کد خبر: 27401 A

استفاده از یک فناوری جالب در کنسرت "یوتو" / عکس

استفاده از یک فناوری جالب در کنسرت "یوتو" / عکس

گروه "یوتو" از یک فناوری جالب برای کاهش فاصله صحنه اجرا با مخاطبان استفاده کرد.

ایران آرت: سجاد مالمیر: گروه موسیقی راک U2 برای اجرای جدیدش در یک سالن با ظرفیت 17 هزار صندلی از یک فناوری جالب برای ارتباط بهتر با مخاطبان استفاده کرد تا فاصله صحنه اجرا با تماشاگران به طرز چشم‌گیری کاهش یابد.

به گزارش ایران آرت، در کنسرت یوتو یک صفحه نمایش دو طرفه بسیار بزرگ با طولی حدود 30 متر در مرکز سالن قرار داده شد و 4 عضو یوتو وارد آن شدند و اجرا کردند. با این ایده، مخاطبان در دو طرف صفحه نمایش قرار گرفتند و سالن برگزاری کنسرت به یک کلوپ‌ شبیه شد.

آدام کلیتون، بیسیست یوتو درباره این فناوری می‌گوید: ایده این بود که اگر بتوانیم سالن را از وسط به دو قسمت تبدیل کنیم. وقتی وسط قرار بگیریم همه به ما نزدیک می‌شوند. هر کسی باید بهترین جا را در سالن داشته باشد.

u2-21

بونو، خواننده گروه در پاسخ به سؤالی درباره اینکه آیا این فناوری جلوی کارهای بداهه را می‌گیرد، می‌گوید: شاید برای بقیه اینطور نباشد ولی من در اجرا یک ایده‌آل‌هایی دارم و این فناوری ممکن است برایم محدودیت ایجاد کند اما مثل تئاتر و حتی با وجود متن، اجراها می‌تواند هر شب متفاوت باشد.

بونو با اینکه موافق این فناوری است اما می‌پرسد: اگر از فناوری‌های مختلفی استفاده کنیم، باز هم این سؤال وجود دارد که کسی هست که جای خوبی در سالن نداشته باشد؟

این فناوری هزینه‌بر است و در نتیجه بلیت‌های کنسرت هم گران‌تر خواهد بود اما با وجود این تکنولوژی برای طرفداران یوتو حتی یک صندلی ارزان هم دید خوبی دارد.

گروه ایرلندی "یوتو" کارش را در دهه 1970 در کلوپ‌های دوبلین آغاز کرد و در حال حاضر یکی از معروف‌ترین گروه‌های موسیقی راک در جهان به شمار می‌رود.

موسیقی راک گروه راک یوتو گروه یوتو
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین