کد خبر: 27812 A

جعبه سیگار پیکاسو و سبد حصیری مریلین مونرو در حراجی ساتبیز

جعبه سیگار پیکاسو و سبد حصیری مریلین مونرو در حراجی ساتبیز

نمایشگاهی شامل 230 قطعه و اثر هنری مجموعه شخصی استنلی سیگر و کریستوفر کان در ساتبیز لندن برپا شده است.

ایران آرت: مهدی فروتن: یکی از عجیب‌ترین حراجی‌های سال 2018 روز سه‌شنبه 30 اکتبر در خراج‌خانه ساتبیز لندن برگزار می‌شود و در آن مواردی چون جعبه سیگار پابلو پیکاسو و سبد حصیری مریلین مونرو چکش می‌خورد.

به گزارش ایران‌آرت، نمایشگاهی شامل 230 قطعه و اثر هنری مجموعه شخصی استنلی سیگر و کریستوفر کان از چند روز پیش در ساثبیز لندن برپا شده تا علاقه‌مندان در روزهای منتهی به حراجی بیشتر با آثار و تاریخچه و سابقه آنها آشنا شوند. سیگر آمریکایی که زمانی مالک یکی از بزرگ‌ترین عمارت‌های بریتانیا بود، سال 2014 از دنیا رفت و حالا قرار است کان بخشی از مجموعه او را به حراج بگذارد.

از جمله عجیب‌ترین اشیایی که روز سه‌شنبه در این حراجی چکش می‌خورد، یک جعبه سیگار طرح‌دار مربوط به سال 1914 ساله است که زمانی نقاش نامدار اسپانیایی از آن استفاده می‌کرد. مدیران ساثبیز برای این جعبه قیمت پایه 20 تا 30 هزار پوند در نظر گرفته‌اند. جعبه سیگار 104 ساله پیکاسو فوریه 2004 در حراجی ساثبیز عرضه شد و اعتبار و اصالت آن از سوی بازماندگان استاد اسپانیایی تایید شده است.

خریدار احتمالی جعبه سیگار قدیمی باید منتظر چکش خوردن 170 مورد پیش از رسیدن نوبت خود باشد. هر چند دوستداران پیکاسو پیش از آن فرصت دارند چند اثر هنری از استاد نقاش را هم به گنجینه خود بیفزایند؛ طراحی‌های نه‌چندان آشنا که گران‌ترین‌شان 25 تا 35 هزار پوند قیمت خورده و حتی با هزار تا 1500 پوند هم می‌توان یکی از آنها خرید. پیکاسو همواره از مهم‌ترین چهره‌های هنری حاضر در حراجی‌های مهم دنیاست. 

سبدی حصیری که مونرو هنگام رفتن به گردش و پیک‌نیک وسایل خود را درون آن می‌ریخت، دیگر موردی است که در ساثبیز لندن چکش می‌خورد. این سبد مربوط به دهه 1950 است و از مجموعه شخصی بازیگر نامدار آمریکایی به دست مالکان فعلی آن رسیده است. سبد پیک‌نیک مونرو با وجود کیفیت نه‌چندان مناسب با قیمت پایه 600 تا 800 پوند به حراجی آمده و پیش از این یک‌بار در اکتبر 1999 در حراجی کریستیز نیویورک چکش خورده است.

یک دیگ مسی که سربازان روسی در جنگ جهانی اول غذای خود را در آن می‌پختند با قیمت پایه چهار تا شش هزار پوند، یک قوری چای قرن نوزدهمی مربوط به خاندان کینگ در چین با قیمت پایه 600 تا 800 پوند و یک دستگاه پیانو مربوط به دوران جنگ جهانی دوم که برای انداختن از هواپیما به مناطق جنگی طراحی شده با قیمت پایه 800 تا 1200 پوند از دیگر موارد موجود در حراجی ساثبیز لندن است.

مریلین مونرو ساتبیز پابلو پیکاسو حراجی ساتبیز ساتبیز لندن
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین