کد خبر: 27315 A

جایزه ادبی ۱۰ هزار دلاری برای "برادر"

جایزه ادبی ۱۰ هزار دلاری برای "برادر"

دیوید چاریاندی جایزه ۱۰ هزار دلاری کتاب تورنتو را برای رمانی با عنوان "برادر" از آن خود کرد.

ایران آرت: رمان "برادر" که موفق به کسب جایزه کتاب تورنتو به ارزش ۱۰ هزار دلار شد، درباره دو برادر با ریشه ترینیدادی است که با مادرشان در اونتاریوی کانادا بزرگ می‌شوند.   

این جایزه سالانه که برای تشویق آثاری که درباره اونتاریوی کانادا نوشته شده باشند اهدا می‌شود در کتابخانه تورنتو به برنده‌اش اهدا شد.

این کتاب در عین حال موفق شده است تا جایزه معتبر داستان بنیاد نویسندگان راجرز ۲۰۱۷ را نیز از آن خود کند. در همین حال امتیاز ساخت فیلم سینمایی و تلویزیونی از این کتاب نیز فروخته شده و کلمنت ویگو برای نوشته فیلمنامه و کارگردانی فیلم انتخاب شده است.

به گزارش مهر، چاریاندی نویسنده کتاب با اعلام این که مفتخر است که در میان آثار مهم امسال موفق به دریافت این جایزه شده از دوستان، خانواده و برادر خودش تشکر کرد و گفت بدون حمایت آن‌ها قادر نبود تا این کتاب را بنویسد.

وی که نخستین رمانش را با عنوان "سویکویانت" (واژه‌ای فولکلور از کاراییب به معنی جادوگر خون‌خوار) سال ۲۰۰۷ منتشر کرد، با همان کتاب به فهرست اولیه جایزه معتبر گیلر آن سال راه یافت و سال ۲۰۰۸ وارد فهرست نامزدهای جایزه ادبی ایمپک دوبلین شد و در میان نامزدهای نهایی جایزه فرماندار کل کانادا و جایزه بهترین کتاب اول نویسندگان کشورهای مشترک المنافع و جایزه کتاب تورنتو جای گرفت.

هیات داوران از این کتاب به عنوان کتابی یاد کرد که تصویری غنی و پویا از یک خانواده جوان را ارایه می‌کند که سعی دارد در شهری در حال تغییر به حیات خود ادامه دهد. در عین حال رییس هیات داوران گفت همه تورنتو دارد درباره این رمان صحبت می‌کند.

دیگر نامزدهای نهایی این دوره شامل "شهر منتشر نشده" نوشته دیون برند، "آن وقت که دوستت داشتم" نوشته کارین لیو، "مکالمه من با کانادایی‌ها" نوشته لی ماراکل و «شهر شناور» نوشته کری ساکاموتو بودند. این نویسندگان از فهرست اولیه‌ای که شامل نام ۱۱ اثر برتر سال بود، انتخاب شده بودند.

هر نویسنده که به فهرست نهایی این رقابت راه یافته باشد یک جایزه هزار دلاری دریافت می‌کند. این جایزه از سال ۱۹۷۴ تاکنون اهدا می‌شود و مایکل اونداتیه، مارگارت آتوود، رزمری سالیوان و کوردلیا استراب از برندگان پیشین آن هستند.

جایزه ادبی رمان برادر جایزه کتاب تورنتو دیوید چاریاندی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین