کد خبر: 27277 A

بزرگترین مجموعه هنری جهان افتتاح شد / عکس‌ها

بزرگترین مجموعه هنری جهان افتتاح شد / عکس‌ها

مرکز هنرهای نمایشی تایوان اثری از فرانسیس هوبن، معمار اهل هلند افتتاح شد.

ایران آرت: سالن کنسرت، تشریفات رسمی و برگزاری بزرگ ترین همایش های بین المللی به طور همزمان در یکی از مجموعه های دنیا بزرگ قابل دسترس است: مرکز هنر تایوان. طراحی سازه موجدار پروژه توسط معمار و مهندس هلندی، mecanoo و همکاران به اجرا رسیده است و شامل طراحی سالن اپرا با 2236 صندلی، سالن کنسرت با 1981 صندلی، سالن تئاتر و همایش با 434 صندلی و یک آمفی تئاتر روباز می باشد. این مجموعه بزرگترین مرکز فرهنگی بین المللی برای آسیای شرقی محسوب می شود.

به گزارش آرل، قلب مجموعه شامل یک محدوده گسترده و عظیم است و با پیچ و خم  های فراوان مسیر کاربران و مراجعه کنندگان به سمت سالن مد نظر هدایت می کند. سالن مرکزی مجموعه یک فضا تعاملی برای ایجاد ارتباط بین عموم به شمار می رود و شامل طیف گسترده ای از برنامه های عمومی می باشد. مجموعه هنری تایوان با تأثیرپذیری از مفهوم درختان بانیان و شیوه رشد آنها شکل گرفته است. ساختار گسترده سقف شامل سازه های فضاساز و ترکیبی است تا طیف گسترده ای از توابع را پوشش داده و به هم مرتبط سازد. 

2

سازه فولادی مجموعه بر اساس همکاری بین یک کشتی ساز هلندی و معمارن بوده است تا ساختار از کشش و استقامت بالایی برخوردار باشد و بتواند وزن کنسول های بلند در طول آتریوم مرکزی و سالن های برگزاری نمایش را تحمل کند. فضای زیر سالن های سرپوشیده، یک محل برای عموم مردم و علاقمند به هنرهای نمایشی است تا تمرینات خیابانی خود را در این فضاها انجام دهند.

3

آمفی تئاتر روباز مجموعه نسبت به ساختار منحنی خلق شده و از تمام استانداردها و  ضوابط طراحی تئاتر برخوردار می باشد. ساختار رو باز آمفی تئاتر با نگرش نسبت به اقیلم و آب و هوای گرمسیری منطقه برگیزیده شده، و فرم منحنی آن باد خُنک تابستانی را به درون پلازای مرکزی هدایت می کند. 

6

5

4

معماری طراحی معماری مدرن مرکز هنرهای نمایشی ساکن کنسرت مجموعه هنری
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین