاطر سختی هایی که باعثش همین زن شده بود مریض شد .
    ولی زن اول که این بلاها رو سرش نیاورد .
    وقتی هم که فوت کرد با اون همه زمین وگوسفندی که داشت دوتا زنش حتی یک هزار تومان هم برا ش خرج نکردن بد ازحسادت همدیگه برای اینکه به کسی گوسفندی ارث نرسه گوسفنداش رو فروختن تا چهل روز مردم رو شام ونهار میدادن یعنی ارث که مال همه بود به خاطر اینکه به همدیگه نرسه مال غصبی رو خرج پدرشون کردن شاید زن وبچه های وارث راضی نبودن خلاصه شما تواین خانواده مهرو محبت رو برین پیدا کنید حال هنوز هم میخواید میهن خویش رو کنی اباد.

  • ناشناس
    پاسخ

    در اسلام هر عملی جزا وپاداش خودش رو جدا داره .عذاب خیانت کنندگان به مملکت جدای از عذاب مرد خائن به همسر هست .ومن یعمل مثقال ذره خیرا یره ومن یعمل مثقال ذره شرا یره ـ

  • ناشناس
    پاسخ

    دخترانی که سن ازدواجشون بالا رفته راه حلش ازدواج با مری که زن داره نیست حتما پسرای زیادی با شرایط خودشون پیدا میشه واسلام هم ملاک ازدواج رو همکفوی گذاشته کجا یک دختر مجرد با یک مرد زن دار همکفوهست ؟
    راه حل زنان مطلقه مردان مطلقه هستن نه یک مرد زن وبچه دار .بعدهم اون زنی که مطلقه هست اگه قرار بود سازگارباشه با شوهر اولش سازگار بود هرچند یک سری از زنانی هستند که به خاطر بدبودن مردها مجبور به طلاق شده اند.واین نوع از زنان هم انقدر میفهمند که خودشون رو اسیر یک مرد هوسباز دیگه نکنن.
    اگه زنی بیشوهر یا بی سرپرست هست مکافات اون زن رو باید یک زن دیگه بکشه؟
    امیدوارم خدا درک بده وفهم به کسانی که برای اعمال زشت خودشون از قران پیامبر وشهدا مایه میزارن.

  • ناشناس
    پاسخ

    کسانی که بدون اگاهی از معارف اسلامی در توجیه عمل حکم خود اجتهادی صادر میکنند باید در روز قیامت به خدا پاسگو باشن.
    نه زنانی که از حق شخصی خودشان دفاع میکنند .
    با موضوع ازدواج این دونفر هم کاری ندارم زن اولش از حقش دفاع کنه .من وکیل ایشون نیستم لطفا بعضی ها هم وکیل زنان مطلقعه وبی سرپرست نباشن چون قطعا دفاع یک سری از این مردها به جهت دلسوزی به حال این خانواده ها نیست اگه واقعا دلسوزن برن پول بدن کمیته امداد اونا خودشون کمک میکنند.

  • ناشناس
    پاسخ

    ورضایت زن به ازدواج همسر دوم هم میشود جهاد زن از کدوم منبع یا رساله از خودتون حکم دادید ؟حتما هم مردها این سخن را اویزه ی گوش خواهند کرد وتا اخر عمر هم قدران همسر اولشون میشن که رضایت داده که به شوهرش خوش بگذرد.شما مردها رو چی حساب کردید که خواستن هر کاری بکنندو زن هم هر قدر سختی وبد بختی واخلاق بد از شوهرش دیده بود اصلا اشکالی ندارد وفکر هیچ مردی رو هم نکند.برید تحقیق بیشتر کنید

  • رضا
    پاسخ

    در اسلام اجازه گرفتن برای همسر دوم نیازی به اجازه همسر اول ندارد
    اینو در ایران داخل عقدنامه ها گنجوندن
    بعدم مگر خلقت زن و مرد یکیه که حقوقشونم برابر باشد
    اتفاقا زن و مرد باید حقوقشان متفاوت باشه چون متفاوت هستند
    جاهایی بایستی قوانین به نفع زن و در مواقعی بن نفع مرد باشد دقیقا کاری که اسلام کرده
    اگه موضوع برابری حقوق زن و مرده پس مهره چیه
    پس جزء مردها به جنگ میرن پس چرا نان آوری از وظایف مرده پس چرا پس از طلاق مرد موظف فرزندان رو سرپرستی کنه یا باید نفقه زن را بپردازد
    شما خانمها راضی می شید کارهای مردانه مثل تخلیه چاه کار معدن رانندگی بیابان و هزاران کارهای سخت زیان آور رو مثل مردان انجام بدید
    صدرصد شان زن با این کارها تطبق ندارد پس باید در جاههایی که بعضی اختیارات را اسلام به مرد داده که همه این اختیارات هم جز مسئولیت به گردن مرد چیز بیشتری نیست پس نیاز به تمکین زن میباشد
    انسان و تمام موجودات به خواست خداوند خلق شده و تفاوتها و مسئولتهای متفاوت داریم
    پس اگه قرار به برابری تمام مخلوقات باشه حیوانات هم بایستی از خداوند بخواهند که حقوقی برابر انسانها داشته باشند
    ما اومدیم این دنیا تا آزمایشی رو براساس نوع خلقت و مسئولیتمون پس بدیم. همین. این دو روز دنیا ارزششو نداره اینقدر حرسشو بخوریم

  • رضا
    پاسخ

    با سلام
    پریسا خانم هیچ از خودتون سئوال نکردید که چرا یک خانوم جوون تصمیم میگیره با یک مرد 66 ساله ازدواج بکنه
    یا چرا یک مرد 66 ساله تصمیم به ازدواج با یک خانم جوان را میگیرد
    مرد 66 ساله بلحاظ ساختار آفرینش دیگه تمایلات جنسی نداره انقدر موضوع رو حیوانی جلوه ندید

  • رضا
    پاسخ

    شما فاسد رو ظاهرا در جامعه نمی بینید که داره قوقا میکنه
    میهن خویش را فقط با گذشت میتونیم بکنیم آباد نه با خودهواهی

  • استخر توحید
    پاسخ

    سرکار خانوم
    چرا از زندگی قبلیت چیزی نمیگی!!!!!!؟؟؟؟؟؟
    چرا نمیگی اون مرد (همسر) قبلی رو چقدر عذاب میدادی!!!!!؟؟؟؟؟؟
    حالا شما رفتی با پیرمرد بخاطر چی ازدواج کردی و زندگیشونو به گند کشیدی؟؟؟؟؟
    شما آهن پرستی بیش نیستی فقط بخاطر مادیاته که رفتی و همسر قبلی و بچه ات رو بیچاره و آواره کردی واقعا من متاسفم برا همچین مادرانی که بخاطر ثروت و دارایی خانه و بچه و شوهر و احترام و حرمت و همه چی رو زیر پا میزارن
    اونم از تویی که از یک خانواده مثلا فرهنگی هستی
    کا کا برار استاد بیچاره پدر شما چقدر این لحطه سختشه که شما میگی اگر هم صیغه شدیم مشکلی نیست
    ناموس خیلی مهمه بی ناموس
    حرمت پدر پیرتو نگه میداشتی حداقل

  • رضا
    پاسخ

    تمام انتقادات به دلایل که من آوردم احساسی و برگرفته از رفتار ناشایست و تجربیات تلخشلن از نگاه خودخواهانه به ازدواج دوم بود
    هیچکس دلیل بشردوساانه نیاورد
    همه قصاص قبل جنایت میکنند
    چرا نباید دو زن نتوانند براساس اصول انسانی در کنار یک مرد زندگی کنند
    اگر ما انسانها مشکلات اخلاقی داریم چرا احکام خدا رو پاک میکنیم بجای اینکه خود را اصلاح کتیم
    ِ

  • ناشناس
    پاسخ

    اونهایی که فکر میکنند زنها احساسی و خودخواه هستن اولا به نوع افرینش خدا توهین میکنند چون خدا زن رو احساسی افریده وبا توجه به همون احساسات از حقش خودش وخانوادش دفاع میکنه .مثل اینکه بعضی ها نمیخوان واقعیت یک انسان رو قبول کنن کدوم اصول انسانی ؟ اینکه یک زن رو نابود کنی وحقوقش رو به تاراج بزاری اصول انسانیه؟اصلا این طور افراد مگه مسلمانند؟اگه مسلمانند باید از پیامبر وحضرت علی علیه السلام الگو بگیرن
    تا زمانی که حضرت خدیجه سلام الله علیه زنده بود کجا پیامبر زن دوم گرفت ؟پس از پیامبر باید تبعیت کرد که به عنوان الگوی حسنه در قران معرفی شده یا حضرت علی علیه السلام کجا تا وقتی حضرت زهرا سلام الله علیه زنده بود رفت همسر دوم گرفت ؟

  • پریسا
    پاسخ

    سلام. اقا رضا علت ،ازدواج زن جوان با مرد مسن به زعم خودش تامین اینده وعلت ازدواج مرد مسن با زن جوان هوسرانی پس نه میخاد همدمش باشه !!!،،در ضمن این ساختار رو شما ازکجا اوردی ؟؟؟؟خیلی زیادند مردهایی که در سن بالا هم کاملا سرحال هستند و زنگوله پای تابوت هم درست میکنن.درضمن اقا ی محترم نشر فساد و فحشا در جامعه علتش فقر فرهنگیه علتش مشکلات معیشتیه علتش محدودیت بیش ازحده چه مرد چه زن.....مهمترین علتش متلاشی شدن عزت نفسه و اقا این چیزا باید ازپایه درست شه و تعدد زوجات راه حلش نیست .شما دارید صورت مسئله رو پاک میکنید این راه حل نیست

  • ناشناس
    پاسخ

    خدای من اگر بخواهید در هر مورد اینطور نظر بدید بدتربه نا کجا اباد میریم.ابادی پیشکش.

  • ناشناس
    پاسخ

    اقای محترم چرا اسمون ریسمون به هم میبافی چرا حیوان و با انسان مقایسه میکنی ؟؟؟انسان قدرت تفکر و تعقل داره در ضمن زن و مرد حقوق برابر دارند نه جسم برابر در ضمن درجامعه امروزی زن پا به پای مرد کارمیکنه و بار زندگی به دوش میکشه فکر میکنی خانم تابشیان تو خونه پا رو پا انداخته و فقط اقای دکتر نون اورده خونه؟؟؟؟؟مگرزن نداریم کارگرمعدن مگرزن نداریم خلبان و.......اگر شما تمایل داری به خاطر خودتان کار اقای نجفی رو توجیه کنی بسم الله ،،ولی لطفا اندکی تعقل.

  • حيران م
    پاسخ

    ديروز مطلبي هولناك و خشن مي خواندم
    در رابطه با زني كه چهار همسر داشت و توسط همسر جديد و پنجم كشته شد.
    واقعا علت چند همسري چيست و آيا، حتي هر فرد آگاه به زعم خود مي تواند زندگي خصوصي ديگران را قضاوت كند.
    چند همسري نهان و آشكار در جامعه ما در بين مرد و زن بيداد مي كند. و تنها بخاطر مسايل مادي و بقولي هوا و هوس اين وصلت هاي نهان و آشكار صورت نمي گيرد.
    نياكان و اجداد و حتي دوران زندگي پيامبران، روزآمد شدن جوامع را عميق تر و اصولي تر بايد مد نظر قرار داد.
    آيا هوش منفي جامعه بالا رفته و يا انواع هوش آشكار و نهان زنان و مردان در رابطه با زندگي اجتماعي دچار جهش شده.
    حل مسيله را كدام فرد و يا افراد توانمند و باتجربه و دانش روز مي دانند.
    جامعه مبتلا به انواع خشونت ها و كمي و كاستي ها در بافتار خود است. و عجب و شگفتا كه توان قضاوت و مداخله در انواع مسايل و مصايب، خوشي و ناخوشي ها را مي داند!!!؟؟؟؟

    • احمد

      و جالب تر انکه الانم یک اتفاق هولناک به خاطر همین چند همسری افتاده و اون قتل میترا استاد چقدر دنیا کوچیکه چرا ما انقدر خودخواهیم

  • رضا
    پاسخ

    بله احساسی بود زن خوبه برای ابراز احساسات در خانواده در چاچوب عقل نه جهت حسادت زنانه
    کدام ضایع کردن حقوق
    زن آدم متمکن که درجهت مادی مشکلی نداره از نظر احساسیم تا زمانی که زن با همسر عشق ورزی کنه حتما مرد هم پاسگو خواهد بود ولی جواب لجاحت و سنگ اندازی نتطمئا عشق ورزی نیست
    هم پیامبر هم حضرت علی ع. هر دو همزمانچندین همسر داشتن
    حتی آنان بعدی
    اصلا در دوران صدر اسلام کافی بود زنی همسرش رو از دست بده سریعا تعداد زیادی برای خواستگاری او اقدام میکردند چرا که زنان بی سرپرست معظل بزرگی برای جامعه هستند
    و بر همه واجب است از آنها حمایت کنند و بهترین حالا آن ازدواج است حتی اگر مرد متاهل باشد باید در توان خود به خواستگاری زن بی سرپرست برود. و انتخاب با زن است که از بین خواستگارهای خود به یکی پاسخ مثبت بدهد
    تاریخ صدر اسلام گواه این موضوع ست

    • بيانديشيم

      به نظر م، جنس مونثي كه توان مالي مراقبت از خود رو نداره دولت خدمت گذار هم به لحاظ اجتماعي تامينش نمي كنه بالاخره بايد در فضايي ظرفيت گنجايش پيدا كنه حالا در حد هوش ش ديگه...

      و اينكه خانم هايي كه هم به داد خودشون مي رسن و همه بهره به جامعه شون مي رسونن ، بايد امنيت خانواده و خانوادگي شون حفظ شه!!!

      صدر اسلام هم خيلي عالي همانطور كه از متون بر آمده، تامين اجتماعي داشتند.
      اما لطفا مدلي ارايه بديد كه با بافتار و شرايط امروز ايران مطابقت داشته باشه تا اثرگذاري ش رو جامعه با جنس هاي متعدد ببيند!؟

    • فهیمه

      در پاسخ به بیاندیشیم:

      مدلی که من میتونم ارائه بدم عمل به احکام اقتصادی اسلامی هست.
      حکمی مثله زکات که همچون حکم چند همسری همچنان بشکل اولیه خودش بیان میشه! و عجیبه که چرا در این احکام هیچ تطابقی با دنیای امروز داده نشده و نمیشه!!! اگر دقت کنید به این شکلی که حکم زکات بیان شده اصلا شامل حال هیچکس در جامعه نمیشه! در حالیکه در قرآن آیات زیادی داریم که از زکات بعد از نماز یاد شده.....
      واقعا چرا در حکومت اسلامی به این موارد بی توجهی میشه؟؟؟!!!!

  • ناشناس
    پاسخ

    "دانشور افزود: ا... آقای دکتر! کار خوبی کردید که استعفا دادید! چون مردی که پای عهد با همسری که یک عمر به پایش نشسته نایستد پای عهدش با مردم و شهروندان شهرش هرگز نمی ایستد.."
    شما از کجا می دونید این عهدی که گفتید از طرف هر دو نفر به پایان نرسیده و هر دو خواهان جدایی نبودند؟

    • احمد

      جدا نشده که طرف شلوارش دوتا شده یکی داشته گفته حالا که پول دارم برم یکی دیگرو بگیرم که جوون باشه یه لذتی هم ببریم

  • رضا
    پاسخ

    پریسا خانم شما خود دلیل میاورید قضاوت میکنید و حکم مطلق صادر میکنید
    انسانها علایق متفاوت دارند بعضیها مال پرستن بعضی شهرت بعضی جاه طلب بعضی عاشق محبت بعضی مهروز بعضی درون گرا بعضی برون گرا وووو
    در هرصورت دونفر که همدیگرو بنابه هر دلیل انتخاب میکنند بخودشون ربط داره
    چرا باید نفر سوم اونا رو قضاوت کنه
    من سئوالم این بود که اگه یک دختر جوان و یک مرد مسن همدیگرو انتخاب میکنند و یا برعکس حتما از نگاه اونا این بهترین کاری بود که انجام دادن و به کسی ربطی نداره دخالت کنه حتی همسر اول
    این آزادیه که خداوند به انسانها داده
    همسر اول هم میتونه اکر خوشایندش نیست جدا بشه و اگه خوشایندشه هر سه در کنار هم با محبت زندگی کنن
    عشق چیزی نیست که بشه به زور ایجادش کرد
    از کجا معلومه که مرد رو همسر اول عاصی نکرده باشه
    شایدم با هم خوبن چه ایرادی داره به این جمع یه نفر سویم اضافه بشه یا دهها حالت دیگه چرا همه میگن ازدواج دوم خیانته یا از روی هوسه
    پس منم میگم زن دوم مشکلی نداره فقط مشکلش حسادت زن اوله
    برای حلشم این خصلت شیطانی رو کنار بگذاره
    بهترین راهکار سلامت حامعه ما در شرایط کنونی دو همسری شدن دو سه درصد مردان متمکن براساس اصول انسانیست
    دلایلشم قبلا کفتم
    زن دوم هم یک انسانه مثل همه انسانهای دیگه
    دست بدست هم دهیم با انسانیت میهن خویش کنیم آباد

  • رضا
    پاسخ

    کی گفته زن باید پا به پای زن خارج از خونه کار کنه
    یکی از معضلات زنان فاقد همسر همینه که مجبورا برن سرکار و این خودش باعث میشه عرصه بر مردان نان آور تنگ بشه بعلت اینکه اکثر خانمها با حقوق پایین کار میکنند چون خیلی به این پول نیاز ندارند و بعنوان کمک خرج به اون نگاه میکنند باعث پایین اومدن حقوق آقایون میشه و همین باعث میشه همسر مرد شاغل هم در مراحل بعدی پا به پای مردمردشانشآن اجبارا کار کنه و از وظیفه اصلیش یعنی تربیت فرزندان غافل بشه
    ولی اگه زن بی سرپرست در جامعه نداشته باشیم این معطل هم از بین می ره
    اینم دلیلی دیگر برای اینکه در جامعه کنونی درصد کمی از مردان متمکن بایستی دو همسر اختیار کنند

    • فهیمه

      اگر مرد مرد باشه و انسان دوستی وجود داشته باشه بدون ازدواج هم میتونه بصورت ناشناس خرجی نتنها یکی بلکه چندین زن بی سرپرست رو بده. این خلوص نیته نه اون!
      لطفا توجیه نکنید.

  • ناشناس
    پاسخ

    خدادرقرآن صریح فرموده عدالت برقرار کنید ولی شما نننننمی توانید

  • ناشناس
    پاسخ

    آهای نامردها خداگفته شما نننمی توانید

  • ناشناس
    پاسخ

    اولا چیز مهمی نیست.از این حربه دارن برا خرد کرن وترور شخصیت استفاده می کنند .به ما چه مربوط به زندگی خصوصی دیگران وارد شویم .چون شهردار بوده دارن بزرگ نمایی می کنن .هزاران نفر هستن کار نجفی رو انجام میدن اصلا مطرح نمی شوند هزاران نفر صیغه ای دارن .خلاصه زندگی خصوصی افراد به خودشون بر می گرده اگه ریز بشیم تو قضیه می بینیم یه دشمنی در کار بوده .در جمع بندی نظرات دشمنی و کینه سنگینی می کند.هر چن من اقای نجفی رو نه دوست دارم نه کارشون نه تایید و تکذیب می کنم به عنوان یه بیطرف نظر دادم.

    • فهیمه

      کار بد بده.... هر کسی که انجامش بده...
      منتها از کسانیکه بعنوان حامی و رهبر مردم هستند انتظار میره که اسوه هم باشند. اونم در چنین موضوع ساده و مهمی....

  • رضا
    پاسخ

    خداوند انسان را آفرید وبه شیطان فرمان داد که به انسان سجده کنید ولی کبر و غرور باعث شد این کارو نکنه و درگاه خدا رانده شد
    خدا مرد را آفرید بر او مسئولیتهای قرار داد و همچنین زن را
    دنیا محل امتحان الهیست بر غرور و خودخواهیهای خود غلبه کنیم تا بهشت ابدی وعده داده شده خدا را صاحب شویم

  • ناشناس
    پاسخ

    واقعاً براى نجفى متأسفم و براى خانم ميترا كه براى پول و مهريه زندگى و آبروى مردم را برد و با طراحى و گرفتن مهريه و پول نفس ضعيف نجفى را تسليم خودش كرد نجفى خجالت بكش با اين سن و سال

  • ناشناس
    پاسخ

    واقعا متاسفم برای شما و امثال شما.که میهنتونو فقط ازاین طریق میخواهید اباد کنید.متاسفانه بی احترامی نباشه ولی انگار از کره ی دیگه ای اومدید و چشمتونو روی واقعیت های جامعه امروزی بستید .دلایل شما به هیچ وجه من رو مجاب نکرد.خیلی خوب بلدید با کلمات بازی کنید.اما بدون ارائه دلیلی قابل قبول.(اقای رضا)

  • پریسا
    پاسخ

    اقا رضای محترم.متاسفانه دلایل شما اصلا نمیتواند من را قانع و مجاب کند کاملا مخالف نظرات شما هستم.
    به نظر من هر دو هم مرد و هم زن به عنوان مخلوقات خدا ارزش وجودی دارند و قابل احترام.مرد به علت مرد بودن با ارزشتر نیست و زن هم به علت زن بودن کم ارزشتر نیست.ما از ارزشها صحبت میکنیم نه تفاوتهای وجودی زن ومرد.(حسادت ،حساس بودن،تنوع طلبی ......) در صورتی که بدون دلیلی متقن (البته باز اگر نگویید دلیل خداپسندانه ،که اصلا خدا راضی نبوده و نیست که بنده اش تحقیر و مورد توهین قرار بگیرد) امثال این حرکت انجام شود.تحقیر و توهین بزرگی است.که کلاه شرعی هم نمیشود رویش گذاشت.راههای زیادی برای ابادی میهن هست همانطور که قبلا اشاره کردم معضلات باید ریشه یابی شوند و اصلاح .به طور مثال درخت تشنه را باید به ریشه اش اب داد نه به برگهایش که فایدهای ندارد.فراموش نکنیم چه مرد چه زن اگر ازدواج میکنیم نسبت به شریک زندگیمان متعهد میشویم این تعهد فقط مختص بند های عقد نامه نیست فراتر اینکه روح و روان طرف مقابل را با کارهای زشت بیمار نکنیم.تعهد کلمه ی خوبیست.پس اندکی تعقل

  • سارا
    پاسخ

    <b>کاربر رضا... .امیدوارم خدا بهت موقعیت خوب مالی نده وگرنه با این حس میهن آبادی و کمک به خانومای تنها حرمسرا راه مینداختی</b>

    • احمد

      اینجور ادما هیچ وقت پولدار نمیشن چون به جای اینکه مغزشون تو کلشون باشه تو یه جای دیگس

    • فهیمه

      آفرین به احمد آقا پاسخ بسیار بجایی دادید.

  • رضا
    پاسخ

    با کلی گوئی شعار دادنهای احساسی به هیچ نتیجه نمیشه رسید
    بنده به بانوان بی احترامی نکردم که این موضوع را بمن نسبت میدید و فقط دلیل آوردم و بنا به اختلافات آفرینشی قائل به تفاوت در حقوق و وظائف شدم
    در بسیاری از موارد زن و مرد در مقابل قانون باید مساوی باشند فقط اسلام در بعضی موارد تفاوتهای قائل شده که ما باید از آن تمکین کنیم به دو دلیل یکی اینکه خداوند خالق ماست و ما باید به فرامین او گوش بدیم و از طرفی صلاح ما رو خالق ما بهتر میدونه
    تساوی حقوق مرد و زن بزرگترین ضربه به شخصیت زن میباشد و از این موضوع غرب برای بهره کشی از زن بیشترین بهره رو برده البته کنپانیهای منفعت طلب

    ولی موضوع مخالفت با چند همسری (با عرض پوزش) مثل تف سربالاست که در حال حاضر آثارش دامن همه رو گرفته
    از جمله اینکه اولین دغدغه بانوان بعداز ادواج استرس اینکه همسرش مخفیانه سراغ کس دیگری نره و رابطه مخفی نداشته باشه
    چرا؟
    چون آمار زنان بیوه و دختران سن بالا زیاد شده
    این موضوع از زمانی گسترش پیدا کرد که تفکر تک همسری در جامعه گسترش پیدا کرد
    البته موضوعات دیگرم دخیله ولی یکی از مهمترین دلایلش اینه

  • رضا
    پاسخ

    به سلامتی سریال حوالی پائیز تموم شد
    شیرین و ساره که اینقدر باهم خوبن چه ایرادی داره یک همسر مشترک داشته باشند

  • شاهرخ
    پاسخ

    به نظر من آقای نجفی کار بسیار خوبی انجام داده در حال حاضر 70% مردان متاهل رابطه مخفی دارند و کار آقای نجفی بسیار شرعی بوده است و خداوند زن را برای آسایش مرد آفریده است و بهتر است همه ما از نعمت های خداوند استفاده نماییم.

    • سمیرا

      اگه نعمته یکی هست دیگه.این تنوع طلبی و خیانته

    • احمد

      <b>شاهرخ جان حالا که تو میگی از نعمت خدا باید استفاده کرد برای پدرت اگه زنده هست چهار زن اختیار کن و این را هم بدان اگر چهار زن اختیار کنند سهم تو از ارث خیلی کمتر میشود و نمیتوانی از نعمات استفاده کنی</b>

    • احمد

      حالا که شما انقدر مسلمونی چرا نرفتی مدافع حرم بشی که اسلامو مملکتو نجات بدی؟ فقط از اسلام همین یه موردو میدونی
      مگر نه اینکه اسلام گفته حق الناس نباید به گردن کسی باشه اونوقت شکستن قلب زن اول حق الناس نیست

    • فهیمه

      دقت کنید پیامبر فرمودند: با ازدواج نیمی از دین شما مسون میماند پس در نیمی دیگر تقوا پیشه کنید.

      ولی متاسفانه بعضی افراد بی فکر بجای اینکه تقوا پیشه کنند نیمه دیگر را هوس پیشه کرده اند. و درگیر شوری هوس شده و هربار تشنه تر میشوند!!!

    • فهیمه

      خدا در قرآن فرموده: برای هردو شما همسرانی از جنس خودتان آفریدم که در کنار هم به آرامش برسید. نه برای یکی از شما!!!
      یعنی همسران باید تمام تلاششون رو بکنند تا برای همسرشون آرامش رو برقرار کنند. مه اینکه برای آرامش خودشون دیگری رو تحت فشار قرار دهند!!!
      برادر گرامی....اشتباه نکنید! که با این تفکر اول قبل از همه زندگی خودتونو تباه میکنید.... زندگی یک پیوند مقدس و پاکه نه یک میدان جنگ.

  • رضا
    پاسخ

    خداوند زن و مرد را برای یکدیگر آفریده
    شاید بعضی این سئوال را بکنند که چرا مردها حق دارند چند همسر اختیار کنند ولی این حق برای بانوان در نظر گرفته نشده
    اول از همه بدون هیچ دلیل عقلی باید بگم چون فرمان خالق ماست ولی خالق همواره فرامینش را در جهت صلاح مخلوقاتش در نظر میگیرد که بعضی آشکار و بعضی پنهان است
    ولی من بوضوح میبینم که اگر بانوان هم چند همسر اختیار کنند نظم جامعه بهم می ریزه و همچنین این موضوع به زیان بانوان است و هم حقوق افراد کاملا اجرا نمیشود
    اگر فرض کنیم بانوان هم چند همسر اختیار کنند آنگاه دیگر ارتباط زن و شوهرها کلاف سردرگم میشود و زنجیره کار همه با هم زن و شوهر میشوند ودیگر ازدواج بی معنی میشود
    از طرف حق داشتن فرزند حق هر فرد در ازدواج است اگر فرض کنیم خانمی چند همسر داشته باشد و تمامی همسرانش خواهان فرزند باشند اون موقع زن همیشه بایستی باردار باشد از طرفی پدر هر فرزند مشخص نیست کدام مرد هست با فرض اینکه همه جا امکانات آزمایش دی ان ای وجود ندارد
    و مدتها طول میکشد که همه همسران مرد فرزندار شود
    ولی در صورتیکه اگر مرد دارای چند همسر باشد می تواند در یک دوره یکساله تمامی همسرتان را صاحب فرزند کند که هم مادرشان مشخص است هم پدرشان و به این موضوع این رو هم اضافه کنید که نان آور خانواده پدر میباشد

  • ناشناس
    پاسخ

    بنا كردن زندگى جديد روى ويرانه هاى يك زندگى قديمى
    مطمئناً اين زندگى جديد دوام ندارد

    • احمد

      و خوشبختانه دوامی نداشت

    • فهیمه

      زمان همه چیز رو ثابت میکنه....
      ظلم پایدار نخواهد ماند.
      خدایا شکرت که در مسند حق نشسته ای.

  • رضا
    پاسخ

    اگه زندگی قدیمی برپایه عشق و فرامین الهی و اصول انسانی بنا شده باشه با ورود یه انسان دیگر به این جمع. رعایت همان اصول مطمینا به ورانه که تبدیل نمیشه آبادترم میشه
    خودخواهیها را از خود دور کنیم سپس قضاوت کنیم این دنیا زود گذر ارزش این همه حرص خوردنهارو نداره

    • فهیمه

      جناب رضا
      شما که دم از خودگذشتگی میزنید حرفی نیست
      همسر اول را با ادای حقوق مالیش طلاق دهید و بعد زن دیگری را به عقد خود در آورید و خوشبختش کنید.

  • سمیرا
    پاسخ

    کاربر رضا-.اصلا با این اوضاع اقتصادی مرد میتونه از پس خرج چند تا خانواده بربیاد و برای همه امکانات یکسان هم فراهم کنه که ناراحتی چرا خانما نمیذارن.بالفرض داشته باشه .حرف از قرآن و سنت میزنی.آیه رو نصفه نخون.نوشته مردا میتونند چند همسر داشته باشند اگه بتونند عدالت رو رعایت کنند که البته نمی توااانند.

  • ناشناس
    پاسخ

    سلام حوزه های مختلف فرهنگی > اقتصادی >اجتماعی > و.. جامعه همیشه دارای الگوها یی می باشدشک نکنید که مردم به این الگوها نگاه ویژه ای دارند و دکتر نجفی هم یکی ازاین الگوها درحوزه فرهنگ می باشد .واکنون که دکتر نجفی تابوی منع چند همسری را شکسته قطع به یقین کنشگران اجتماعی از این امر تاثیر خواهند گرفت و این یک تغییر فرهنگی است

    • ناشناس

      احمق کسیه که از این موجود تاثیر بگیره

  • استوار
    پاسخ

    چطور کار زن حسادته ولی کار مرد غیرت؟بعضی ها هر اراجیفی دلش بخواهد میگویند بهتره منصفانه نگاه کنن لازم نیست به فکر زنان مجرد باشن به فکر کنترل هوس خود باشن

    • ناشناس

      به فکر زنان مجردن یا ... مردا؟!!!

  • استوار
    پاسخ

    کار بر رضا اگه زنان حسودن/ مردان هم به شدت هوس بازن ،آخه داری از چی دفاع میکنی بی بندوباری؟؟؟

  • ناشناس
    پاسخ

    کاربر رضا باید بدانی که ازدواج فقط تمایلات جنسی نیست بعد از ازدواج بچه بوجود میاد باید هم به زن و بچه رسیدگی کنی محبت کنی برای تربیت بچه ها وقت بگذاری واز محبت سیرشون کنی اونوقت به مرد با اوضاع و احوال این دوره زمونه وقت می‌کنه که احوال بچه ها رو بپرسه اختلاف بچه ها در بزرگسالی اختلاف در ارثیه تمام این ها باعث میشه جامعه در آینده بد جور به هم بریزه اگه مرداخواسته باشند چند همسر داشته باشن

    • ناشناس

      خاکبرسر زنا که خودشون خودشونو خوار کردن
      به هر کثافتی تن میدن برای پول میرن با یه مرده پیر و کور
      بعضی زنا و مردا کاش نسلشون منقرض میشد

  • ناشناس
    پاسخ

    درود بر شما

  • شاهدخت
    پاسخ

    مگه تمام دستورات الهی در تمام زمانها قابل اجراست؟
    این حکم هم در این زمانه ما جواب نمیده و درحال حاضر هیچ زنی باهاش کنار نمیاد
    ایرانی جماعت رو به وفایش میشناسند مردی اگه متمکنه بره به یه جوان که دیگه ازدواج رو به فراموشی سپرده کمک کنه تا ازدواج کنه خدا میدونه چقدر اجر داره و چقدر قشنگ میهن آباد میشه
    امروزهم که خبر کشته شدن میتراخانم رسید
    خدا عاقبتمون رو ختم به خیر کنه

  • ناشناس
    پاسخ

    ندیدم از مرد ایرانی بی معرفت تر و بی وفاتر

  • تتر
    پاسخ

    اب

    • فهیمه

      نه عزیزم
      انصاف نیست همه رو با هم جمع ببندیم.
      مردانی که عاقلند هرگز چنین کاری نمیکنند. چون میدانند این موضوع بنفع خودشان هم نیست....
      ما مردان عاقل زیادی داریم.
      به شعور هر دو زن و مرد بستگی داره....

  • ناشناس
    پاسخ

    خب اینم ازنتیجه این ازدواج متاسفام چه فرجام بدی

  • فهیمه
    پاسخ

    خانم دانشور
    بسیار زیبا پاسخ گفتید. متشکرم

    خدا در مسند حق نشسته.
    هرگز سراغ نداریم مردان و زنان خائنی رو که پس از خیانت عاقبت بدی رو در همین دنیا تجربه نکرده باشند. دنیا دار مکافات است.
    مطابق آیات قرآن
    1- ازدواج برای ایجاد آرامش است نه برهم زدن آرامش خود و دو زن دیگر و بعضا آبرو و آرامش فرزندان!!! یعنی اگر آرامش ایجاد نشود نتنها ازدواج نیست که خیانت به خود و دیگران است.
    2-شرط چند همسری برقراری عدالت بین ایشان است که نمود این عدالت، رضایت قلبی همه همسران است و در صورت عدم رضایت قلبی همسر اول یعنی عدم برقراری ایجاد عدالت؛ عقد باطل است.
    حتی خداوند در قرآن پس از آیه چند همسری میفرماید شما هرگز نمیتوانید عدالت برقرار کنید. یعنی در کل خداوند این موضوع را برای غیر از معصومین رد کرده است.
    ولی مردانی که چنین اشتباهاتی می کنند این را دو موضوع را در نظر نگرفته اند.

    جدای از اینها عقل سلیم موید این موضوع است که زن و مردی که حاضر به خیانت می شوند قطعا برای شریک دومشان هم وفادار نخواهند بود. چیزی که هم مرد خائن باید درمورد زن دومش بداند و هم زنی که حاضر است زنه مرد خائن شود.
    بایک دقت کم در افراد جامعه متوجه میشویم که همیشه این کار بدبختی پشت بدبختی و نهایتا رسوایی به بار آورده است.

    خدایا شکرت که در مسند حق نشسته ای.

    • احمد

      خدا خودش عدالتها را برقرار میکند حتی اگر انسان ها حرف خود خدا را هم دور بزنند مردان زیادی را میشناسم که بعد ازدواج به ناحق با چند زن دیگر عاقبت کارشان به تیمارستان و مراکز ترک اعتیاد کشیده شده و به کرات دیدم که فرزندان همسر دوم اغلب معلول و فلج مغزی و سرطانی هستند و هم زن دوم و هم مردی که خیانت کرده اند به نابودی و خودکشی کشیده شدندفقط به این خاطر که دنیا دار مکافاته و خدا نمیزاره بی عدالتی بمونه فقط مشکل اینجاست که کسی از مشکلات این حماقت ها حرفی نمیزنه تا چشم و گوش بقیه باز بشه به حق و درستی و من یعمل مثقال ذره خیر یره و من بعمل مثقال ذره شر یره

    • فهیمه

      به احمد آقا
      بله درسته...

      اینها کسانی هستند که دیر یا زود، آه چندین مظلوم دامن گیرشان میشود...
      هی خدا...
      غم مرگ برادر را....
      برادر مرده میداند...

  • ناشناس
    پاسخ

    مولا نا می فر ماید: عشقها را کز پی رنگی بود عشق نبود عاقبت ننگی بود

  • مریم
    پاسخ

    خاک بر سر چنین مردی و چنین زنی.
    این همه مرد مطلقه و زن مطلقه با هم ازدواج کنن
    من یه زن متاهلم، همیشه با خودم میگم اگه شوهر من بخاد با زن دیگری هم باشه، من خودش و زنش رو میکشم.
    اینجا ایرانه و ما ایرانی هستیم.
    عرب که نیستیم

  • ناشناس
    پاسخ

    آفرین نجفی

  • مرتضی
    پاسخ

    آفرین نجفی

  • بنده خدا
    پاسخ

    تمام مردانی که زن اولشون مشکلی نداشته و رفتند زن گرفتن ودل زن اول و شکوندن تاوان سنگینی پس دادن.

  • بنده خدا
    پاسخ

    من بارها به چشم خود، خرد شدن چنین مردان هوس بازی رو دیدم پس خواهشا مغلطه نکنید و حکم خدا را به نفع خود تفسیر نکنید

  • Homayun
    پاسخ

    من مشاور خانواده هستم تا حالا ندیدم هیچ زن دومی و مردی که دو همسر همزمان اختیار کزده در ایران کارشان به جدایی عاطفی و یا جنگ و دعوای شدید کشیده نشود و به مشکلات بزرگ دچار نشده باشند چون معمولا یکی از ان دو اختلال شخصیت پیدا میکند و زندگی را برای دیگری طاقت فرسا میکند و اگر بچه دار هم بشوند مشکلات شدید تر میشود اکثرا فرزندانی بیمار یا فرزندانی با مشکلات روانی دارند
    ای کاش مردان ایرانی حداقل کمی به فکر اینده خود باشند

  • ایلیا
    پاسخ

    احسنت به خانم دانشور.

    • ناشناس

      اقای مشاور خانواده! که فقط ذکر مصیبت میکنید نه حل مساله، همسر دوم با شرط عدالت و دلایل عقلی و.... در مورد چند درصد مردان مجازه، نه بی فکر و منطق.... اصل مساله رو زیر سوال بردن هنر نیست، هنرمندی راه حل بده حسادت و روانپریشی کمتر بشه، نابغه

    • امیر زهیری

      اون چند درصد مردی که میگی میتونند به جای دو تا زن گرفتن و تو مخمصه افتادن قبل از ازدواج برن مشاور خانواده تا جلوی گندکاری های اینده رو بگیرند و چند خونواده رو اسیر هوس بازی خودشون نکنند بعضی رسم ها تو ایران مثل ازدواج تو سن پایین یا ازدواج فامیلی و غیره باعث این اتفاق میشند اگه نجفی قبل ازدواج میرفت مشاور یا تحقیق میکرد و بیشتر فکر میکرد این بلا سرش نمیومد. کارش به ازدواج دوم نمی رسید حسادت فقط با ازدواج دوم حل نمیشه بیشتر هم میشه و خیلی احمقی اگه فکر میکنی روانپریشی با ازدواج دوم حل میشه

ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین