کد خبر: 27272 A

جهش‌ ١٠ هزار تومانی آلبوم‌های موسیقی

جهش‌ ١٠ هزار تومانی آلبوم‌های موسیقی

قیمت آلبوم‌های موسیقی در بازار به ۲۰ تا ۲۵ هزار تومان رسیده است.

ایران آرت: بالاخره نوسانات بازار ارز و طلا تاثیر خود را روی بازار موسیقی نشان داد و قیمت آلبوم‌های موسیقی را خیلی آرام و بی‌سر و صدا بالا برد.

تا ٣ماه قبل قیمت تمام شده یک آلبوم موسیقی برای مصرف‌کننده رقمی میان ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان بود، اما در حال حاضر در بازار رسمی فروش موسیقی رقم آن به ۲۰ تا ۲۵ هزار تومان رسیده است.

به گزارش شهروند، اردوان جعفریان، نایب هیأت رئیس مدیره مجمع صنفی تولیدکنندگان آثار شنیداری هم به مهر گفته که افزایش قیمت به ویژه در روزهای اخیر را تایید می‌کند. «متاسفانه وضعیت فعلی فروش محصولات موسیقایی در کشورمان در شرایط بسیار نامطلوبی قرار دارد و فقط ناشرانی می‌توانند از این وضعیت بحرانی نجات پیدا کنند که غیر از کار نشر در حوزه برگزاری کنسرت هم فعالیت داشته باشند.»

او معتقد است که افزایش بی‌رویه قیمت‌ها، صنعت نشر موسیقی را از بین می‌برد:«در این شرایط بحرانی نباید موفقیت آلبوم هنرمندانی چون همایون شجریان و محسن چاوشی را معیار قرار داد و اگر شرایط این گونه پیش برود، دیگر کمتر مخاطبی پیدا می‌شود که بخواهد سی‌دی بخرد.»

جعفریان البته افزایش ناگهانی قیمت ارز در ماه‌های گذشته را یکی از مهمترین دلایل افزایش قیمت آلبوم‌ها می‌داند و می‌گوید:«قیمت تمام شده یک سی‌دی که پیش از این ۱۸۰ تومان بود هم اکنون به ۸۰۰ تومان رسیده است. بعد از تهیه سی‌دی، قیمت تمام شده آن برای تولید یک اثر موسیقایی ۲ هزار تومان می‌شد که تا رسیدن به عمده‌فروشی ۶ هزار و ۵۰۰ تومان و برای مصرف‌کننده ۱۵ هزار تومان می‌شد. ولی به دلیل جهش ارزی یک‌باره به قیمتی حدود ۲۰ تا ۲۵ هزار تومان رسیده است؛ موضوعی که فروشنده و ناشر در آن واقعا مقصر نیستند.»

همایون شجریان محسن چاوشی آلبوم موسیقی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین