کد خبر: 26898 A

ظاهر سبک وزن یک آپارتمان مسکونی / عکس‌ها

ظاهر سبک وزن یک آپارتمان مسکونی / عکس‌ها

ساختمانی مسکونی در شهر آتن به خاطر متریالی که در طراحی و ساختش به کار گرفته شده، سبک وزن به نظر می‌آید.

ایران آرت: طراحی آپارتمان مسکونی سَبُک توسط استودیو معماری 314، یک کانسپت نوستالژیک است که نه در باطن، بلکه در ظاهر و کانسپت یک مجموعه سبک وزن به نظر می‌آید. 

این آپارتمان مسکونی در حومه ساحلی آتن در حال ساخت است و به واسطه فرمت متناوب و جسورانه خود، به یک نقطه محوری و قابل لمس نسبت به سایر ساختمان های اطراف خود تبدیل خواهد شد. به لطف مواد کامپوزیتی فشرده شده که از مصالح تقویتی با مش فلزی مسلح شده اند، دیوارها دارای ابعادی کوچک شده و قابلیت باربر دارند. 

AthensApartment(3)

به گزارش آرل، مجتمع مسکونی سواحل آتن با تاثیرپذیری از یک لوستر لاکچری به نام فالکلند طراحی شده است. دیوارهای پویای آپارتمان مسکونی ساحل آتن با دیوارهای منحنی و سازه دینامیک، این فرصت را به معمار داده تا کالبدی نامتقارن در هر طبقه اراده دهد. با تاثیرپذیری از یک طراحی صنعتی نوستالوژیک، فرم یکپارچه ای خلق شد که با بتن سفید و سنگ مرمر پوشیده شده وبه خوبی با شرایط اقلیمی آتن همپوشانی می شود. این آپارتمان 5 طبقه با متراژ 460 طبقه برای هر واحد، بیشتر به یک مانسیون بزرگ شباهت دارد.

طبقه چهارم و پنجم مجتمع دارای ارتفاع دوبل نسبت به طبقات پایین تر می باشند. طراحی داخلی این دو واحد دوبلکس بوده و طبق خواسته کارفرما دارای عرصه های بیشتری هستند.

تراس ها در ضلع شمالی هر واحد تعبیه شده تا ساکنین بتوانند دید پانورامیکی نسبت به منظره ساحل و دریا داشته باشند. دلیل تعبیه تراس ها در نمای شمالی ساختمان، ایجاد حریم خصوصی بوده است. بام-باغ ساختمان هم به عنوان آفتابگیر و دید مناظر اطراف تعبیه شده است. 

AthensApartment(2)

AthensApartment(8)

خانه معماری آپارتمان طراحی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین