کد خبر: 26966 A

برنده جایزه کتاب آلمان معرفی شد

برنده جایزه کتاب آلمان معرفی شد

اینگر ماریا مالکه، نویسنده آلمانی به عنوان برنده جایزه کتاب آلمان در سال 2018 انتخاب شد.

ایران آرت: جایزه کتاب آلمان که از مهم‌ترین جوایز ادبی آلمان‌زبان به شمار می‌رود به اینگر ماریا ماله، نویسنده و جرم‌شناس آلمانی برای کتاب «مجمع‌الجزایر» تعلق گرفت. این اولین بار است که این جایزه بعد از گذشت 5 سال به یک نویسنده زن تعلق می‌گیرد.

«مجمع‌الجزایر» که از بین یک فهرست شش نفره انتخاب شده، داستان سه خانواده در جزایر قناری را روایت می‌کند که هر کدام متعلق به یک طبقه از طبقات مختلف جامعه هستند. مالکه به گفته خودش در این کتاب از زمان حال به سال 1919 بازگشته است.

به نقل از دویچه‌وله، رئیس هیئت داوران این جایزه یا ستودن قدرت نویسنده در شرح روابط و مناسبات اجتماعی و شخصی درباره اثر برگزیده گفت: «این همان جایی است که تاریخ استعمار و تاریخ دیکتاتورهای اروپای قرن بیستم در هم می‌آمیزند..»

مالکه درباره روند نوشتن این کتاب گفت: «در این کتاب هرچیزی را که درباره داستان‌‌نویسی می‌دانستم مثل ایجاد تعلیق، رساندن اطلاعات، فراموش کردن و یا تغییر دادن آن را به کار بردم.»

سال گذشته میلادی رابرت مناسه، نویسنده اتریشی با رمان «پایتخت» برنده جایزه کتاب آلمان شد.

جایزه کتاب آلمان که از سال 2005 میلادی از سوی اتحادیه ناشران و کتابفروشان آلمانی اهدا می‌شود به یکی از جوایز ادبی معتبر آلمان تبدیل شده است. این جایزه شامل مبلغی ۲۵ هزار یورویی برای برنده و جایزه‌ای ۲۵۰۰ یورویی برای پنج نامزد نهایی می‌شود.

اغلب نامزدها و برندگان این جایزه را نویسندگان جوان تشکیل می‌دهند.

نویسنده زن جایزه ادبی جایزه کتاب آلمان اینگر ماریا ماله
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین