کد خبر: 27037 A

مطالعه کتاب و درخت کریسمس مغز

مطالعه کتاب و درخت کریسمس مغز

استاد دانشگاه ایالت ماساچوست آمریکا نتایج تحقیقات خود درباره مطالعه کتاب و رابطه آن با مغز افراد را منتشر کرد.

ایران آرت: مطالعه و خواندن کتاب‌ با افزایش اطلاعات و هوش افراد درباره مسائل مختلف می‌شود ولی به نظر استاد دانشگاه آمریکایی مهمترین تاثیر مطالعه یک کتاب خوب روی بخش‌های مختلف مغز است. ماریان ولف استاد رشته عصب شناسی دانشگاه تافت ایالت ماساچوست آمریکا در تحقیقات خود به این نتیجه رسیده مطالعه کتاب‌های خوب موجب روشن شدن بخش‌هایی از مغز انسان می‌شود.

ولف می‌گوید مطالعه یک کتاب خوب مثل یک درخت کریسمس بعضی از مناطق مغز انسان را روشن می‌کند که در حقیقت معادل فعال شدن سلول‌های مغز است. نتایج تحقیقات عصب شناسی به رهبری ولف این مطالب را بیان می‌کند که مطالعه و غرق شدن در کتاب‌ها علاوه بر تاثیرات مثبت مثل یادگیری زبان و ... به فعال‌تر شدن سلول‌های مغز کمک می‌کند.

به گفته استاد دانشگاه ماساچوست وقتی شخصی به شدت غرق مطالعه یک رمان یا داستان می‌شود تمام صحنه‌های بیان شده در داستان را در مغزش مجسم می‌کند و این تجسم به فعال شدن بخش‌های مختلف مغز و پردازش حوادث مربوط به داستان می‌شود. بخش‌های مختلف مغز داستان و شخصیت‌‌های آن را تجزیه و تحلیل می‌کند.

به گزارش ایبنا، تحقیقات دانشگاه ماساچوست نشان می‌دهد  خواندن رمان‌های مربوط به قرون گذشته مثل رمان‌های جین آستن بیشتر مناطق مغز را روشن می‌کند چون تصور شخصیت‌ها و احساسات مردم آن روزگار سخت‌تر از مردم زمان معاصر است. دکتر ولف می‌گوید وقتی شما رمانی قدیمی مثل آنا کارنینا را مطالعه می‌کنید سعی می‌کنید با شخصیت‌های داستان همراه شوید و احساسات شخصیت داستان را درباره حوادث مختلف درک کنید و این موضوع به فعال شدن قسمت‌های مختلف مغز شما منجر می‌شود.

دکتر ولف اعتقاد دارد مطالعه کتاب باید مستمر باشد و به عبارتی به گونه‌ای باشد که فرد مطالعه کننده غرق در داستان شود. وی می‌گوید البته ممکن است این همزادپنداری با شخصیت داستان برای خوانندگان جوان‌تر کمی نتایج معکوس داشته باشد ولی به هر حال موجب فعال شدن مغز و بالا بردن قدرت تفکر فرد خواهد شد.

کتاب مغز کتابخوانی مطالعه کتاب
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین