کد خبر: 27666 A

تلفیق معماری مدرن و سنتی چین در طراحی باشگاه / عکس‌ها

تلفیق معماری مدرن و سنتی چین در طراحی باشگاه / عکس‌ها

یک باشگاه تفریحی در استان فوجیان جنوبی با ایده تلفیق معماری مدرن و سنتی چین طراحی شده است.

ایران آرت: باشگاه تفریحی Poly He یک پروژه‌ی کم نظیر در استان فوجیان جنوبی است که با هدف افزایش تعامل مردم و بر اساس مواردی مانند هویت منطقه‌ای و سبک معماری چین ساخته شده است. این باشگاه تفریحی با تاثیر پذیری از سنت و فلسفه فرهنگی شهر، به همراه ویژگی های معماری مدرن به ساختمانی تبدیل شده است که می‌تواند یکی از نماد های معماری فوجیان نام بگیرد. الگوهای سنتی، سقف شیب دار و انعکاس ساختمان بر روی آب استخر از اهداف مفهومی طراحی باشگاه محسوب می‌شوند.

به گزارش سایت آبگینه، مطالعات پروژه باشگاه تفریحی از سه جنبه انجام گرفته است: استخراج  فرم های معماری، طراحی داخلی و مصالح کاربردی ساختمانی. شالوده‌ی پروژه نزدیک به شاهراه اصلی در محور جنوب واقع شده و توسط کوهستانی با سطح آب پایین محصور شده است. ورودی پروژه در ضلع غربی ساختمان می‌باشد که بخشی از فرم ساختمان را تحت تاثیر سبک مدرن قرار داده است. حالت های مختلفی برای طراحی نما و کالبد پروژه امتحان شد تا فرم نهایی معماری و طراحی داخلی، ترکیبی از بهترین تلفیق سنتی و مدرن باشد.

1

2

طراحی داخلی و فضا های عملکردی مانند ورودی، مسیرهای ارتباطی و دکوراسیون داخلی به جهت برقراری ارتباط بهتر با زندگی امروزی مردم فوجیان به سبک مدرن طراحی شده‌اند، اما فرم نهایی ساختمان از طریق ترکیب روش های جدید و المان های سنتی خلق شده است. طراحی نمای ساختمان برگرفته از خطوط منحنی ساختمان های شیب دار سنتی است که در مقیاس و حجم بزرگی ساخته شده و تصویر ممتدی را نسبت به فرم های قدیمی تر به نمایش می‌گذارد. قالب حجیم نما به واسطه‌ی الگوهای سنتی، عمق محدوده‌ی ورودی مدرن را تشدید کرده است تا پاسخی مناسب برای حوزه‌ی عملکردی داخلی به شمار رود؛ بنابراین حوزه‌ی فعالیت اصلی باشگاه به عرصه های داخلی اختصاص یافته است.

Club House (10)

ساختمان باشگاه تفریحی در سه طبقه و بنا به عوامل طبیعی محیط اطراف خود طراحی شده است؛ بنابراین محدوده های داخلی احساسات متناوبی را به مراجعه کنندگان منتقل می کنند. طبقه‌ی همکف به واسطه‌ی فرمت ساده و مدرن خود، چشم اندازهای طبیعی را به نمایش می‌گذارد. محدوده‌ی نیمه باز طبقه‌ی همکف مرزهای داخلی و خارجی را خنثی کرده و مرزی متوسط میان دنیای بیرون و داخل می‌باشد. کافی شاپ و رستوارن نیز در طبقه‌ی همکف که در بخشی از تایپوگرافی زمین پایین تر از سطح خیابان اصلی قرار دارد، طراحی شده‌اند. طبقه‌ی اول به سطح اصلی خیابان و شهر متصل گردیده و به عنوان محدوده‌ی فعالیت های عمومی و عرصه‌ی متصل کننده‌ی کاربری های طبقه همکف و دوم عمل می‌کند. طبقه‌ی دوم زیر سقف قوسی شکل می‌باشد و به عنوان منطقه‌ای آرام برای سرگرمی های فرهنگی است.

Club House (6)

معماری طراحی معماری مدرن باشگاه معماری سنتی باشگاه تفریحی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین