کد خبر: 27482 A

ورزشگاه بزرگی که سقفش باز و بسته می‌شود / عکس‌ها

ورزشگاه بزرگی که سقفش باز و بسته می‌شود / عکس‌ها

استادیوم فوتبال 26 هزار نفره سینسیناتی با سقف ETFE ساخته خواهد شد.

ایران آرت: طراحی ورزشگاه جدید سینسیناتی در ایالت اوهایو توسط گروه معماری Meis ارائه شده و جزء یکی از مهم ترین زیرساخت های ورزشی آمریکا خواهد بود. پس از آنکه باشگاه فوتبال سینسیناتی تبدیل به یکی از بزرگترین تیم های لیگ MLS بدل گردید، طراحی یک استادیوم فوتبال 26 هزار نفره با بودجه 200 میلیون دلاری در دستور کار قرار گرفت. سقف ورزشگاه به واسطه الگوهای مدولار، قابلیت باز و بسته شدن داشته و توسط تکنولوژی ETFE ساخته خواهد شد.

به گزارش آرل، متریال ETFE بر اساس تکنولوژی ساخت مواد و مصالح تولید شده و پیش تر به عنوان یک متریال پایدار در ساختمان های ورزشی مشهور دنیا، اعم از استادیوم فوتبال آلیانز آرنای بایرن مونیخ مورد استفاده قرار گرفته است.

با توجه به برنامه زمان بندی ارائه شده توسط گروه معماری Meis، تغییرات بنیادی پروژه در طول چند ماه آینده تکمیل شده و ساخت ورزشگاه سینسیناتی از بهار 2019 آغاز می گردد. در رندر ارائه شده بخشی از خطوط نمای بیرونی ورزشگاه از بالشتک های ETFE تشکیل شده اند تا هدف تیم معماری افزایش ویژگی های پایداری ورزشگاه باشد. 

2

معماری ورزشگاه سینسیناتی بخش اعظمی از هسته فرهنگی و ورزشی شهر مرکزی ایالت اوهایو خواهد بود. پروژه ای که به رشد اقتصادی منطقه کمک قابل توجهی دارد و کاتالیزوری برای محله، منطقه و شهر خواهد بود. فرم، خطوط شیب دار و رنگ دیوار و سقف ورزشگاه با توجه به ویژگی های تاریخی شهر و تیم فوتبال انتخاب شده تا یک عامل بصری و مفهومی در افزایش شور و هیجان درون استادیوم باشد.

3
یکی از زیباترین خصلت های طرح ورزشگاه سینسیناتی، باز بودن ضلع شرقی آن می باشد. به گونه ای که بخشی از جایگاه طبقه پایین حذف گردیده و می توان زمین فوتبال را با چشم مصلح از بیرون مشاهده نمود. در حالی که جایگاه طبقه بالاتر در ضلع شرقی به سازه های اصلی متصل شده و بخشی از آن معلق می باشد.

4

5

معماری طراحی استادیوم فوتبال استادیوم ورزشگاه سینسیناتی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین