کد خبر: 27007 A

امیرخانی: تقلب در آثار خوشنویسی رواج یافته است

امیرخانی: تقلب در آثار خوشنویسی رواج یافته است

غلامحسین امیرخانی گفت که فوتوشاپ وارد هنر خوشنویسی شده است و کپی‌کاری را رواج داده است. بعضی حرف‌ها را نه می‌توان گفت و نه کتمان کرد.

ایران آرت: علی شیرازی در نشست خبری تشریح ویژه برنامه‌های روز و هفته خوشنویسی بیان کرد:  حدود چهار سالی است تلاش می‌کنند تا با افترا، چهره بزرگان هنر این سرزمین را در شبکه‌های مجازی مخدوش کنند و با آنکه این مسائل از سوی شخصی عنوان می‌شود که خودش را خبرنگار معرفی می‌کند، هیچکدام از اهالی رسانه حاضر نشدند این موضوع را به چالش بکشند؟

بنا بر گزارش ایسنا، او ادامه داد: این شخص مدعی شده آثار من که در مجموعه‌های شخصی و موزه‌های نگهداری می‌شود، کاغذپاره‌ای بیش نیست. من تمام آثارم را به مدت سه ماه در موزه امام علی(ع) به نمایش گذاشتم اما باز هم اصحاب رسانه این موضوع را پیگیری نکردند و این موضوع با پیگیری نکردن خبرنگاران ابتر ماند. چرا خبرنگاران در این زمینه شفاف‌سازی نمی‌کنند؟ من از سکوتی که در رسانه‌ها وجود دارد، تعجب می‌کنم! بعد از حرف و حدیث‌های بسیار اعلام کردند اثری که از من در حراج باران به فروش رفت پرینت است! من تا مدتی دیگر این اثر را به نمایش می‌گذارم، بیایید آن را ببینید، بررسی کنید و ببینید آیا این اثر پرینت است؟

غلامحسین امیرخانی به عنوان رییس شورای عالی این انجمن در نشست خبری انجمن خوشنویسان  ایران، گفت: متاسفانه چند سالی است که هنر خوشنویسی دشوار شده است. مساله تقلب و استفاده از فتوشاپ رواج پیدا کرده که این موضوع نگران کننده است و ممکن است خریدار آثار هنری را مورد فریب قرار دهد، زیرا در کشور ما این طور نیست که با یک کارشناس برای خرید آثار هنری تحقیق کنیم، به همین دلیل وجود دستگاه‌های پیشرفته بستری فراهم کرده است تا شاهد مشکلاتی در این حوزه باشیم. 

او ادامه داد: حوزه‌های بزرگ جهان، بهترین آثار خوشنویسی ایرانی‌ها را در طول تاریخ دارند؛ در حالی که متاسفانه ما فقیرترین هستیم. به همین دلیل، این موضوع موجب شده است صحبت‌هایی مبنی بر کپی بودن آثار، شنونده‌های خوبی پیدا کند و چشم و هم چشمی‌هایی رواج پیدا کند تا رشد کسانی که در این حوزه فعالیت کرده‌اند را بگیرند. ما نمی‌توانیم برخی از صحبت‌ها را بگوییم همچنین نمی‌توانیم آن‌ها را هم مطرح نکنیم.

او با توجه به مساله به وجود آمده و حاشیه‌های موجود درباره آثار علی شیرازی، عضو شورای ارزشیابی هنری انجمن خوشنویسان، افزود: موضوع مربوط به او شخصی نبوده بلکه مبتلابه جامعه است بنابراین باید در این زمینه روشنگری کنیم. ما درصدد راه‌اندازی کمیسیونی هستیم که اصالت آثار را تایید کند اما در برابر جریان‌های به وجود آمده یک انجمن چگونه می‌تواند مقابله کند؟

گرامیداشت هفته خوشنویسی امسال از ۲۰ مهرماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.

 

غلامحسین امیرخانی علی شیرازی هفته خوشنویسی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین