کد خبر: 27751 A

بازگشت رمان مارک تواین به کتابخانه پس از 46 سال

بازگشت رمان مارک تواین به کتابخانه پس از 46 سال

نسخه‌ قدیمی رمان "ماجراهای هاکلبری‌فین" اثر مارک تواین پیدا شد.

ایران آرت: زنی انگلیسی به نام لی دان‌هام در حال تمیز کردن ویلای ساحلی پدربزرگ و مادربزرگش بود که نسخه‌ای قدیمی از "ماجراهای هاکلبری‌فین" نوشته مارک تواین را یافت که متعلق به کتابخانه‌ای در ساسکس بود اما پس از 46 سال هنوز به کتابخانه بازگشت داده نشد.

به گزارش ایبنا به نقل از واشنگتن‌پست، دان‌هام در این باره به واشنگتن‌پست گفت: "نمی‌دانم چرا داخل کتاب را نگاه کردم و دیدم مربوط به کتابخانه شهر ساحلی  ریهوبث است و در ماه جولای سال 1972 امانت گرفته شده است."

کتاب را پدر خانم دان‌هام، که آن زمان در این شهر ساحلی به عنوان غریق نجات کار می‌کرد، از کتابخانه به امانت گرفت. همان سال با همسرش آشنا شد و لی معتقد است شاید به همین دلیل دست از خواندن هاکلبری‌فین برداشت.

پدر لی در سال 2002 از دنیا رفت و دلیل برنگشتن کتاب به کتابخانه هیچ‌وقت مشخص نخواهد شد اما لی تصمیم گرفت کتاب را به کتابخانه پس بدهد. کتاب را با یادداشت کوتاهی جلوی کتابخانه گذاشت و از اینکه کتاب را خیلی دیر به کتابخانه پس داده است عذرخواهی کرد. "نگران پرداخت جریمه نبودم زیرا کتاب 6 سال قبل از به دنیا آمدن من به امانت گرفته شده است."

تایلر آنتوآن، یکی از کارمندان کتابخانه روز دوشنبه بسته حاوی کتاب و یادداشت را پیدا کرد و به رئیس کتابخانه نشان داد. رئیس کتابخانه گفت: "از دهه 80 میلادی منابع کتابخانه را به صورت رایانه‌ای در اختیار مردم و «ماجراهای هاکلبری‌فین» را جزء آثار گمشده قرار دادیم. این کتاب در سال 1912 منتشر شده است و مبلغ جریمه برنگرداندن کتاب از سال 1972 تاکنون حدود یک میلیون و 687 دلار خواهد بود. قرار نیست جریمه‌ای از خانم لی دریافت شود و همین که کتاب بار دیگر به خانه خود بازگشته است خیلی خوشحالیم."

مارک تواین کتابخانه ماجراهای هاکلبری فین لی دان هام
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین