کد خبر: 27004 A

تاریخ مهر در «رؤیاهای نامیرا»

تاریخ مهر در «رؤیاهای نامیرا»

کامبیز حضرت‌پور که در خلق آثارش به پیشینه فرهنگی توجه خاصی دارد، در تازه‌ترین آثارش ۲۵ تابلو با دو تِم طبیعت و مُهر را به نمایش می‌گذارد.

ایران آرت: کامبیز حضرت‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، درباره نمایشگاه پیش‌رو با عنوان «رویاهای نامیرا» که از چهارم آبان ماه افتتاح می‌شود، بیان کرد: کارهایم در این نمایشگاه شامل دو تِم می‌شوند. یکی استفاده از مُهر است که عنصر نوشتاری در آن بیشتر حاکمیت دارد. بر اساس پیشینه تاریخی که در فرهنگ ما وجود دارد، از حدود ۴ هزاره قبل از میلاد تا دوره قاجار و اوایل پهلوی شاهد به کارگیری استفاده از مهرهای تاریخی در بستر فرهنگی هستیم. بنا بر این پیشینه موضوع مُهر در کارهایم به صورت اسلوب‌های نقاشی دیده می‌شوند.

او با بیان اینکه اطلاعات خوبی درباره تاریخ مهر دارد، افزود: چون این موضوع برایم جذاب بوده است، احساس کردم  می‌توان با استفاده از آن اثر تصویری هم خلق کرد. همچنین از عبارت «لا اله الا الله الملک الحق المبین» در کارهایم بیشتر استفاده کرده‌ام و به لحاظ فرم دیداری جذابیت‌های بصری به آثار داده‌ شده است.

حضرت‌پور ادامه داد: به واسطه فعالیتم در دانشگاه و تدریس، مطالعه‌ زیادی مرتبط با پیشینه ادوار تاریخی کشورم دارم به همین دلیل به خلق آثاری مرتبط با موضوعات فرهنگی و تاریخی گرایش دارم.

این هنرمند با اشاره به اینکه سوژه اصلی دیگر آثارش که قرار است در نمایشگاه پیش‌رو در معرض دید عموم قرار بگیرد، موضوع طبیعت است، گفت: در این بخش کارها به صورت طبیعت شاعرانه نقاشی شده است.

او همچنین درباره انتخاب اسم «رویاهای نامیرا» برای نمایشگاه‌اش توضیح داد: البته هنوز درباره انتخاب اسم به نتیجه قطعی نرسیده‌ام اما به احتمال زیاد «رویاهای نامیرا» را انتخاب می‌کنم زیرا  علاقمندی من به پیشینه فرهنگی و طبیعت موضوعاتی نیست که زوال پذیر باشد. این موضوع‌های همیشه برای ما جذاب است و دلمان نمی‌خواهد دستخوش تغییرات یا ناملایمات شود.

علاقمندان برای بازدید از نمایشگاه «رویاهای نامیرا» می‌توانند از چهارم آبان ماه به مدت یک هفته از ساعت ۱۶ تا ۲۰ به گالری شکوه واقع در سه راه فرمانیه، بلوار اندرزگو، خیابان شهید سلیمی شمالی، کوچه شهید امیرنوری، شماره ۱۹ مراجعه کنند. گالری روزهای پنجشنبه تعطیل است.

 

گالری شکوه کامبیز حضرت‌پور
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین