کد خبر: 27680 A

پدر ژپتو فیلم ماتیو گارونه پیدا شد

پدر ژپتو فیلم ماتیو گارونه پیدا شد

بازیگر ایتالیاییِ برنده اسکار خود در سال 2002 از روی داستان "پینوکیو" فیلمی سینمایی را کارگردانی کرد.

ایران آرت: روبرتو بنینی بازیگر برنده اسکار در فیلم سینمایی "پینوکیو" (Pinocchio) تازه‌ترین ساخته ماتیو گارونه نقش پدر ژپتو را بازی می‌کند. این اولین نقش‌آفرینی بنینی در یک فیلم بعد از "تقدیم به رم با عشق" در 2012 است.

فیلمبرداری اقتباس سینمایی گارونه از داستان محبوب کارلو کولودی سال 2019 آغاز می‌شود و در لوکیشن‌هایی در سراسر ایتالیا از جمله لاتزیو، توسکانی و پولیا انجام می‌شود.

به گزارش هنرآنلاین به نقل از هالیوود ریپورتر، گارونه در بیانیه‌ای گفت: ساخت فیلم "پینوکیو" و کارگردانی روبرتو بنینی دو آرزویی است که در یک فیلم به واقعیت تبدیل می‌شود. عروسک چوبی داستان کولودی و من از وقتی بچه بودم همدیگر را تعقیب می‌کردیم و اولین استوری‌بوردهای من به او اختصاص داشت.

کارگردان ایتالیایی ادامه داد: با گذشت سال‌ها، همیشه حسی آشنا به این داستان داشتم، انگار پینوکیو در تخیل من نفوذ کرده بود، تا حدی که خیلی‌ها رد پای ماجراهای او را در فیلم‌های قبلی من پیدا کرده‌اند.

بنینی نیز در بیانیه‌ای گفت: یک شخصیت عالی، یک داستان عالی، یک کارگردان عالی: بازی در نقش ژپتو در فیلمی به کارگردانی ماتیو گارونه یکی از قالب‌های خوشبختی است.

گارونه "پینوکیو" را از روی فیلمنامه‌ای نوشته خودش و با اقتباس از کتاب کلاسیک کولودی کارگردانی می‌کند. کتاب نویسنده ایتالیایی به 240 زبان در دنیا ترجمه شده و یکی از 50 کتاب پرفروش تاریخ است. گارونه اکنون به دنبال بازیگری برای نقش عروسک چوبی است که می‌خواهد یک پسربچه آدم باشد.

فیلم گارونه شامل حیوانات و مخلوقات فانتزی است که با چهره‌پردازی مارک کولیه چهره‌پرداز برنده دو جایزه اسکار ("هتل بزرگ بوداپست" و "بانوی آهنین") جان می‌گیرند. او این کار را با همکاری ریچل پنفولد سوپروایزر جلوه‌های تصویری ("بازگشته" و"اطلس ابر") انجام می‌دهد.

"پینوکیو" تولید مشترک شرکت‌های آرکیمده فیلمز، رای سینما و لو پاکت رکوردد پیکچر کامپنی خواهد بود.

خبر انتخاب روبرتو بنینی برای نقش ژپتو دو روز بعد از آن منتشر شد که رسانه‌ها گزارش دادند نت‌فلیکس برای ساخت یک نسخه موزیکالِ استاپ موشن بر مبنای "پینوکیو" به گی‌یرمو دل تورو کارگردان مکزیکی برنده اسکار چراغ سبز نشان داد. دل تورو به‌جز کارگردانی، فیلمنامه را می‌نویسد و تهیه‌کننده پروژه نیز هست. تولید "پینوکیو" او پاییز امسال آغاز می‌شود.

بنینی که در 1998 با فیلم "زندگی زیباست" برنده جوایز اسکار بهترین بازیگر مرد و بهترین فیلم خارجی‌زبان شد، خود در سال 2002 از روی داستان "پینوکیو" فیلمی سینمایی را کارگردانی و در آن بازی کرد. آن فیلم را شرکت میرامکس با بودجه‌ای سنگین تولید کرد، اما فیلم در آمریکا به لحاظ تجاری شکست خورد. منتقدان دوبله انگلیسی فیلم و انتخاب بنینی برای نقش پینوکیو جوان را مورد انتقاد قرار دادند. "پینوکیو" اکنون در وبسایت راتن تومیتوز، صفر درصد نظر مثبت منتقدان را دارد. نسخه اصلی در ایتالیا موفق‌تر بود و برنده دو جایزه داوید دی دوناتلو شد.

بنینی در سال‌های اخیر با برنامه‌های تلویزیونی خود در شبکه رای یک، حضوری بسیار موفق داشته است و رکورد تعداد تماشاگران این شبکه را شکسته است. او به تازگی اعلام کرد یک برنامه یک نفره با موضوع عشق برای شبکه رای می‌سازد.

پینوکیو ماتیو گارونه تقدیم به رم با عشق روبرتو بنینی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین