کد خبر: 27638 A

نیمی از نوازندگان گیتار زنان هستند

نیمی از نوازندگان گیتار زنان هستند

شرکت لوازم موسیقی فندر نتایج مطالعاتش درباره نوازندگان گیتار را منتشر کرد.

ایران آرت: سجاد مالمیر: فندر نتیجه مطالعات جدیدش را منتشر کرد که نشان می‌دهد 50 درصد از نوازندگان جدید گیتار در ایالات متحده و بریتانیا را زنان تشکیل می‌دهند.

به گزارش ایران آرت، اندی مونی، مدیرعامل شرکت فندر به مجله رولینگ‌ استون می‌گوید که نمونه مشابه این نظرسنجی سه سال پیش در آمریکا انجام شده و حالا آنها جنسیت نوازندگان گیتار در بریتانیا را بررسی کرده‌اند که دریافته‌اند "نیمی از نوازندگان جدید مبتدی و حرفه‌ای گیتار زنان هستند". 

مدیرعامل فندر که در این مطالعه با دانیل لویتین، دانشمند، پژوهشگر و موزیسین آمریکایی-کانادایی مشاوه و همکاری داشته است می‌گوید تیم تحقیقات بریتانیایی‌ از مشابه آنچه که در ایالات متحده برای بریتانیا در مورد نوازندگی گیتار اتفاق افتاده، شگفت‌زده شده‌ است.

فندر همچنین اعلام کرده به خاطر انقلابی که در زمینه نوازندگی ساز گیتار به وجود آمده و با توجه به اینکه زنان در این زمینه به سرعت در حال پیشرفت هستند، 50 درصد از خریداران ساز گیتار نیز زنان بوده‌اند که این آمار حاکی از استقبال گسترده زنان از سازی است که در دهه‌های گذشته اغلب نوازندگان آن را مردان تشکیل می‌دادند.

مطالعات فندر همچنین نشان می‌دهد که 71 درصد از نوازندگان گیتار، این ساز را برای رشد خودشان و رسیدن به اعتماد به نفس و مهارت زندگی آموزش می‌بینند، 61 درصد می‌خواهند آن را به طور آماتور برای نواختن در جمع دوستان و خانواده خود یاد بگیرند و 42 درصد گیتار را بخشی از هویت خود می‌دانند.  

براساس پژوهش فندر، 19 درصد از نوازندگان حرفه‌ای ساز گیتار را آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار تشکیل می‌دهند، در حالیکه 25 درصد از نوازندگان مبتدی گیتار، نوازندگان لاتین و اسپانیایی‌‌زبان هستند.

اندی مونی درباره تغییرات شکل گرفته در زمینه نواختن گیتار نیز به رولینگ‌ استون می‌گوید: امروزه نوازندگان در زمینه‌های مختلف فرهنگی و چشم‌انداز موسیقی عامه‌پسند رشد کرده‌اند و نوازندگان جوانی نظیر مورا ماسا، تاش سلتانا، دنیل سیزار، یانگر، گریمز و اد شیرین تغییرات عمده‌ای در شیوه نوازندگی گیتار به وجود آورده‌اند.

شرکت آمریکایی لوازم موسیقی فندر تولیدکننده آمپلی‌فایر و سازهای زهی از قبیل گیتار الکتریک‌های بدنه توپُر است. این شرکت در سال‌های اخیر سازهایی ویژه نوازندگان زن تولید کرده است تا زنان بتوانند نهایت توانایی خود در نوازندگی را به کار بگیرند. فندر در میان هنرمندان سبک‌های مختلف از راک و جز تا کانتری و فانک محبوبیت دارد.

نوازنده گیتار گیتاریست نوازنده زن
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین