کد خبر: 27662 A

معرفی برنده جایزه بزرگ رمان فرانسه

معرفی برنده جایزه بزرگ رمان فرانسه

جایزه بزرگ رمان آکادمی فرانسه به رمان تاریخی «تابستان چهار پادشاه» نوشته کمیی پسکال تعلق گرفت.

ایران آرت: اعضای آکادمی فرانسه در طی یک نشست، کمیی پسکال، نویسنده فرانسوی را از میان 3 نامزد دیگر که به فینال این جایزه راه یافته بودند به عنوان برنده جایزه بزرگ رمان آکادمی فرانسه در سال 2018 معرفی کردند.

 به گزارش ایبنا، کمیی پسکال با کسب 13 رای مثبت از سوی هیئت داوران برای رمان «تابستان چهار پادشاه» که در تایخ 30‌ام ماه اوت در انتشارات پلون منتشر شده بود به عنوان برنده این جایزه انتخاب شد. سه نامزد دیگر این جایزه «لک‌لک‌ها نمی‌میرند» از الن مابانکو، «دوران مظنون‌ها» از ژیل مارتین شوفیه و «زمستان نارضایتی» نوشته توماس‌بی روردی بودند.

رمان «تابستان چهار پادشاه» حوادث تابستان سال 1830 میلادی را روایت می‌کند که در تاریخ فرانسه مسکوت مانده است؛ دورانی که چهار پادشاه در یک بازه زمانی دو ماهه یکی پس از دیگری به تخت پادشاهی تکیه زدند.

کمیی پسکال در سال 1966 متولد شد. او در حال حاضر عضو شورای دولت فرانسه است و به سبب مشاغل مختلفی که در عرصه سیاست آزموده مقاله‌های مهمی‌ را تا به حال درباره سیاست به رشته تحریر درآورده و اثر «تابستان چهار پادشاه» اولین تجربه او در زمینه نوشتن رمان است که تا به حال 4 هزار نسخه از آن در فرانسه به فروش رفته است.

سال گذشته دانیل روندو با رمان «مکانیسم هرج‌و‌مرج» که در انتشارات گراسه منتشر شده بود به عنوان برنده جایزه رمان آکادمی فرانسه در سال 2017 انتخاب شد.

آکادمی فرانسه هرسال چندین جایزه را برای ترویج زبان فرانسه در نظر می‌گیرد که جایزه بزرگ آکادمی فرانسه از مهم‌ترین‌شان است.

 

جایزه ادبی تابستان چهار پادشاه کمیی پاسکال
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین