کد خبر: 26978 A

کارگردانی که موسیقی فیلم‌هایش را خود می‌سازد

کارگردانی که موسیقی فیلم‌هایش را خود می‌سازد

جان کارپنتر در زمینه‌های مختلف هنری فعالیت می‌کند و به تازگی آهنگسازی فیلم «هالووین» را انجام داده است.

ایران آرت: جان کارپنتر علاوه بر نوشتن فیلمنامه و کارگردانی نسخه اصلی «هالووین» (۱۹۷۸) موسیقی متن فیلم را نیز ساخته بود. وظیفه‌ایی که در فیلم جدید «هالووین» (۲۰۱۸) بر عهده گرفته است. او توضیحاتی درباره موسیقی متن «هالووین» جدید می‌دهد.

به گزارش دنیای تصویرآنلاین، جان کارپنتر موسیقی متن «هالووین» جدید را سودایی‌تر از موسیقی فیلم اصلی می‌داند و می‌گوید:«خب ‌تم‌های موسیقی اریژینال را در کامپیوتر ریختیم.سپس از تکنولوژی‌های جدید بهره بردیم و دوباره موسیقی را تنظیم کردیم.صدایی که الان در دسترس ما قرار دارد،به مراتب مدرن‌تر  و بهتر از موسیقی اریژینال است.حتی کیفیت صدا هم بهتر است.»

موفقیت موسیقی نسخه قدیمی «هالووین» در سادگی تم‌ها بود. آن زمان به دلیل بودجه کارپنتر خودش آستین‌ها را بالا زد و موسیقی را ساخت. این بار اما او از سکانس‌هایی که دیوید گوردون گرین،کارگردان، فیلمبرداری کرده ،اطلاعی نداشت،صرفا براساس توضیحاتی که گرین به جان کارپنتر داد، او موسیقی راساخت.

در رویداد کامیک-کان شهر سن دیه‌گو کارگردان هالووین، گوردون گرین توضیحاتی را درباره موسیقی متن فیلمش ارائه داد. او گفته بود دنبال ایجاد توازن در ادای دین به موسیقی متن اصلی و استفاده از آواهای جدید است.

شاید بسیاری از علاقمندان جان کارپنتر از اینکه او حدود ده سال است فیلمی را مقابل دوربین نبرده، مایوس باشند.او اما سرش به شدت شلوغ است. انتشار آلبوم موسیقی فیلم و تورهایی که برگزار می‌کند از فعالیت‌های اخیر او بوده است.در «هالووین» جیمی لی کرتیس دوباره کاراکتر«لوری» را ایفا کرده است.

موسیقی متن جان کارپنتر هالیوون فیلم هالووین
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین